Beantwoorden
Jan8970
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

gratis wifi booster - ook op eigen netwerk

Ik heb achter de telenet modem een eigen router staan (met dhcp en eigen wifi).

Werkt de gratis wifi booster ook op dit netwerk (dus manueel in te stellen) of enkel op deze van de modem van telenet (wifi van modem staat uit of heeft er geen).

0 Likes
9 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

gratis wifi booster - ook op eigen netwerk

Normaal gezien zal dit werken met dat verschil dat je geen zelfde SSID en paswoord gaat hebben en je niet aan de instellingen zult geraken omdat dit normaal via "mijn Telenet" gaat.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Kevintsf
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

gratis wifi booster - ook op eigen netwerk

Waarschijnlijk zal de gratis Telenet wifi booster ingesteld zijn om alleen het wifisignaal van het Telenet Modem te aanvaarden en opnieuw uit te zenden (versterken dus).

Ik persoonlijk denk dat u de Telenet wifi booster wel kunt gebruiken naast uw eigen wifi repeater. 

Dus waarschijnlijk accepteerd die van Telenet het versterkte signaal van de door u aangeschafte repeater niet maar als die het wifi signaal van het originele modem ontvangt dan versterkt hij die wel. Maar het signaal van de niet telenet repeater kopiërt 1 op 1 het signaal van het modem dus zal de wifi booster van telenet niet kunnen detecteren welk signaal van modem.is en welk van repeater. 

Wat wel belangrijk.is om rekening mee te houden is dat u ondersteuning krijgt voor telenet apparatuur door de klantendienst, en op niet Telenet apparaten niet. Dus als iets niet goed werkt kan de klantendienst u alleen helpen als het Telenet apparatuur betreft

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

gratis wifi booster - ook op eigen netwerk

Even opletten. De zogenaamde WiFi booster is GEEN repeater. Bij de powerlines zorgt die enkel voor verbinding tussen de Telenetmodem/router en maakt een nieuw WiFi accespoint die in het Telenet geval de SSID en het paswoord van de oorspronkelijke router overneemt. Bij het Accespoint wordt via een UTP kabel de verbinding gemaakt naar een router, in dit geval van Telenet en neemt ook de SSID en het paswoord over van de oorspronkelijke router. Dat wil zeggen dat je op die plaatsen terug een volledig sterk WiFi signaal heb.

WiFi booster is in mijn ogen een verkeerde benaming, maar het moet begrijpelijk zijn voor de gewone man/vrouw.

Dus als je dit aansluit op een eigen router, die de technologie van Telenet niet heeft, zal dit vermoedelijk wel werken maar met een eigen SSID en paswoord.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

gratis wifi booster - ook op eigen netwerk

Ik heb dit weekend de gratis PWL van TN geïnstalleerd bij iemand. De instellingen (SSID en sleutel) werden niet overgenomen. Na +15 minuten wachten heb ik de instellingen zelf gedaan via Mijn Telenet. Geloof me, die mens was héél blij dat ik dat kon, want zelf had hij dat nooit gekund.

 

Hij heeft overigens ook een AP van TN. Heb ik op dezelfde manier moeten instellen. Eenmaal ingesteld werkt alles wel mooi.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

gratis wifi booster - ook op eigen netwerk

@sb, normaal gezien zou een WiFi-booster effectief de SSID en het wachtwoord van de modem moeten overnemen. Hier wat meer informatie over deze boosters en de installatie ervan, voor zij die er nog geen installeerde. 

 

De persoon bij wie je het moest installeren had de enkele WiFi powerline genomen of ging het over de WiFi powerline-set? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

gratis wifi booster - ook op eigen netwerk

@Suzy

 

Het ging wel degelijk over de WiFi PWL set. Ik heb alle instructies opgevolgd en we hebben minstens een kwartier gewacht. De instellingen van de HGW werden niet overgenomen.

 

Ook zo met de AP. Die heb ik een tijd geleden via Mijn Telenet moeten instellen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

gratis wifi booster - ook op eigen netwerk

@sb, ok bedankt voor de verduidelijking. Zou normaal gezien niet mogen gebeuren. Ik geef het intern door aan de juiste afdeling. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Guicaut
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
De vlam zit erin. Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader!

gratis wifi booster - ook op eigen netwerk

zijn de wifiboosters eigenlijk al terug beschikbaar in de winkelpunten van Antwerpen? ik wacht nog steeds op een wifibooster...

ze zijn altijd uitgeput en ze vertelden me dat je ze online kon bestellen?? zie daar niks van

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

gratis wifi booster - ook op eigen netwerk

Heb ergens gezien dat dit pas vanaf juli is.

https://www2.telenet.be/nl/ons-netwerk/bij-je-thuis/



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes