Beantwoorden
luk3
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
Trick or treat? On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

internet radio adapter verbinden met netwerk

Hallo!

Ik heb een internet radio adapter  Albrecht DR 460 C gekocht en wat ik ook probeer  ik kan hem niet verbinden met mijn netwerkGefrustreerde smiley

Wat kan er mis zijn???

Dank voor tips!

luk3

0 Likes
45 reacties
luk3
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
Trick or treat? On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

internet radio adapter verbinden met netwerk

Hallo,

Dank voor je reactie. Ik zal het eens uitproberen. De radio bevindt zich zeker niet in een dode zone. De instellingen zijn conform de tips in de gebruiksaanwijzing gelezen en van jou en andere netweters ontvangen.

De radio zoekt wel de beschikbare netwerken en tracht zich te verbinden met het gekozen netwerk maar die verbinding mislukt steeds.

Ik heb de indruk dat de radio geen IP adres krijgt vanuit de telenet modem.

Zou dat kunnen? Hoe verhelpen?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

internet radio adapter verbinden met netwerk


@luk3 schreef:

 

De radio zoekt wel de beschikbare netwerken en tracht zich te verbinden met het gekozen netwerk maar die verbinding mislukt steeds.

Ik heb de indruk dat de radio geen IP adres krijgt vanuit de telenet modem.

Zou dat kunnen? Hoe verhelpen?


Als ge de mogelijkheid hebt: probeer eens bij iemand anders, die geen telenet ofwel een modem only heeft. Of leen even een router van iemand anders en koppel die gewoon aan uw HGW.  Als uw radio dan wel naar behoren werkt is het zeer waarschijnlijk dat inderdaad uw HGW de spelbreker is.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luk3
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
Trick or treat? On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

internet radio adapter verbinden met netwerk

Hey Stefaan,

Leuk om weer iets van jou te vernemenSmiley Knipoog

Een router plaatsen achter mijn HGW heb ik al geprobeerd en dat zowel zonder iets aan de HGW te veranderen als met uitschakelen van wifi/wifree signaal. Ook dat lukte niet. Ik weet al niet meer wat toen het probleem was ....

Ik heb al zovéél uitgeprobeerd dat ik de draad kwijt benSmiley LOL

Maar hoop doet leven: dank zij jouw antwoord ga ik dat nog eens proberenSmiley Vrolijk

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

internet radio adapter verbinden met netwerk

Luk, ge hoeft aan de HGW niets te veranderen als ge er een router achter hangt. Natuurlijk wel op uw router (rechtstreeks, met een UTP kabel en een PC of laptop) een draadloos netwerk configureren dat verschillend is van uw Telenet netwerk. Hoeft geen betoog dat ge op uw eigen netwerk uw radio moet testen hé Smiley Tong


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

internet radio adapter verbinden met netwerk

Beste misschien eerst het advies van StefaanH proberen: je D-Link b/g router met kabel UTP verbinden aan je Tnt modem/router.

Vraag: zie je dan naast Tnt Wifi SSID ook een D-Link Wifi SSID?

Indien ja probeer je radio aan de D-Link WiFi te koppelen

 

P.S.

Staan je Tnt modem/router instellingen (in Mijn Telenet) standaard = 2.4 & 5 GHz automatisch actief & beveiligd?

 

luk3
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
Trick or treat? On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

internet radio adapter verbinden met netwerk

Hey makkers,

Dank voor jullie vriendelijke en duidelijke raad! Ga ik dadelijk proberenMan Vrolijk

0 Likes
luk3
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
Trick or treat? On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

internet radio adapter verbinden met netwerk

OK heb ik gedaan zoals Stefaan stelde:  D-link DIR 300 geeft signaal. De radio adapter Albrecht maakt verbinding. Andere apparaten ook wanneer ik dat vraag dus hahaKat LOL ...maar nu komt het " geen internettoegang "Gefrustreerde kat

Dat wordt weer enkele uurtjes? dagen?? weken??? digiplezierMan Knipoog

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

internet radio adapter verbinden met netwerk

Luk, het klinkt waarschijnlijk oerdom, maar ge hebt  de router toch wel aan de HGW gehangen? Met een UTP kabel op uw router in de WAN poort? En een goede kabel, die doorgeeft?

 

Dat zijn de zaken die ik nu zou nakijken.

