24802
netweters
|
152792
antwoorden
|
20740
vragen
|
Heb reeds een paar maanden een nieuwe witte modem. Vanaf het moment van vervanging heb ik bijna dagelijks het probleem dat netwerk volledig uitvalt. Geen communicatie meer met witte router...ook Telenet klantendienst kan dan mijn router niet meer bereiken. Door router uit en aan te zetten werkt alles weer. Het uitvallen viel de eerste keer voor toen ik met mijn gsm een snelheidstest wou doen. Heb voor alle zekerheid router opnieuw omgeruild door een nieuwe witte router maar probleem doet zich nog altijd voor. Ter info router staat in kelder en binnen heb ik ook nog 2 AP's om netwerk uit te breiden. Ik heb het gevoel dat iets via de wifi het probleem triggert want ofwel gebeurt het als ik een nieuwsflash of filmpje bekijk op gsm ofwel soms (niet altijd) als ik met gsm van de ene AP zone naar de andere AP zone ga... Het doet zich nog sneller voor als er een 2de smartphone op het wifi-netwerk in huis aanwezig is.
Logische vraag... met schakelaar. Alle leds op de router (4 poorten zijn in gebruik)branden en toestel is op werktemperatuur als internetverbinding wegvalt. Zal er wel eens op letten of die dan ook netwerkactiviteit hebben als de router uitvalt want moet eerlijk toegeven heb daar geen aandacht aan gegeven of die dan nog knipperen.
Hello,
Heb je al probeerd de internetconnectie direct per lan te testen via PC of Laptop ? Eenvoudig tool zoals Ookla Speedtest zal direct aantonen hoe snel en stabiel de connectie is. Als dat voldoende afloopt ligt het probleem enkel aan de wifi connectie.
Als je een ander onafhankelijk wifi modem hebt, kan je dit ook via lan aansluiten en dan alles testen via deze wifi of je dezelfde problemen hebt of niet.
Ik heb ook eerst problemen gehad met de wifi connectie van het Telenet modem. Im heb vastgestled dat het compleet opstarten heel lang kan duren, vooral de tweede kanaal van 5 MHz.
Ik heb nu in de instellingen de hot spot functie uitgezet. Ik denk dat alles nu beter functioneert.
Je kunt ook onder instellingen een ander kanaal kiezen en verder proberen of iets verbeterd.
Als je dikke of meerdere muren in huis hebt zou je moeten overleggen of een installatie van een wifi booster (ik weet niet wat je „AP“ noemt) niet een goed idee kan zijn - of het modem verplaatsen naar een hogere positie (?).
Als ik een connectieprobleem detecteer op de Telenet wifi (wat eens kan geheuern) zet ik mijn Netgear Nighthawk aan via LAN waarvan ik 100% weet dat die goed functioneert en meestal kan ik dan vaststellen of er ja of neen een connectie probleem is...
Meer zou ik op afstand niet kunnen toevoegen 👍
witte modem
= wireless cbn 7464lg ?
of E-router cv8560e?
met wireless modem + 2 dhcp ap's krijg je misserie
Het is een CH7465LG-TN. Moet ik dan instellingen op de acces points veranderen?
Ben vrijwel 100% zeker dat toegang tot het internet via wifi het probleem triggert.
Na uitvallen gecontroleerd op activiteit leds en waar bij normale functie de leds wat asynchroon knipperen blijven ze nu snel en synchroon knipperen terwijl modem afgesloten is van buitenwereld.
Heb nu sedert 23/01 zowel de TL-WDR4300 als de kleine Honeywell-router uitgezet en voorlopig nog niet uitgevallen. Als alles stabiel blijft tot na het weekend ga ik ze 1 voor 1 weer opstarten met een paar dagen tussentijd en zien wat er gebeurt. Ik hou jullie op de hoogte.
Daar de TN modem niet meer uitgevallen na het uitzetten op 23/01 van zowel de TL-WDR4300 als de kleine Honeywell-routerwas heb ik op 27/09 de TL-WDR4300 terug opgestart en 2 dagen getest maar geen problemen. Nu staat ook de Honeywell-router weer op en ga verder zien hoe het de komende dagen verloopt. Heb sowieso een AP-wifibooster toegestuurd gekregen van TN (1ste is gratis) en ingeval de problemen herbeginnen ga ik de TL-WDR4300 vervangen door AP wifi-booster van TN.
Ik hou jullie op de hoogte.
Sorry, maar als ik dat lees gaan mijn nekharen (als gepensioneerd IT'er, volkomen autistisch volgens mijn madam) helemaal rechtstaan.
Ik gruwel van het woord "booster". There is no such thing as a "booster" ...
Je kan hebben:
Zo, sorry voor dit intermezzo, maar het was sterker dan mezelf. En ja, ik weet dat Telenet die dingen zelf ook "boosters" noemt, maar ik moet toch niet met alles wat Telenet zegt akkoord gaan, toch? Zeker in dit geval, omdat het een compleet verkeerd woordgebruik is. Gebruik toch aub de juiste termen, het is zo al verwarrend genoeg voor de meeste mensen ...
@StefaanH Ik moet je volledige gelijk geven. Ik heb daar vroeger ook al terloops op gereageerd. Maar om commerciële redenen worden veel termen misbruikt. Gevolg, veel mensen kopen, vooral als het over WiFi gaat veel onnodig materiaal, die niets oplost. Resultaat: Ik ben bij mensen geweest waar een UTP netwerk lag, en voor 100-den euro's aan PWL, routers en repeaters. Dat was nochtans aangekocht op aanraden van een vriend van de zoon die informatica studeerde??????
Toen ik jou topic las dacht ik, oef ik ben niet de enige die zich daaraan ergert.
En over informatica gesproken. Ik ken steengoede programmeurs maar als ze een excel bestand niet terugvinden op hun PC roepen ze de IT verantwoordelijke. Om maar te zeggen dat informatica veel facetten heeft.
Als je de letterlijke betekenis van "Boosten" neemt is dat "versterken"en dan heb je inderdaad een punt. "Expander" (uitbreider / vergroter) zou een betere keuze zijn. Heb gisteren de nieuwe AP van TN in één van de zolderkamer geplaatst (netwerkkabel was daar aanwezig) en de installatie ervan verliep zoals de procedure beschreef. Snel en eenvoudig. Alles verliep automatisch en de SSID en paswoord werd overgenomen van de TN-modem in de kelder. In weze heb ik dus mijn wifi-zone uitgebreid of vergroot en inderdaad niet versterkt 😉
Ben wel blij dat de wifi-snelheid met de AP van TN identiek is als aan de modem zelf! Dat zal waarschijnlijk niet zo zijn met powerlines over het E-net.
Wat betreft het oorspronkelijk probleem (zie titel) vandaag 30/01 nog steeds geen uitval zelfs nu er 3 AP's staan.
Dat is al een goed teken, alles blijft mooi werken. 😊 Houden zo !!
En inderdaad, via powerlines, zelfs goede, gaat het nooit de snelheid halen die je rechtstreeks via UTP op de router haalt. Let wel, dat is niet enkel de verdienste van de UTP maar evengoed die van het AP. Als dat een minderwaardig toestel is/zou zijn, mag het binnenkomend signaal op de kabel nog zo goed zijn, het eindresultaat zal toch belabberd zijn.
Ok, hopelijk tart ik nu mijn geluk niet maar tot op vandaag 7/02 nog steeds een stabiel netwerk zonder uitval en met nog steeds 3 AP's actief. Dus na het uitzetten (paar dagen)van de TL-WDR4300 en die Honeywell-router en terug opstarten is alles stabiel gebleven. Channel select stond op automatisch bij alle AP's en wellicht is er een betere keuze gemaakt bij het opstarten van de TL-WDR4300 waardoor er nu geen conflicten meer zijn ....? Hoe dan ook voorlopig geen problemen meer 🙂 !!
Waarschijnlijk was het een ip conflict tussen de modem van telenet en uw TL-WDR4300.
Is de modem van Telenet een modem only of een E-router? Want als dit het geval is zal de witte modem ook fungeren als router en dhcp, dus zal je ip adressen van de router van Telenet krijgen en van de TL-WDR4300,beide in de range van 192.168...
Je kan natuurlijk de TL-WDR4300 router aangeven om in bridge te zetten zodat je aan de WAN kant van de TL-WDR4300 nog steeds een "extern" ip adres krijgt en de dhcp zal gebeuren door alleen uw router.Je kan dit instellen op mijn telenet onder advanced settings.