Beantwoorden
Blersa
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Wifi-verbinding beneden is heel zwak ondanks powerline

Hallo iedereen, ik zit met de handen in het Haar. Niemand, zelfs Telenet lijkt met me niet te kunnen helpen.

Ik heb aan m’n modem een powerline, en ergens in de woonkamer en op het eerste verdieping ook. 
Boven heb ik heel erg goed WiFi. Maar beneden heb ik alleen maar WiFi als ik in de garage sta, dichtbij de modem. Voor die reden heb ik die extra powerline bij gevraagd en staat die dus in de woonkamer, maar dat maakt geen enkel verschil. Kan iemand me uitleggen wat het probleem is?? Een powerline dient toch om het WiFi signaal te versterken? Boven gaat het wel maar beneden helemaal niet. Dat klopt toch niet? Oh ja, ik heb Ook een booster Die aan de tv staat.

alvast bedankt!

0 Likes
6 reacties
Gunther4
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your second party! De kop is eraf! It's your first party! Hi there!

Wifi-verbinding beneden is heel zwak ondanks powerline

Ik heb hetzelfde probleem...

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Wifi-verbinding beneden is heel zwak ondanks powerline

@Blersa 

Als ik het goed begrijp heb je een extra powerline bijgeplaatst in de woonkamer. Heb je deze gekoppeld met het eerder geplaatste set?

Dit kan je doen als de extra powerline dezelfde technologie gebruikt als de eerste set.

Als het niet dezelfde technologie is moet je een volledig set gebruiken. ( dus twee toestellen.)


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Blersa
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Wifi-verbinding beneden is heel zwak ondanks powerline

Ja ik heb die gesynchroniseerd met die van aan de modem.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Wifi-verbinding beneden is heel zwak ondanks powerline

@Blersa 

Branden alle leds op de extra PWL zoals het hoort?

Wissel de nieuwe eens van plaats met de oude(re).

Werkt hij hier wel?


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi-verbinding beneden is heel zwak ondanks powerline

@Blersa 

Wat is de situatie als je de powerline van boven beneden zet en die van beneden boven?

Blijft het boven goed en beneden slecht of is het nu beneden goed en boven slecht?

 

Geef bij je antwoord ook mee over welke powerlines je het hebt (model nummer).

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1672
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Wifi-verbinding beneden is heel zwak ondanks powerline

@Blersa je moet zien dat die powerlines van hetzelfde type zijn of toch gekoppeld kunnen worden,anders gaat die wifi nooit werken. Hetgeen ik meestal doe is de powerlines die voor de uitbreiding zorgen eerst dichter tegen de hoofdpowerline zetten (waar de internetkabel insteekt) en deze toevoegen tot hetzelfde netwerk. Nadien zet je ze op de plaats waar ze moeten zijn. Test dus het internet als deze devices bij elkaar staan. Zo weet je of de config juist is en het niet te maken heeft met je elektriciteitsnetwerk. 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.