Beantwoorden
Michiel3
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

tweede wifi signaal thuis

Mijn vrouw is zelfstandig en heeft haar bureau in ons huis waar we tot voor kort een standaard gezinsabonnement voor internet hadden. Omdat de kinderen thuis nogal wat GB erdoor draaien komt zij soms even zonder internet te zitten. Vervelend.

Daarom hebben wij een upgrade gedaan naar Fibernet 100.

Tot daar geen probleem.

Bedoeling hiervan is om een 2e wifi signaal hebben, zodat mijn vrouw apart inlogt en nooit zonder internet kan vallen. Een eigen passwoord zeg maar. De factuur hiervoor zou dan ook op de firma staan.

Indien het maandelijks volume op is voor de kinderen, dan is dat maar zo 🙂

Men heeft toen vertelt dat je die inlog gegevens zelf kan aanmaken, maar ik zie niet hoe.

Ook qua facturatie lijkt er op dit moment niets gewijzigd...

 

Iemand suggesties? Waarvoor dank!

0 Likes
6 reacties
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

tweede wifi signaal thuis

Ref.:

https://www2.telenet.be/nl/producten/internet/abonnementen/

 

Tenzij er iets mij ontsnapt zie ik niet direct in hoe een upgrade (van basis surfen) naar Fibernet 100 u een "aparte login - gereserveerde MB capaciteit voor uw vrouw" zou kunnen opleveren

capaciteit basissurfen = 150 MB

capaciteit Fibernet 100 = 200 MB (bruikbaar voor elkeen die toegang heeft tot uw netwerk/WiFi)

 

Met Wigo kunt u wel "spelen met de toekenning/reservatie van de (beperkte) mobiele datapot"

 

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5868
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

tweede wifi signaal thuis

@Michiel3  een upgrade van een pakket is goed zodat u meer volume heeft maandelijks in uw pakket maar gaat er niet voor zorgen dat u een tweede account naam of wifi login heeft.Er is natuurlijk een mogelijkheid om eventueel uw vrouw dan op het gasten netwerk te laten werken maar ook daar gaat dan weer gewoon volume af van uw totaal volume in uw pakket. Wat u eigenlijk vraagt en of wil is dat er een soort van tweede lijn van internet is die ervoor zorgt dat uw vrouw via de firma kan werken en dat u daarnaast nog een prive lijn heeft voor de kinderen en uw zelf om op internet te kunnen. Dit gaat enkel mogelijk zijn als er ook eefectief een tweede aansluiting uw huis binnenkomt en dat men kan aangeven dat het voor firma gebruik is. Meestal worden er ook nooit zo maar twee aansluitingen gemaakt in de woning voor inkomend signaal. Denk zelf dat u het beste gaat zijn met een Wigo pakket met eventueel onbeperte data of toch al 40 Gb per maand . Die 40 Gb is wel de mobiele data pot eventueel zou dan 25 GB ook kunnen moest de data pot voor mobiel minder mogen zijn. Maar op deze manier gaat u wel onbeperkt internet volume hebben in het vaste internet en dan kan uw vrouw perfect door werken.  


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

tweede wifi signaal thuis

Zonde Internet? Val je niet gewoon terug op smallband?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

tweede wifi signaal thuis

Om nooit zonder of vertraagd internet te zitten zal je naar een Whoppa of Wigo abonnement moeten gaan. Dit kan op uw persoonlijke naam staan maar gefactureerd worden aan uw firma of bedrijfje. Wat aftrekbaarheid betreft is dat een overeenkomst met uw belastingsinspecteur. Die zal samen met u bepalen wat onder privé moet komen. Maar dat zal nu al zo zijn voor gebruik van ruime in uw privewoning, de wagen enz.

Om uw eigen netwerk te maken zodat uw kinderen uw gegevens en data niet kunnen verstoren zal je een eigen router moeten plaatsen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

tweede wifi signaal thuis

Er is geen pasklare oplossing binnen het kader van uw vraag.

Een halve oplossing dan maar.

 

Geef uw 2.4 en 5 Ghz wifi een verschilleld SSID en wachtwoord.

Geef één daarvan voor het gezin en het andere voor de zaak.

In mijn telenet stel je in fat je een email moet krijgen als 80 en 90 procent verbruikt is. Als het nodig id zet je de gezinswifi af.

Dit is natuurlijk niet waterdicht. Overweeg indien nodig om 25 Gb bij te kopen voor 5 euro.

Het is raadszaam om regelmatig het verbruik na te kijken.

Een zwak punt in dit voorstel is dat de men nog altijd kan verbruiken met wifree.  Om dat te beletten moet je dan de wifree/homespot van je HGW uitzetten. 

Zolang die uitstaat kan niemand van jullie, noch de zaak op wifree.

0 Likes
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

tweede wifi signaal thuis

MB in mijn vorige e-mail moest uiteraard GB zijn

De tip van @janne_man 25 GB bijkopen voor 5 euro extra lijkt mij de meest eenvoudige oplossing, op voorwaarde dat de kinderen er dan tijdelijk geen gebruik van (meer mogen) maken 

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/wat-als-mijn-basisvolume-op-is

Opgelet: zie de voorwaarden (activatie/deactivatie/periode)

 

@igvfer… zijn er routers die - naast beperking toegang in de tijd "parent control" (aantal uren/dag en/of van dat uur tot dat uur) ook per gebruiker bv. per dag of per maand het maximum toegelaten verbruik controleren/beperken.... ?

 

Een eventuele migratie naar Fibernet 200 of de aanschaf van een Orange Flybox 4G internet@home voor uw vrouw is waarschijnlijk de meest bedrijfszekere oplossing (maar in hoeverre is dit eventueel nodig?)

 

 

 

0 Likes