24748
netweters
|
152291
antwoorden
|
20688
vragen
|
Beste allen,
Sinds gisteren is de telenet homespot weggevallen, en kan ik op locatie enkel proberen verbinding te maken met Telenet WiFree. De verbinding op zich werkt, maar het zegt steeds: "connected, no internet", zowel op 2 laptops als op 2 gsms. De signaalsterkte van de WiFree is nochtans heel goed, en bij de status van de netwerkverbinding wordt er precies wel vanalles verzonden en ontvangen, aan een snelheid van ~40Mbps. Heel af en toe komt de verbinding wel tot stand (om ongekende reden en maar voor eventjes), maar dit is te onbetrouwbaar om fatsoenlijk te kunnen werken. Op de vroegere homespot werkte alles wel perfect. Zijn er tips om die foutmelding 'connected, no internet' op te lossen en toch op WiFree internet te kunnen surfen, zowel via gsm (android) als laptop (windows)? Hartelijk dank!
Je kan je wifree instellingen eens verwijderen en terug aanmelden volgens de volgende richtlijnen:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-telenet-wi-free/
Bij het testen van wifree moet je wel opletten dat je buiten bereik van je eigen netwerk bent. Anders wil het toestel altijd naar je privé netwerk. Kijk in mijn telenet eventueel ook na dat uw instellingen juist zijn om wifree te mogen gebruiken.
Groeten
Ik weet niet waar je u bevindt, Als dat in de buurt van je modem is ga je het heel moeilijk hebben om wifree te testen. Ga in dat geval een wandelingetje maken om een andere modem te vinden.
Als in mijn telenet alles ingeschakeld is kan je uw andere toestellen instellen.
Om wifree juist in te stellen kan je, als je de link volgt, kiezen uit verschillende instelmogelijkheden. Als AKA kan, is het heel gemakkelijk. In het andere geval invullen zoals het wordt voorgedaan.
Heb je wifi verbinding met uw privé netwerk als je in de buurt bent van uw modem?
Over welk type toestel gaat het eigenlijk: android of Apple?
Ik heb geen enkel probleem om me te verbinden met mijn eigen WiFree.
Soms blijft "verbonden, geen internet" een tijdje staan maar dan komt toch "Verbonden".
Voor Windows zijn het de gewone instellingen en deze werken bij mij zonder problemen thuis en op verplaatsing.
Voor Androïd zijn er 2 mogelijk instellingen. De eerst is voor een SIM kaart van telenet en de 2de manier voor een andere SIM kaart.
Helaas, het werkt nog steeds niet op een betrouwbare manier... Ik ben niet verbonden met mijn thuisnetwerk, heb al gebeld met de klantendienst en ben al langs geweest in de telenetwinkel. De instellingen van mijn gsm zijn juist (gecheckt in de winkel) maar ondanks de goede signaalsterkte werkt het nog steeds niet zoals het hoort. Soms werkt het wel, en dan ineens is het weer 'connected, no internet access'. Ik ben heel ontgoocheld, de slogan "wifi, altijd en overal" werkt dus niet voor alle klanten, ondanks de hoge maandelijkse abonnementsprijs... Ook op mijn computer heb ik hetzelfde probleem. Heeft nog iemand tips voor een radeloze wifree gebruiker?
Als het even werkt, is dat thuis of buiten bereik van uw privé netwerk?
Als je thuis bent kan je in mijn Telenet het privé netwerk eens uitschakelen. Daarna kan je eens kijken of het toestel kiest voor wifree.
(Achteraf wel terug inschakelen)
Wij hebben exact hetzelfde probleem: WiFree staat aan op onze modem thuis, maar op "verplaatsing" en met een sterk WiFree signaal, krijgen we met ons account wel een connectie, maar steeds ook de vermelding "no internet". En geen enkele indicatie waarom er geen Internet connectie is.
Vroeger lukte Telenet Homespot af en toe wel (voor een tijdje), maar via Telenet WiFree slagen we er tot op heden *nergens* in om een Internet connectie te krijgen. Dat kan bezwaarlijk "surf overal via wifi" genoemd worden (https://www2.telenet.be/nl/ontdek/wi-free/😞 voor ons is het eerder "surf nergens via wifi"... 😞
Kent iemand hier een oplossing voor?
@Ex-Netweter
Dat is een vervelend probleem waar meer personen mee te maken krijgen en waar geen reden voor te vinden is. Heb je uw toestel eens helemaal herstart? Als er naar een paswoord gevraagd wordt moet je dat niet ingeven. Bij mij start dat na een tijd toch op. Hebben andere toestellen dat op die plaats en dat tijdstip ook?
Kijk hier nog eens. https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/probleem-met-telenet-wi-free/
Wel niet proberen aanloggen in de buurt van eigen netwerk. Terloops: is uw paswoord minstens 8 karakters lang? Anders eens aanpassen.
Bedankt voor de reactie, maar jammer genoeg helpt dit ons niet vooruit:
De URL die je gaf helpt evenmin: behalve enkele na te kijken puntjes (zoals WiFree zelf aan hebben staan) bevat die enkel antwoorden voor 5 problemen die niet relevant zijn.
Je eerste zin vat de situatie goed samen: "Dat is een vervelend probleem waar meer personen mee te maken krijgen en waar geen reden voor te vinden is."
😞
Probeer misschien een tool zoals NetSetMan.
Daar kan je een exacte TelenetWiFree router uitkiezen waarop je wil connecteren.