Beantwoorden
GeertS
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Wireless disconnect

Hallo,

 

Ik heb één WiFi netwerk draaien thuis, opgebouwd met de telenet router en een wireless modem die als accesspoint ingesteld staat. Dit gaat wat connectiviteit betreft goed op alle apparaten behalve mijn Dell laptop. Die verliest regelmatig de connectivitait met internet (alhoewel hij nog wel verbonden is met het AP) en na manueel verbinding verbreken / opnieuw verbinden uitgevoerd te hebben, komt hij weer voor een tijdje online.

 

Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn? Iphones / Ipads /  hebben hier helemaal geen last van.

0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wireless disconnect

Driver van de draadloze adapter al geupdate? Zou je toch moeten vinden bij de Dell service.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wireless disconnect

Ik zou het in dezelfde richting zoeken als @igvfer. Ik heb min of meer hetzelfde fenomeen met mijn PC gehad. Om hoorndol van te worden ... Uiteindelijk de RJ45 poort op het moederbord gedisabled in het BIOS en een PCI insteekkaart geplaatst, en ziedaar, weg connectiviteitsprobleem.

 

Dit zijn de moeilijkste problemen, als iets maar af en toe niet werkt. Als het helemaal niet meer werkt is het duidelijk, netwerkkaart kapot.

 

Om het zeker te weten: plaats eens een andere netwerkkaart (kan ook een USB versie zijn, maakt niet uit, en disable de ingebouwde kaart in het BIOS. Als het probleem weg is, is de oorzaak gevonden. Is het niet weg, weet ge ook zeker dat het niet aan de netwerkkaart ligt. Tweemaal gewonnen dus.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wireless disconnect

Beschikt die modem (?) die je als AP gebruikt over de meest recente firmware?

 

De desktop van mijn zus verloor regelmatig de draadloze verbinding, maar de andere toestellen (laptop, smartphones) hadden daar geen last van. Bleek dat dit een bug was in de router (TP-Link): na een tijdje kon er verlies zijn van de 5GHz verbinding. De andere toestellen werkten via 2.4GHz, vandaar dat ze er geen last van hadden. Na het installeren van de meest recente firmware (waar het 5GHz probleem expliciet vermeld werd in de release notes) was het probleem opgelost.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
ap737
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Wireless disconnect

Hier sinds ongeveer een week een gelijkaardig probleem.

Laptops (Apple) verbinden zonder probleem met access point en internet. Twee smartphones (Huawei) en babyfoon (verbonden met utp kabel) krijgen wel een IP adres, maar hebben slechts sporadisch gedurende korte tijd verbinding met internet. 

Smartphones en babyfoon ping'en lukt zonder probleem. Met "ping" app op smartphone kan ik ook altijd zonder probleem elke ander toestel in de LAN ping'en, maar externe ip's of sites geven meestal timeouts.

 

Ook even geprobeerd met een oudere smartphone die ik nog in de kast liggen had, die verbind eveneens zonder probleem.

 

Tot vorige week hebben we hier nooit problemen mee gehad Smiley Verdrietig

 

Probleem lijkt mij van de modem te moeten komen. Al verschillende malen geprobeerd deze te herstarten, zonder succes. Iemand een idee?

0 Likes