Beantwoorden
Uasa
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
De 3 wijzen! Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

videoproblemen op wifi

Hallo,

 

Ik volg een opleiding via instructievideo’s op Gracie University.

https://www.gracieuniversity.com/

 

De instructievideo’s werken perfect als ik ze op PC bekijk via mijn internetconnectie. Als ik ze echter op mijn telefoon of tablet bekijk via de WIFI-connectie krijg ik voortdurend problemen. Het scherm bevriest voortdurend en de video’s lopen volledig vast waardoor ik opnieuw moet opstarten om het beeld weer doorlopend te ontvangen. Dit gebeurt vooral als ik de video’s gepauzeerd heb of heb teruggekeerd naar eerdere fragmenten.Ook naar het einde toe komt dit vaak voor. Een speedtest toont geen problemen. Ik heb de technische ondersteuning van de organisatie gecontacteerd en die antwoordden het volgende:

 

We are sorry to hear that you are experiencing video issues. The videos on

Gracie University are hosted on one of the major international video

networks. It is rare that there are issues that are not caused by local

networks, ISP or cellular provider but it is possible there could be a

regional slowdown. Other sites such as YouTube manage their own networks and

due to their size have special arrangements with ISPs throughout the world.

For that reason you may experience good streaming for those sites while not

always getting the same bandwidth for GU.

 

Since the issue appears to be isolated to your local network there is

unfortunately not anything we can do directly to alleviate the issue. If you

would like we can send you instructions on how to run a trace route which

will then track the signal from your device to the nearest video server.

Note that it is much easier to do a trace route from a computer as opposed

to from a mobile device. The trace route will potentially show where the

slowdown is occurring.

 

Gracie University Support Team

 

Ik heb nadien nog eens benadrukt dat het enkel via mijn WIFI-connectie was waarop ik het volgende antwoord kreeg:

 

Ah, got it – sorry for misunderstanding that. It’s quite difficult to run a trace route from a mobile device. But your description gives an interesting clue to the issue. If the video is fine to your PC but not to your wireless devices that connect via wifi to the same network that would indicate that the video signal from the nearest video server to your local network is solid. The trace route would not show us any additional information as it traces the full path from your local network to the video server.

You indicated that your video service from other video networks such as YouTube to those same mobile devices via wifi when you are in your training room or your partner’s house work well. This is going to be difficult to find the point of issue as if all of the video is getting to your PC at a good quality but then when you connect via wifi to the same hub only GU video suffers, that would be a very unusual circumstance. It’s possible that YouTube has additional algorithms that optimize the video further when it recognizes that it is on a wifi network.

Unfortunately there isn’t going to be much we can do to solve this and I apologize that the service is not to an acceptable level for you.

Jeff

Gracie University Support Team


Ik blijf dus met het probleem zitten en aangezien mijn klacht voor hen eerder als een verrassing aankomt, lijkt het inderdaad om een probleem bij mijn lokale netwerk te gaan. Daarom heb ik een mail gestuurd naar Telenet met de vraag of zij het probleem nader konden analyseren en me op de hoogte brengen van het resultaat? Ik kreeg het antwoord dat ze als  internetprovider enkel  bekijken of de internetverbinding in orde is. Bij het nakijken van mijn modem konden ze geen fouten vinden. Ze hebben me doorverwezen naar netweters. Is er iemand die weet tot wie ik me moet richten om het probleem op te lossen?

0 Likes
9 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

videoproblemen op wifi

@Uasa

Hetgeen je zeker al kan doen om eventuele detectives te helpen is nagaan op welke golflengte (2,4 GHz of 5 GHz) en welke kanalen je WiFi werkt.

 

Heb je één netwerk (dus zowel 2,4 als 5 GHz) alles met hetzelfde SSID of heb je deze beide gescheiden? Ik persoonlijk ben voorstander om beide te scheiden waardoor je zelf handmatig een keuze kan maken en die ook veranderen wanneer nodig. Als je de zoekfunctie hier even gebruikt zul je daar verschillende topics over terugvinden.

 

Download en installeer eens een tool zoals "WiFi Analyzer" op uw foon. Dan kun je zien welke kanalen bij u zwaar belast zijn door vele gebruikers en welke weinig belast zijn. Ook kun je daarmee in de verschillende ruimtes van uw woning nagaan hoe sterk uw WiFi signaal daar nog is.

 

Wanneer je dat alles gedaan hebt beschik je al over een hoop info waarmee we verder aan de slag kunnen.

 

Veel succes Smiley Vrolijk


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5227
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

videoproblemen op wifi

Zou het kunnen dat de resolutie voor telefoon en tablet niet te hoog is ingesteld? Bij YouTube heb je bijvoorbeeld een uitklapmenu dat je in staat stelt om een lagere resolutie in te stellen. (Meestal gebeurt dat automatisch.) Kan je nakijken of dat bij jou ook een optie is?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Uasa
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
De 3 wijzen! Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

videoproblemen op wifi

Dag Stefaan,

 

Bedankt voor uw antwoord. Ik heb weinig informaticakennis en begrijp dus niet veel van de begrippen die je gebruikt. Maar ik heb een wifi analyzer gedowload en daar merk ik  verschillende zaken op.

 

  • Mijn tablet zit op kanaal 44 terwijl mijn telefoon op kanaal 1 zit.
  • Drie verschillende metingen met mijn telefoon  in de trainingsruimte waar ik de instructievideo's bekijk, geeft een verschillend aantal sterren op. Van 1 tot 7.
  • De app raadt aan naar een ander kanaal te gaan waar het maximaal aantal sterren in voorkomen. . 
  • Het kanaal op mijn tablet krijgt 7 sterren op 10. Kan dit het probleem met de video's verklaren?

Ik weet echter niet waarvoor die kanalen staan en weet ook niet hoe ik naar andere kanalen kan overgaan. 

Het vakje 2,4 hz is gekleurd, dat van 5hz niet. 

 

Kan ik hier verder iets mee doen?

 

Groeten,

 

Stef

 

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

videoproblemen op wifi

@Uasa

 

We gaan eens even enkele feiten op een rijtje zetten:

  • Een toestel dat aangeeft op kanaal 1 te zitten, dat werkt op 2,4 GHz. Een toestel dat aangeeft op kanaal 44 te zitten werkt op 5 GHz.
  • Een zeer sterk fluctuerend (op en af tussen 1  en 7 sterren) WiFi signaal is geen goed teken. De instructieruimte, ik veronderstel dat dit bij u thuis is? Kun je dan ook eens meten vlakbij uw modem? De structuur van uw woning en andere electrische apparaten kunnen een bron van storing/hinder zijn.
  • Wanneer de app u de raad geeft om een ander kanaal te kiezen, doe dat gerust. Voor 2,4 GHz band opletten: enkel kanaal 1, 6 of 11 kiezen. In de 5 GHz band maakt het niet uit, kies maar het kanaal met de meeste sterren.
  • Van kanaal veranderen kun je in "Mijn Telenet". Als je dat wil kan dat hier wel verder uitgelegd worden hoe dat juist in zijn werk gaat. Daar kun je ook de netwerken 2,4 GHz en 5 GHZ van elkaar scheiden moest je dat willen doen.
  • Moest het signaal bij uw modem wel heel goed en stabiel zijn, zou ik zo een gratis set powerlines met een WiFi AP in een telenet centre bestellen/afhalen. Dit AP zou ik dan in uw instructieruimte installeren. Dan heb je daar ook een goed en stabiel signaal.

Als hier zaken niet duidelijk zijn, laat maar weten, dan gaan we er wel dieper op in.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Uasa
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
De 3 wijzen! Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

videoproblemen op wifi

Dag Stefaan,

 

Het signaal van de tablet aan de modem is ook niet perfect, geeft 8 sterren. De kanalen op Telenet staan ingesteld op automatisch. Na het aanpassen van het kanaal in de trainingskamer naar een kanaal met 10 sterren, verandert het nieuwe kanaal ook weer naar 8 sterren. Veranderen naar nog een ander kanaal geeft als resultaat dat het toestel overschakelt naar 2.4 ghz. Heb alles dan maar weer op automatisch geplaatst. 

 

Toch nog es vermelden dat ik met de video's van deze site ook problemen had in de trainingsruimte van een vriend. En ik dit met Youtube enz. niet heb. Maar het gaat inderdaad altijd over de Wifi-connectie. Met de vaste internetverbinding geen problemen. 

 

Groeten,

 

Stef

 

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

videoproblemen op wifi

@Uasa

 

Dan zou ik met een stel powerlines (normaal gezien gratis te verkrijgen bij Telenet) werken. De master met een UTP kabel aan de HGW en de slave, die ook WiFi uitstraalt, in de trainingsruimte. Dan heb je optimaal WiFi in de trainingsruimte. Beide toestellen moeten natuurlijk in een stopcontact gestoken worden, bij voorkeur op dezelfde stroomkring.

 

Een duurder en moeilijker (maar stabieler en beter) alternatief is een UTP kabel leggen van uw HGW tot in de trainingsruimte en daar een AP plaatsen (deze laatste ook bij Telenet te verkrijgen).

 

 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

videoproblemen op wifi

@StefaanH@Uasa@sb

 

Ik kom hier toevallig langs en zal wel iets gemist hebben. Sorry dus voor de mogelijk idiote reactie.

Kan het niet zijn dat er met dat toestel een technisch probleem is?

 

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Uasa
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
De 3 wijzen! Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

videoproblemen op wifi

Dag Stefaan, 

 

Bedankt voor  je  adviezen. Ik vind het heel vriendelijk van je dat je daar zoveel tijd in hebt gestopt.  Ik zal nu es verder informeren naar de powerlines. 

 

Groeten,

 

Stef

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

videoproblemen op wifi


@Uasa  schreef:

... knip ...

Ik vind het heel vriendelijk van je dat je daar zoveel tijd in hebt gestopt.  

 ... knip ...

Groeten,

 

Stef


Da's heel graag gedaan hé, dit is eigenlijk wel ook het doel van dit forum nietwaar, elkaar verder helpen met ervaring en tips. En "Krak" zijnde ben ik het een beetje aan mezelf verplicht om te helpen waar ik kan (en dat is heus niet altijd en overal hoor). Gewoon omdat ik het graag doe Smiley KnipoogSmiley Erg vrolijk


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.