Beantwoorden
Kamieleke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

dlink dir 825 in comb. met nieuwe moden telenet

Help , 

 

  • vandaag werd door Telenet een nieuwe modem geplaatst . Deze is veel sneller dan de vorige , alles zou beter moeten werken . Ik werk met een thuisnetwerk met een router , draadloos en bekabeld merk dlink type dir 825 

De lampjes branden doch hij geeft noch bekabeld , noch draadloos nog iets door ? Heel vervelend want alles is via deze router gekoppeld . Kan iemand mij helpen , installatie cd heb ik niet meer . 

0 Likes
9 reacties
LJ-Stevo
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Laat de zon in je hart! Jij bent af! Twee handen vol! Leesbeest!

dlink dir 825 in comb. met nieuwe moden telenet

Mogelijks probleem met IP toewijzingen...
Uw modem geeft standaard "192.168.0.xxx"
Uw router zal waarschijnlijk ook dat adres willen gebruiken...
Verander het IP van de modem via "mijntelenet" of van uw router via de web interface naar "192.168.1.xxx"

Kijk dit even na, en laat maar geven op dit de oplossing was.
Gr.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5242
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

dlink dir 825 in comb. met nieuwe moden telenet

@LJ-Stevo

 

Volgens de handleiding krijgt de D-Link idd ook 192.168.0.1 toegewezen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer1
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
De vernieuwde WIGO? On a roll... Tien op tien! Handje vol!

dlink dir 825 in comb. met nieuwe moden telenet

En anders je dlink IP adres 192.168.0.2 geven en verder instellen als AP switch.

Eerst loskoppelen van het internet.

Verbinden met een PC of laptop, makkelijkst via kabel.

Connectie maken met de webinterface van de router

Ik vemoed dat je moet gaan zoeken bij DHCP en daar je router IPadres 192.168.0.2 geven.

Je zal opnieuw moeten inloggen maar dan op dat adres.

Nu eerst je Wifi instellingen aanpassen. Best dezelde SSID geven als je modem/router van Telenet en ook hetzelfde paswoord.

Niet vergeten op te slaan.

Vervolgens terug naar DHCP¨instellingen en deze uitzetten zodat die geen IP adressen meer uit deelt. Opslaan.

Laptop loskoppelen.

Nu pas mag je de kabel die van de modem komt in een LAN poort steken. WAN of internetpoort mag je afplakken.

Klaar is kees.

0 Likes
Kamieleke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

dlink dir 825 in comb. met nieuwe moden telenet

Vriendelijk dank voor deze adquate oplossing . Na wat zoekwerk erin geslaagd. Alles werkt weer zoals voorheen, niet zo simpel voor een 'leek' !

Toch ontoelaatbaar dat een technicus aangesteld door Telenet een instalatie zo achterlaat , zonder de bestaande router degelijk aan te passen aan de modem van Telenet. Als je dan leest in de vriendelijke mail dat Telenet als klantenservice eens alles thuis zal controleren ...

Nogmaals dank .

0 Likes
Kamieleke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

dlink dir 825 in comb. met nieuwe moden telenet

Vriendelijk dank voor deze adquate oplossing . Na wat zoekwerk erin geslaagd. Alles werkt weer zoals voorheen, niet zo simpel voor een 'leek' !
Toch ontoelaatbaar dat een technicus aangesteld door Telenet een instalatie zo achterlaat , zonder de bestaande router degelijk aan te passen aan de modem van Telenet. Als je dan leest in de vriendelijke mail dat Telenet als klantenservice eens alles thuis zal controleren ...
Nogmaals dank .

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5242
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

dlink dir 825 in comb. met nieuwe moden telenet


@Kamieleke schreef:

Toch ontoelaatbaar dat een technicus aangesteld door Telenet een instalatie zo achterlaat , zonder de bestaande router degelijk aan te passen aan de modem van Telenet. Als je dan leest in de vriendelijke mail dat Telenet als klantenservice eens alles thuis zal controleren ...

Nogmaals dank .


Ik kan me vergissen, maar die technicus is er om de toestellen van TN aan te sluiten en in te stellen, niet jouw zelf gekochte router. Je computer of laptop misschien even nakijken of er verbinding is, maar verder...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Kamieleke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

dlink dir 825 in comb. met nieuwe moden telenet

Je vergist je inderdaad . Ik kreeg eerst een mail waarbij me gevraagd werd een nieuwe moden op te halen en inderdaad zelf te installeren . Enkele dagen later een brief waarbij ze zelf vrijblijvend eens alles zouden controleren en zelf een nieuwe modem installeren en ook uittesten . In het gehele huis zou overal ook de sterkte worden gecontroleerd (met de bedoeling van eventuele versterkers mee te verkopen ) . Wanneer ik belde om een afspraak te maken vertelden ze me dat dit een dienst was naar trouwe klanten .  

0 Likes
Kamieleke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

dlink dir 825 in comb. met nieuwe moden telenet

En ook nog voor alle duidelijkheid , ik had voordien een perfect werkende eigen router die volgens hen probleemloos verder zou werken na de gratis aangeboden sterkere modem. 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5242
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

dlink dir 825 in comb. met nieuwe moden telenet

Is dat niet het gratis nazicht (ben de naam kwijt) dat werd/wordt aangeboden naar aanleiding van "de grote netwerf" ?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes