BillyX
Freshman Bijna Allesweter
BillyX
Neem contact met mij op
Lid sinds: 24-04-2020
Ranking
Freshman Bijna Allesweter
08-11-2024
15:12
1
@RudyBoumon schreef: Vind ik ook ik heb doorgifte icloud ook uit staan op ipad en iPhone terug want gisteren morgen werkte het normaal maar tegen de middag weer de zelfde melding.ik hoop Telenet er snel iets aan doet zodat we de beveiliging snel terug aan kunnen zetten. Telenet hou ons op de hoogte als het is opgelost!! Voor mij persoonlijk en blijkbaar ook bij andere werkt het sinds vandaag terug zoals je zou verwachten...De dienst is echter veel te lang uit dienst geweest met 0,0 communicatie van Telenet zelf (alweer!). Trouwens je moet niet zo snel hopen dat Telenet je op de hoogte zou houden. Zoiets betekent dus dat ze publiekelijk gaan zeggen dat een dienst niet werkt en daar zijn tegenwoordig kosten aan verbonden. Hoewel Telenet kennende zullen ze alles wel uit de kast halen om te oordelen dat het probleem elders ligt. Terwijl het in dit geval weer een onkunde van hun technische diensten zijn. Ze hebben blijkbaar niet voldoende geleerd van hun vorige blunder met exact hetzelfde probleem. Ik hoop alleen dat in de toekomst de verheerlijking of de verbloeming van al de problemen veroorzaakt door Telenet gaat stoppen. Als er iets niet werkt dat mag daar terecht op gewezen worden om zo snel mogelijk een oplossing of zelfs een alternatief verwezenlijkt te zien.
... Meer weergeven
07-11-2024
08:16
1
@RudyBoumon schreef: Ik heb privé doorgifte weer aan gezet nu en de tv app van telenet werkt weer normaal. Ik wou dit effen laten weten hier! Zoals eerder gezegd: https://www.netweters.be/t5/De-nieuwe-Telenet-TV-box-TV-app/Foutcode-3016-op-de-Telenet-website-en-app/td-p/158087/page/3#M18744 “De TV app voert maar op bepaalde momenten een beveiligingscontrole uit.” Vroeg of laat ervaar je opnieuw het probleem. (Jammer genoeg)
... Meer weergeven
07-11-2024
07:17
1
En we gaan dag 4 in waarbij een Telenet dienst niet werkt zoals je het zou verwachten. Ik begin een déjà vue momentje te krijgen: https://www.netweters.be/t5/De-nieuwe-Telenet-TV-box-TV-app/Foutcode-3016-op-de-Telenet-website-en-app/td-p/158087
... Meer weergeven
06-11-2024
12:46
1
@Master-Magic schreef: @BillyX Denk dan ook eens na dat de tv app door liberty global wordt gemaakt en Telenet afhankelijk is van hen….. Dat zou wel eens kunnen verklaren waarom de ontwikkeling en het bugfixen zo traag gaat. Maar eender hoe…deze fout heeft in het verleden al voor veel ellende gezorgd. Het is dan onbegrijpelijk dat dit weer optreedt. Hopelijk kunnen ze het deze keer sneller fixen dan de vorige keer.
... Meer weergeven
06-11-2024
11:31
2
Neen, het klopt inderdaad dat het niet gevaarlijk is. Je toestellen gaan er dus niet defect van geraken. 😉 Maar laten we gewoon de werkelijkheid onder ogen zien. Veel te vaak wordt hier op netweters in het voordeel van Telenet gehandeld. Leuk allemaal dat iedereen soms op zoek gaat naar oplossingen. De ene persoon is daar beter in dan de andere...maar goed. De eindconclusie onder de streep is wel dat de doorgemiddelde gebruiker gewoon zijn TV app opent en tv wenst te kijken in plaats van uren ligt te troubleshooten en instellingen ligt te wijzigen waarvan hij/zij waarschijnlijk niet weet wat exact die doen. En jammer genoeg zijn hier ook voldoende 'krak' mensen die veel te vaak foute informatie geven en dan bedoel ik dit niet alleen met dit onderwerp. 🤐 De instelling 'iCloud Private Relay' is een functie die al sinds iOS 15, iPadOS 15 en macOS Montery bestaat. Met andere woorden het is een dienst die al jaren meegaat en door al die jaren zijn nut duidelijk heeft bewezen. Dat het opnieuw die functie is waarmee Telenet ligt te worstelen is onaanvaardbaar. Laten we niet vergeten dat de vorige keer waar dit issue hetzelfde probleem veroorzaakte bijna een maand heeft geduurd vooraleer Telenet met een oplossing kwam. Die Telenet TV app is echt een belabberde app. Vermoedelijk komt dit doordat de app met de universele programmeertool Flux is ontwikkeld. Je merkt op alle fronten dat die UI op Apple apparaten niet vlekkeloos werkt. De bezuinigingen of de onkunde van de ontwikkelaars voor deze app zijn duidelijk zichtbaar. Dat de dag van vandaag nog dezelfde fouten keer op keer optreden waarbij Apple gebruikers hun privacy moeten gaan opgeven is niet tolereerbaar. Voor mij en voor vele andere werkt de Telenet TV app dus niet en ik vind best dat vele hier eens een kritische noot mogen hebben richting Telenet i.p.v. steeds alles goed te praten. Zonder die eerlijke feedback weet Telenet ook geen raad. Of zijn er sommige wat bevreesd om hun status van 'Krak' te verliezen?
... Meer weergeven
06-11-2024
08:45
2
@Dakota schreef: Hoi Shakespeare, Hier is inderdaad een algemeen issue rond momenteel! ☹️ Onze collega's zijn hier alvast van op de hoogte en proberen dit zo snel mogelijk op te lossen. Een tijdelijke oplossing is inderdaad het antwoord van @kennethf! Alvast onze excuses voor het ongemak. Sorry maar mijn privacy opgeven is geen oplossing. Zullen we nu maar eens beginnen te praten over een vergoeding? Want iedereen mag het best weten dat jullie Telenet TV app dienst een zorgenkind is dat ontzettend veel storingen heeft. Daarnaast is televisie best duur in vergelijking met al de rest. Het is zeker en vast NIET de eerste keer dat jullie falen om deze dienst goed werkend te houden! Dus nogmaals zullen we eens praten over die vergoeding? Enkel op die manier gaan jullie het leren.
... Meer weergeven
05-11-2024
18:23
1
@JeroenDV84 schreef: iOS 18.2 beta 2 hier en RCS werkt ook niet meer Het niet zo verstandig is om beta versies van iOS te gaan draaien op je dagdagelijks gebruikt toestel. Een beta versie is namelijk precies bedoelt om op zoek te gaan naar deze problemen. De beta versie van iOS 18.2 RC2 heeft inderdaad problemen met RCS ondersteuning. Voor veel mensen werkt het, voor veel mensen niet. Aan Apple om uit te zoeken wat hier aan de hand is. Soms komt RCS terug na een herstart van je toestel. Misschien kan je dat eens proberen? Maar meer dan dat kan je niet doen. Je hebt namelijk een beta versie geïnstalleerd en je weet dat je zulke problemen kunt tegenkomen. Het enige dat je echt kan doen is via de ‘feedbackassistent’ je probleem zo goed mogelijk omschrijven richting Apple.
... Meer weergeven
17-10-2024
04:37
4
Onbegrijpelijk deze antwoorden hier! Daarnaast bijzonder jammer dat er opnieuw een compleet nietszeggend zelf foutief antwoord met bijzonder veel onzin als oplossing wordt genoteerd. Eerst en vooral de 5G veiling was een nationale veiling. Dus één veiling voor heel België. Alle toegewezen frequentiebanden die de koop waren op die veiling tellen voor heel België. Dus voor Vlaanderen, Wallonië en Brussel. Tot nu toe is er steeds voor één nationale veiling gekozen in plaats van regionale veilingen te organiseren. Een dergelijke keuze zorgt voor meer efficiëntie en maakt het uitbouwen en uitbreiden eenvoudiger voor de operator. Op die 5G veiling stonden diverse frequentiebanden te koop voor een bepaalde periode. Zo konden operatoren de gebruiksrechten kopen voor de volgende frequentiebanden: 700 MHz , 900 MHz, 1400 MHz, 1800 MHz, 2100 MHz en 3600 MHz. Merk op dat de 2600 Mhz frequentieband niet geveild is geweest op de 5G veiling van 2022. Die band is geveild geweest in 2011. Het gebruiksrecht loopt in 2027 hiervan af. Op een dergelijke veiling bieden de operatoren niet enkel op een frequentieband maar ook op een spectrum. In theorie kan elke frequentieband gebruikt worden voor 5G. In de praktijk zien we dat operatoren vooral kiezen om de 700, 1400 en 3600 MHz frequentieband in te zetten voor 5G. Maar andere banden die vandaag al in gebruik zijn voor 2G, 3G en 4G worden door operatoren soms ingezet voor 5G. Alle Belgische operatoren hebben ondertussen besloten om hun bestaand 3G spectrum om te zetten naar 5G. Alle banden mogen en zijn zelfs in gebruik de dag van vandaag. Om nu terug naar het verhaal in Brussel te komen. Al het bovenstaande is daar ook van toepassing. Er is geen enkel verschil in gebruik van technologie en keuze van frequentiebanden en noem maar op. Maar de Brusselse regering was in het verleden bijzonder streng met hun stralingsnorm. Pas in 2021 werd deze verhoogd van 6 naar 14,5 Volt per meter. De oorspronkelijke stralingsnorm was zo streng dat operatoren het niet zagen zitten voor een uitbouw van een 5G netwerk. Doordat de zendantennes een bijzonder laag zendvermogen mochten hebben zouden er immens veel zendantennes bijgeplaatst moeten worden. Zoiets zag niemand zitten. In vergelijking in Vlaanderen ligt het zendvermogen voor de 2100 en 3600Mhz op 30,7 Volt per meter. Door de wijziging in 2021 van de stralingsnorm in Brussel gingen de operatoren snel aan de slag voor de uitrol van het 5G netwerk. De dag van vandaag kan er al gezegd worden dat het Vlaams Gewest en het Brussels Hoofdstedelijk Gewest hogere dekkingsniveaus hebben dan het Waalse Gewest. Dat een stralingsnorm varieert van plaats is niet meer dan normaal. Zelfs in hetzelfde Gewest wordt er steeds een rapport gemaakt over deze stralingsnormen. Een zendantenne vlakbij een schooltje zal uiteraard een lagere norm krijgen dan een zendantenne in een open veld. Maar het oorspronkelijke zendvermogen in het Brussels Gewest laag gewoon te laag om in de praktijk hiermee aan de slag te gaan. Om het kort samen te vatten, neen 5G is niet anders in Brussel dan elders. 😉
... Meer weergeven
08-10-2024
14:00
@Ex-Netweter schreef: @BillyX @Reservoir_Dog als sommige zo ontevreden zijn over een provider waarom blijven ze er dan bij? 🤔 Dat is steeds een flauw excuus en eigenlijk had ik jouw wel wat beter ingeschat. Je moet je huiswerk eens maken. Er is de dag van vandaag geen enkel ander alternatief dan Telenet als je graag je smartwatch verbonden wenst te krijgen met het mobiele netwerk. Misschien is dat ook één van de reden waarom Telenet oude klanten behoud en zelfs nieuwe klanten aantrekt. Het is dan alleen maar jammer om te constateren dat er ontzettend veel mensen met verbindingsproblemen kampen met hun smartwatch. Dat is echt wel een teken dat er iets niet goed in de haak zit bij Telenet zelf. En ja...die problemen zijn al meer dan een jaar (!) bezig. Geen enkele Telenet fanboy (moesten die bestaan) zou zoiets kunnen goedpraten! Eigenlijk vind ik jouw antwoorden nogal simplistisch en kleinerend...als jij nu eens zulke problemen had, dan had je misschien wel eens wat meer begrip voor de anderen kunnen opbrengen. Je had de persoon kunnen doorverwijzen naar de helpdesk op een normale manier in plaats van op een kinderachtige manier.
... Meer weergeven
07-10-2024
23:04
@Ex-Netweter schreef: Me hier en op sociale media van u gat te zitten geven zal het niet helpen vrees ik... 😁 Ik denk dat je dit wel in perspectief moet bekijken. De problemen voor de activatie van Telenet One Number duurt al maanden!! Wat zeg ik..voor sommige is dit al meer dan een jaar. Die mensen zijn al de hele tijd bezig met de helpdesk en zelfs de ombudsman om een kleine compensatie te krijgen. Ik denk dat je dan wel eens begrip kan opbrengen als zij dan eens van hun gat willen maken.
... Meer weergeven
28-09-2024
13:23
@luc55 schreef: Melding doen aan telenet whatsapp Ik word hier zo moe van hé...Niet iedereen gebruikt Whatsapp.
... Meer weergeven
28-09-2024
13:17
Ik moet zeggen dat de laatste 2 weken de Telenet TV app bijzonder vervelend doet. Soms lukt het afspelen perfect maar na x aantal uur verkrijg ik plots een foutmelding. Ook geregeld de melding dat er het maximum aantal schermen bereikt is. Kortom...ik denk dat je de problemen niet echt bij jouw moet gaan zoeken. Die Telenet TV app rommelt langs alle kanten en de betrouwbaarheid hiervan is ver zoek. Het blijft onduidelijk wat de problemen bij jouw specifiek veroorzaakt en dat zal bijzonder moeilijk zijn om te troubleshooten. Wat bij mij soms helpt bij een foutmelding is de app geforceerd afsluiten en dan terug opstarten. Op een iPad kan je dit volgens deze procedure realiseren.
... Meer weergeven
22-09-2024
10:15
5
Die werkzaamheden op MyTelenet blijven maar duren en wat nog meer hinderlijk is, is de tijdspanne!
Dit weekend opnieuw van zaterdag 20u tot zondag 22u en moesten er nu nog resultaten uitkomen dan kan er best veel begrip voor getoond worden. Maar de dag van vandaag werken de modeminstellingen nog niet, problemen met Telenet One Number en noem maar op. Niemand ziet er echt verbetering inkomen...
Maar nu net dit weekend met de lancering van de iPhone kan je zelfs je eSIM niet overzetten want ja...die eSIM zit in die onbetrouwbare MyTelenet omgeving. Onbegrijpelijk!
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
Mijn Telenet
-
Telenet-app
19-09-2024
04:43
@Master-Magic schreef: @luc55 Werkt niet via wifi, de app zal gewoon een update nodig hebben door de apple update de laatste dagen. Zoiets is geen enkel excuus voor een bedrijf. Men heeft een beta traject van praktisch een half jaar. Tijd genoeg dus. Maar nogmaals toont dit aan dat de Telenet TV app onvoldoende aandacht krijgt van Telenet Tussen haakjes mijn Apple TV is aangesloten via ethernet.
... Meer weergeven
18-09-2024
21:21
Ik heb sinds de installatie van tvOS 18 ook veel problemen met die Telenet TV app. Heel zelden die foutmelding dat de video niet kan worden afgespeeld. Maar meestal de foutmelding dat het maximum aantal schermen is bereikt. Echt vervelend!! Zeker omdat je niets maar dan ook niets aan die melding kan doen. Ik heb het maximum aantal schermen niet bereikt. Daarnaast kan je dit zelf niet verifiëren omdat Telenet het overzicht hiervan heeft verwijderd. Maar goed als dan zogenaamd het maximum aantal schermen is bereikt en je maakt een nieuwe verbinding dan wordt zogenaamd in de achtergrond het minst recente toestel verwijderd. Dus in feite zou je deze foutmelding NOOIT mogen krijgen. Dit is toch geklungel van Telenet en nogmaals het bewijs dat de Telenet TV niet de nodige aandacht krijgt zoals het zou horen, nietwaar @HaroenR ? Niet vreemd dat er zoveel kabelknippers zijn. https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/tv-en-entertainment/kijken-via-app-of-website/met-hoeveel-kan-je-tegelijk-tv-kijken/?multisolution_attribute=one
... Meer weergeven
- « Vorige
- Volgende »
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 08-11-2024 15:12 | |
1 | 07-11-2024 08:16 | |
1 | 07-11-2024 07:17 | |
1 | 06-11-2024 12:46 | |
2 | 06-11-2024 11:31 | |
2 | 06-11-2024 08:45 | |
1 | 05-11-2024 18:23 | |
4 | 17-10-2024 04:37 | |
5 | 22-09-2024 10:15 | |
1 | 18-09-2024 12:02 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
2006 | 17-10-2024 04:37 | |
1606 | 17-09-2024 11:31 | |
725 | 25-05-2024 11:37 | |
1598 | 17-02-2024 11:49 | |
3182 | 10-12-2022 17:06 |