Beantwoorden
DanyB
Freshman Beetjesweter
En we zijn vertrokken! Hi there!

netatmo thermostaat

Hallo

Vorige vrijdag mijn fiberrouter en -modem aan de praat gekregen (F5685LGB-TN) en vervolgens al mijn wifi-apparaten kunnen koppelen, behalve de netatmo-thermostaat.

Deze werkt blijkbaar alleen op 2.4 GHz band; op het netatmo helpcenter staan een aantal suggesties, waaronder UPnP inschakelen. Dit heb ik geprobeerd, maar zonder resultaat dus.

Ze vermelden nog het openen van TCP-poort 25050. Kan dat in My Telenet?

Of heeft iemand een andere suggestie?

Groeten

Dany

1 reactie
WG94
Professional Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

netatmo thermostaat

Ik vermoed dat je moet verbinden via de Netatmo app op je Smartphone?

Indien je een toestel hebt dat moeilijk doet icm F@ST3896LG-TN of F@ST5685LGB-TN dan contacteer je de klantendienst (technische dienst), legt de situatie uit en vraagt hen om tijdelijk (15 minuten) je smartphone te sturen naar 2,4 GHz.

Meer info uit een oudere discussie:  Opgelost: P1-meter HomeWizard installeren, modem F@ST3896LG-TN - De Netweters  

@Suzy  schreef:
Onze collega's van de technische dienst kunnen het toestel waarmee je de installatie wil doorlopen (bv. gsm) voor een korte tijd actief sturen naar het 2.4 GHz netwerk. Je moet dan wel onmiddellijk aan de slag met de installatie, omdat dit maar gedurende een 15-tal minuten werkt.

@flip1953  schreef:

Je moet dus de vraag correct stellen aan de Helpdesk, en ook opgeven met welk toestel (GSM) je de "onboarding" wilt doen. Kijk dan eerst even op "Mijn Telenet" in de lijst van "Verbonden toestellen" over welk toestel het gaat (naam van je GSM, eventuel MAC adres waarmee deze verbonden is met de Telenet modem).

Van zodra jouw GSM dan geforceerd wordt naar 2.4 GHz kan je het "onboarding" process beginnen.

(...)

Een andere mogelijkheid is om zelf je toestel te forceren op 2.4GHz door bijvoorbeeld tijdelijk een oud AP of Repeater te gebruiken waarop je alleen 2.4 GHz hebt ...

Poorten openen (net als UPnP inschakelen) is nutteloos als je nog thermostaat nog niet aan je netwerk gekoppeld is

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.