 

Vooral de WAN poort. Als ge hem in een LAN poort geplugd hebt, is het heel normaal dat ge geen internet krijgt. Dan beschouwt uw router de HGW als een klant die hij moet bedienen, en niet als de poort naar het internet.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

internet radio adapter verbinden met netwerk

luk3
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
Trick or treat? On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

internet radio adapter verbinden met netwerk

hey jongens,

Bedankt allebei voor zo veel, zo snelle, zo vriendelijke, zo duidelijke hulpSmiley Vrolijk

Alle instellingen zijn conform de gegevens die elk van jullie in vorige berichten hebben gemeld.

Wij gaan weer eens aan de slag Smiley Knipoog 

0 Likes
luk3
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
Trick or treat? On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

internet radio adapter verbinden met netwerk

Hallo,

Ik heb hier nog een zeer oude router gevonden. Beveiliging: open. Ik heb die router ( topcom ) met UTP kabel verbonden met mijn telenet wireless modem. Mijn internet radio adapter verbindt moeiteloos met die router en we krijgen internet. Besluit?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

internet radio adapter verbinden met netwerk

Ik zou eerst toch eens proberen om ook op die oude router wireless beveiliging te configureren.  Fijn dat het zonder werkt, maar het zou ook MET moeten werken. Een wifi netwerk onbeveiligd laten is heden ten dage echt geen optie meer ....

 

Het is natuurlijk wel een aanduiding dat de HGW de mogelijke spelbreker is voor uw radio ....

 

BTW, hebt ge op die andere router nagegaan of uw UTP kabel wel degelijk in de WAN poort stak?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luk3
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
Trick or treat? On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

internet radio adapter verbinden met netwerk

Hoi Stefaan,


@StefaanH schreef:

Ik zou eerst toch eens proberen om ook op die oude router wireless beveiliging te configureren.  Fijn dat het zonder werkt, maar het zou ook MET moeten werken. Een wifi netwerk onbeveiligd laten is heden ten dage echt geen optie meer ....

 Hoe doe je dat?  Ik zal het eens opzoeken of  kan jij dat kort uitleggen?  Is het wel nodig? Ik gebruik die router  enkel  voor  mijn  internetradio. Ik  woon in een vrijstaand huis in landelijk gebied dus de  kans  dat iemand  meesurft  is klein  denk ik.

Het is natuurlijk wel een aanduiding dat de HGW de mogelijke spelbreker is voor uw radio ....

Denk ik ook. Maar telenet heeft hem gecontroleerd en zegt dat hij  goed  werkt.  Zou het ook aan de instellingen van de beveiliging  kunnen liggen?

BTW, hebt ge op die andere router nagegaan of uw UTP kabel wel degelijk in de WAN poort stak?

Ja hoorSmiley Knipoog


 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

internet radio adapter verbinden met netwerk

Hoi Luk,

 

Om de wifi te beveiligen dien je rechtsreeks op uw router in te loggen met een PC of een laptop. Hiertoe een UTP kabel in één van de LAN poorten pluggen (en de andere kant in uw PC uiteraard). Dan het IP adres van de router intikken in een browser. Zou iets in de aard van  192.168.1.1 moeten zijn. Het derde cijfer kan verschillen. Dan kom je in het inlogscherm van uw router terecht. Hier moet je dan een userID en een paswoord ingeven. Die ken jij alleen natuurlijk en zijn niet hetzelfde als die voor de Wifi.  Vervolgens naar het tabblad "wifi - beveiliging" of iets dergelijks gaan. Daar kun je dan het type versleuteling en een paswoord ingeven. Opslaan en klaar is kees.

 

Moest je de inloggegevens van uw router niet (meer) kennen: de "Reset" knop zoeken, gedurende enkele (soms 10) seconden ingedrukt houden en dan staat heel het boeltje terug in fabriekstoestand. In de handleiding dan het standaard userID en paswoord opsnorren. De "Reset" knop is dikwijls heel klein en je hebt een kleine spits voorwerp nodig om hem in te drukken. Ik gebruik daarvoor een rechtgebogen paperclip.

 

Je kunt trouwens ook eens testen met uw andere router. Zet daar eens de beveiliging af en probeer dan nog eens; Als het dan wel lukt, is er toch een probleem met uw radio die niet overweg kan met de beveiligingsprotocollen van WiFi.

 

Veel testgenot Smiley Tong


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

internet radio adapter verbinden met netwerk

Wat die HGW betreft: daar scheelt waarschijnlijk niks aan, gewoon uw radio niet compatibel met dat ding. Zoiets komt voor ....

 

Ge kunt ook dat eens testen door in uw HGW via "mijn telenet" de wifi beveiliging eens uit te zetten. Als het dan ook weer wel werkt, dan weet ge hoe laat het is: uw internetradio heeft compatibileitsproblemen met wifi beveiliging van sommige routers, waaronder de HGW van telenet.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.