Beantwoorden
DavidToebaert
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Wifi-verbinding valt weg tijdens streamen films

Sinds ik de nieuwe witte modem heb valt de Wifi regelmatig voor enkele seconden uit.  Op laptop en gsm geeft dit geen problemen omdat deze onmiddellijk terug connecteren en je dus niet eens merkt dat er een glitch geweest is.  Maar tijdens het streamen van films (via Netflix, Disney+ en ook Prime) is dit heel vervelend aangezien de TV meldt dat er geen internet verbinding is en ik die dan handmatig moet herinstellen (bij het zoeken naar netwerken is ondertussen het netwerk al terug aanwezig).  Het is alsof de modem soms "eventjes" uitvalt maar direct herpakt.

 

Titel gewijzigd door Ellen (mod) | Vorige titel: Netwerk valt weg tijdens streamen films

Tags (3)
0 Likes
4 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5864
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi-verbinding valt weg tijdens streamen films

@DavidToebaert  

Beter was geweest als je ook erbij vermeld via wat je streamt is dat via de apps op de tv zelf of is dat via airplay via een Apple TV of een chromecast ? 

 

Je kan eens kijken via 'mijn Telenet' om je wifi kanalen eens op te splitsen in de 2.4 en de 5 Ghz. Kan zijn dat je toestel(len) daar ergens een connectiviteit probleem hebben. Zie wel dat je de beide netwerken voorziet in de SSID van een extra aanduiding zodat je zelf de netwerken ook uit elkaar kan houden. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DavidToebaert
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Wifi-verbinding valt weg tijdens streamen films

Hoi!  Streamen doe ik via de apps op de TV zelf; ik zal eens naar Mijn Telenet gaan.

0 Likes

Wifi-verbinding valt weg tijdens streamen films

Heb je geen mogelijkheid om de TV via een netwerkkabel aan te sluiten?

Streamen via Wifi is meestal geen goed idee, en vooral niet als het eniger wijs anders kan ...

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Wifi-verbinding valt weg tijdens streamen films

@DavidToebaert  Kan het zijn dat je tv slecht signaal heeft en dat het daarom wegvalt? 

je hebt misschien verschillende Ap's waardoor het misschien de verste AP neemt om te connecteren terwijl er een AP dichtbij staat. Soms moet je de wifi even terug toevoegen of afzetten en terug opzetten. Normaal heeft netflix en Disney+ een goede buffer, dus dat betekend wel dat het verlies van connectie wel vrij lang is. kan je hetzelfde proberen met Youtube. Youtube heeft een heel grote buffer en heeft hier geen problemen mee bij een normaal wifi netwerk.

Je kan normaal gezien bij wifi instellingen van je tv instellen dat de connectie automatisch terug hersteld als deze wegvalt. Zo hoef je niet elke keer de verbinding manueel terug te connecteren.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.