Beantwoorden
JanF
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Primeur! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Wifiverbinding met Apple-toestellen onstabiel

Sinds enige tijd ondervinden wij veel verbindingsproblemen met alle Apple-toestellen die het Wifi netwerk wel vinden maar geen verbinding maken met internet. Het gaat hier zowel om de Macbooks, Iphones of Ipads. De wifi uitschakelen op de toestellen en terug inschakelen helpt maar eens het toestel in standby gaat en men het terug aanzet zie je wel het wifi signaal maar geen internet.

Met dezelfde toestellen op andere netwerken stelt het probleem zich niet en met de enige niet-Apple computer is er geen enkel probleem dus ga ik ervan uit dat het aan het netwerk ligt

De modem al een paar keer gereset maar veel haalt dat niet uit.

6 reacties
icymichel
Professional Meerweter
Berichten: 147
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Wifiverbinding met Apple-toestellen onstabiel

Dat fenomeen heb ik ook al gemerkt sinds een paar dagen op mijn notebook en Imac. Onstabiele Wifi verbinding, maar ik heb deze nu verbonden via LAN en nu heb ik wel een stabiele verbinding.

 

Hetzelfde fenomeen heb ik ook al eens gehad verleden jaar in de zomer, ze hadden me toen aangeraden om een reset te doen naar fabrieksinstellingen . Dat heeft toen het probleem opgelost tot nu. 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wifiverbinding met Apple-toestellen onstabiel

@icymichelDenk dat dit ook deels ligt aan de WiFi software van apple,

heb een nieuwe iPhone 12 en met m’n eigen WiFi heb ik ook problemen dat ik er soms niet op kan als WiFi aanligt.

maar er komt binnenkort een nieuwe update van de iOS versie dat dit misschien kan opgelost worden.

en de rest zal ook volgen van update want met de MacBook zijn er ook nog enkele problemen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Barbara22
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf! It's your first party!

Wifiverbinding met Apple-toestellen onstabiel

Ik heb dit probleem ook al enkele maanden. In het begin alleen op mijn iPad, maar tegenwoordig ook op de iMac en op de iPhone 11 van de zoon. Daar valt de WiFi meerdere keren per dag weg en niet alleen na het eruit aanzetten van het toestel. De andere 2 iPhones (allemaal 12) hebben dat (voorlopig) niet voor. Nochtans draait op alle toestellen altijd de recentste versie van iOS of OS X. 
Is daar intussen al een oplossing voor gevonden? 

0 Likes
sledge
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
Say what?! Star Wars Day On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

Wifiverbinding met Apple-toestellen onstabiel

Wij hadden dat probleem ook, en ook de snelheid die varieerde.  Wij bezitten alles van Apple (telefoons tablets, laptops, horloges, MP3 spelers en computers).  

 

Ik was steeds van mening dat het aan de modem lag, maar volgens de technieker van Telenet lag het aan de toestellen van Apple.  Dat was zeer raar dat het enkel in mijn woning was en niet op mijn werk of bij anderen.  Na veel aandringen kreeg ik een nieuwe modem en alle problemen zijn van de baan, niets meer resetten, geen wifi aan en af zetten, zeer goede snelheid.

 

Dus vraag jullie de laatste nieuwe modem, maar weet dat hier een ventilator in zit die storend kan overkomen.

 

https://press.telenet.be/telenet-rolt-nieuwe-docsis-31-modem-uit-dit-najaar

 

 

0 Likes
Stevenvb
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Wifiverbinding met Apple-toestellen onstabiel

Sinds een maand of twee hebben we soortgelijke problemen: alle Apple producten (3 iPhones en 3 iPads met allen de laatste iOS versie) hebben regelmatig geen connectie met het internet wanneer ze wel wifi hebben. Alle andere toestellen hebben hier geen last van: zowel die met kabel  verbonden zijn (digicorder, NAS…) als die via wifi verbonden zijn (tv, Windows laptop, raspberry…). 
Ondertussen al van alles geprobeerd: gescheiden wifi voor 2.4 en 5 GHz, nieuwe modem gaan halen (docsis 3.0), privé adressen uitgezet op Apple toestellen…

Zou de allernieuwste modem misschien helpen?

 

0 Likes
sledge
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
Say what?! Star Wars Day On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

Wifiverbinding met Apple-toestellen onstabiel

Bij mij was dat de oplossing, tot op heden geen enkel probleem meer gehad.  En als ik merk dat de snelheid wat lager gaat herstart ik hem even vanop de website en weer een vliegmachine daarna.

0 Likes