Beantwoorden
otto
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

wifree sneller dan thuisnetwerk

ik vraag me af hoe het komt dat ons thuisnetwerk niet meer fatsoenlijk werkt,

sinds ettelijke weken surfen we meer via wifree dan ons eigen thuisnetwerk;

kan dit verholpen worden? als we langs ons thuisnetwerk surfen krijgt hij met veel geduld fotos open of mails open is gewoon tergend traag,dit probleem hebbenwij eigenlijk nooit gehad,

0 Likes
13 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2273
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

wifree sneller dan thuisnetwerk

Mogelijk heb je uw verbruikerslimiet overschreden


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
otto
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

wifree sneller dan thuisnetwerk

Nee dat is het niet, maar zo traag is het wel.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7792
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

wifree sneller dan thuisnetwerk

Heeft dit te maken met die foute update van windows 10. Vorige week hadden veel mensen problemen om in te loggen op hun met WPA/PSK beveiligd netwerk. Enkel open netwerken waren bereikbaar.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2273
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

wifree sneller dan thuisnetwerk

Met WiFree krijg je een IP adres in een ander netwerk (10.xx.xx.xx) en ook andere DNS servers. Ik vermoed dus dat er een probleem is met uw gewoon thuisnetwerk (192.168.0.xxx).

Kijk dus eens naar alle toestellen die op uw gewoon thuisnetwerk werken, zijn er soms toestellen ingestelt op een vast IP adres?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5251
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

wifree sneller dan thuisnetwerk

Wat moeten we ons voorstellen over dat "thuisnetwerk" ? Heb je een eigen router of is het een toestel van TN? Is dat bekabeld of draadloos? Als het draadloos is, is het dan 2.4GHz en/of 5GHz? Heb je WPA2 of iets anders ingesteld?

 

Met welke hardware heb je getest? Smartphone (Android, iOS, Windows Phone?), laptop, PC, ...  ? Welk besturingssyteem? Met welke software heb je de snelheid getest? Wat zijn de resultaten als je deze probeert?

 

http://http://speedtest.telenet.be/

http://www.speedtest.net/

 

Ben je zeker dat het probleem niet te wijten is aan programma's die in de achtergrond draaien? Heeft het toestel in kwestie genoeg geheugen vrij?

 

Hoe meer informatie jij geeft, hoe beter men je kan helpen. Niemand hier heeft een kristallen bol.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
otto
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

wifree sneller dan thuisnetwerk

Thuisnetwerk bedoel ik mee het netwerk dat beveiligd is. Hier noemt dat wif1.
Heb al geprobeert via "mijn telenet" om da na te gaan maar blijkbaar lukt dat niet met onze modem.
Alles wat hier staan is van telenet.
Modem en ne switch en acces point van 2,4ghz.
Heb wel al eens geprobeert om een ander kanaal maar verhelpt het probleem ook niet.
Heb getest met Android smartphone dam krijg ik met wif1 1Mbs en wifree rond de 3ooMbs.
De laptop heeft er minder problemen mee dan de tablet of smartphone.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5251
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

wifree sneller dan thuisnetwerk

De modem van TN, is dat een witte? Is er echt geen mogelijkheid om bijvoorbeeld die laptop via kabel rechtstreeks aan te sluiten? Ik vermoed dat je met Mbs eigenlijk Mbps bedoelt? (Ik vraag dit om misverstanden te vermijden.) Het verschil is inderdaad wel erg groot.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
otto
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

wifree sneller dan thuisnetwerk

De modem is een zwarte (motorola) dan is er de switch (dlink) en dan de wifi acces point 2,4ghz (dlink)
Inderdaad bedoel Mbps, zal dan ook strak de laptop aansluiten via kabel en dan test doen.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7792
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

wifree sneller dan thuisnetwerk


@otto schreef:
De modem is een zwarte (motorola) dan is er de switch (dlink) en dan de wifi acces point 2,4ghz (dlink)
Inderdaad bedoel Mbps, zal dan ook strak de laptop aansluiten via kabel en dan test doen.

Als het dat is wat je hebt staan (hangen) dan als de bliksem naar een Center voor de nieuwste Home Gateway. Je zit op de Homespot van je buren. Zelf heb je geen Homespot.

Je kan die drie dingen dan vervangen door die een Home Gateway. Nog een besparing op de electriciteit op de koop toe.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

wifree sneller dan thuisnetwerk


@igvfer schreef:

Als het dat is wat je hebt staan (hangen) dan als de bliksem naar een Center voor de nieuwste Home Gateway. Je zit op de Homespot van je buren. Zelf heb je geen Homespot.

Je kan die drie dingen dan vervangen door die een Home Gateway. Nog een besparing op de electriciteit op de koop toe.


Tenzij je natuurlijk de vaste IP van de router voor iets nodig hebt, dan kan je beter niet de HGW vragen maar terug een losse modem...


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7792
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

wifree sneller dan thuisnetwerk


@BertXL schreef:

@igvfer schreef:

Als het dat is wat je hebt staan (hangen) dan als de bliksem naar een Center voor de nieuwste Home Gateway. Je zit op de Homespot van je buren. Zelf heb je geen Homespot.

Je kan die drie dingen dan vervangen door die een Home Gateway. Nog een besparing op de electriciteit op de koop toe.


Tenzij je natuurlijk de vaste IP van de router voor iets nodig hebt, dan kan je beter niet de HGW vragen maar terug een losse modem...



Maar dan moet je ook wel investeren in een nieuwe eigen router en WiFi. En de switch zou ik dan ook vervangen door een recente versie.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
otto
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

wifree sneller dan thuisnetwerk

Excuses voor het late antwoord.
Maar er is iemand van telenet zelf langs geweest om alles te vervangen,hij vond het redelijk grappig wat hier nog stond.
Moet zeggen alle problemen zijn van de baan nu staat er juist 1 kas en gedaan.zelf de storingen op tv zijn weg!!
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5251
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

wifree sneller dan thuisnetwerk


@otto schreef:
Excuses voor het late antwoord.
Maar er is iemand van telenet zelf langs geweest om alles te vervangen,hij vond het redelijk grappig wat hier nog stond.
Moet zeggen alle problemen zijn van de baan nu staat er juist 1 kas en gedaan.zelf de storingen op tv zijn weg!!

Dat is goed nieuws. Fijn dat alles is opgelost!


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes