Beantwoorden
Livien
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
π-DAY! De 3 wijzen! Follow the reader, reader! Leesbeest!

wifi power adapter telenet

Hallo,

Alhoewel mijn toestelinstellingen vermelden dat ik onder 1 netwerk verbonden ben staat mijn wifi powerline adapter apart op mijn netwerklijst als telenet-ap-9486801. Ik moet dus daarop inloggen waarna hij het wachtwoord vraagt (staat achteraan in hoofdletters op de adapter) maar na invoering zegt mijn laptop/smartphone/tablet :wachtwoord verkeerd. In de handleiding voor de installatie van de powerline staat nochtans vermeld dat het wachtwoord en de naam van de modem automatisch worden overgenomendoor de adapter. Dit is blijkbaar niet het geval geweest.Ik heb reeds alle stopcontacten geprobeerd, ik heb gereset, gesynchronyseerd maar niets helpt. Voorlopig is het niet mogelijk om langs mijn bijstation te surfen. Op mijn toestelinstellingen zijn de naam en het wachtwoord van de adapter en modem  niet dezelfde wat blijkbaar een vereiste is om onder 1 netwerk te kunnen werken. Ik kan echter enkel deze van mijn modem aanpassenniet deze van de powerline. Misschien ligt daar het probleem. Weet iemand raad ? Alvast bedankt.

 

0 Likes
5 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

wifi power adapter telenet

Dat automatisch overnemen zou inderdaad moeten, maar mijn ervaring is dat dat niet altijd gebeurt. Voor zover ik weet kan je via Mijn Telenet (Mijn thuisnetwerk) de instellingen van de PWL veranderen. Indien niet, kijk dan eens op de PWL of er een adres opstaat (192.168.1.*) en maak dan rechtstreeks verbinding om de instellingen aan te passen.

 

Edit: Heb je hier iets aan?

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/guide/wifi-powerline-installeren/


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Livien
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
π-DAY! De 3 wijzen! Follow the reader, reader! Leesbeest!

wifi power adapter telenet

Neen, er staat geen adres op , enkel SSID, wachtwoord, S/N  (?) , MAC (?), en P/N(?) ^weet niet wat die laatste drie betekenen.

Wat betreft de instellingen, kan ik binnen de PWL enkel MAC-ID, signaal en WPS ondersteuning veranderen.

Aan de beveiliging  - SSID en wachtwoord- kan niets veranderd worden want in de rubriek beveiliging  ontbreekt het hangslotje  die je moet openklikken  om toegang te krijgen. 

Misschien heb ik gewoon een andere PWL nodig maar in de telenetshop willen ze hem niet omruilen. Moet beroep doen op een technicus. Vind ik een beetje flauw maar goed, ik zal waarschijnlijk niet anders kunnen want het wordt een beetje ingewikkeld.

Bedankt en tof eindejaar.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

wifi power adapter telenet

S/N zal het serienummer zijn, MAC is het (unieke) MAC adres, maar wat P/N is weet ik ook niet zo heel dadelijk. Dit begint niet met 192.168.x.x?

 

Ik heb er zelf zo eentje ingesteld bij een nicht van me, dus het moet zeker lukken. Daar werden de instellingen ook  niet automatisch overgenomen, wat blijkbaar te wijten was aan het feit dat ik het netwerk via SSID had opgesplitst in 2.4GHz en 5GHz. Dat wordt hier bevestigd:

 

https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/wat-is-een-powerline-adapter/

 

Ik kan het zelf niet nakijken vanwege een modem-only, maar ik ben zeker dat je die PWL kan instellen via Mijn Telenet (thuisnetwerk, wifi-paspoort, ... oid). Als het slotje een probleem is, dan is dat omdat je ergens niet gekozen hebt voor expertinstellingen. Als je dat instelt, dan heb je meer mogelijkheden.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

wifi power adapter telenet


@Livien  schreef:

Neen, er staat geen adres op , enkel SSID, wachtwoord, S/N  (?) , MAC (?), en P/N(?) ^weet niet wat die laatste drie betekenen.

 

... knip ...

S/N staat voor Serial Number

MAC is het MAC adres, unike aan elke netwerkkaart (Media Acces Control)

P/N is Part Number

 

EDIT: had mijn scherm enige tijd niet in de gaten en zie dat het antwoord reeds gegeven was intussen. Sorry ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Livien
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
π-DAY! De 3 wijzen! Follow the reader, reader! Leesbeest!

wifi power adapter telenet

Ik ben er eindelijk in geslaagd de instellingen van de modem naar de PWL te kopiëren. Dit is nodig om tot één Wi-Fi netwerk te komen. Zoals reeds gezegd gebeurt zoiets niet (altijd) automatisch. Het volstaat de PWL dicht in de buurt van de modem te plaatsen (ik heb hem in hetzelfde stopcontact gestoken) en vervolgens  de WPS knop van beide toestellen enkele seconden in te drukken. Stoppen alle lichtjes met knipperen dan zijn de instellingen van de modem naar de adapter  gekopieerd en is de PWL klaar voor gebruik . De werkwijze is te zien op de pagina veelgestelde vragen bij Telenet .  Jammer genoeg staat daarover niets  in de startgids die in de doos van het  bijstation zit. Eind goed al goed. De PWL werkt perfekt  Bedankt en groeten aan alle Netweters.