42203
netweters
|
18615
gesprekken
|
20107
vragen
|
Sinds gisteren krijg ik op de iPhone, de iPad en de MacBook Pro de foutmelding "Niet beschikbaar - Deze video kan niet worden afgespeeld". Dit komt erop zowel bij live TV als bij opgenomen uitzendingen. Op de digiboxen kan ik alles gewoon bekijken.
Ik heb de app al verwijderd en via de App Store opnieuw geïnstalleerd, maar dat leverde geen resultaat op. Gisterenavond werkte alles plots wel, maar vanochtend kwamen de foutmeldingen terug.
Suggesties?
Titel gewijzigd door Dakota (mod) | Vorige titel: Foutmelding -1102 op Telenet App
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ten eerste je titel klopt niet hé je hebt het over de tv app niet over de Telenet app , maar goed dat is een bijkomstigheid. @Moderator kan dit wel aanpassen 🙂
Betreft de foutmelding je zegt dat dit is in de Telenet tv app maar als je inlogt via de website www.telenettv.be heb je dan ook dezelfde foutmelding ?
Hier hetzelfde probleem.
Oplossing bij mij is voorlopig "iCloud Privédoorgifte" uit te schakelen.
Zou natuurlijk wel moeten werken met de optie aan zoals het ervoor ook deed, maar kan een voorlopige oplossing zijn.
@KennethTN schreef:Hier hetzelfde probleem.
Oplossing bij mij is voorlopig "iCloud Privédoorgifte" uit te schakelen.Zou natuurlijk wel moeten werken met de optie aan zoals het ervoor ook deed, maar kan een voorlopige oplossing zijn.
Dit probleem is al eens geweest een jaar of 2 geleden denk ik, toen iCloud Privédoorgifte net bestond met de samenvoeging van Yelo TV naar TelenetTV, raar dat dit exacte probleem er ineens opnieuw is.
Hoi Shakespeare,
Hier is inderdaad een algemeen issue rond momenteel! ☹️
Onze collega's zijn hier alvast van op de hoogte en proberen dit zo snel mogelijk op te lossen.
Een tijdelijke oplossing is inderdaad het antwoord van @kennethf!
Alvast onze excuses voor het ongemak.
Er is inderdaad een gekend probleem met gebruik van iCloud Private Relay (Privédoorgifte)
@Suzy schreef:Sinds gisteren kan je effectief streamingsproblemen ervaren op de TV-app/telenet.tv wanneer je gebruik maakt van iCloud Private Relay en dit uiteraard op iOS-toestellen. We hebben geen informatie over wanneer dit opgelost zal zijn, maar kan wel bevestigen dat er momenteel een onderzoek bezig is bij Telenet. Voorlopig is de workaround dus het uitschakelen van deze service als je gebruik wil maken van de Telenet TV-app (of website) op je iOS-toestellen.
Bron: Re: Foutmelding & haperingen Telenet TV app - De Netweters
Je oplossing werkt. Bedankt!
Jammer toch dat de beveiliging via iCloud Privédoorgifte nu niet meer actief is.
ik heb ondertussen "iCloud Privédoorgifte" uitgezet en het probleem is opgelost. ik hoop dat iemand ergens laat weten wanneer de "iCloud Privédoorgifte" weer aan kan.
Als dat je probleem tijdelijk oplost is dat perfect.
Zou eens hier komen kijken of de moderator als de oplossing heeft gepost , wat meestal wel gebeurd als er een algemeen probleem is. Anders zou ik zeggen wacht ff een paar dagen en probeer als nog je iCloud Privédoorgifte aan te zetten en zien of het dan werkt. Zo niet kan je nog altijd die stappen ondernemen en eens hier kijken of er al een oplossing is.
@Dakota schreef:Hoi Shakespeare,
Hier is inderdaad een algemeen issue rond momenteel! ☹️
Onze collega's zijn hier alvast van op de hoogte en proberen dit zo snel mogelijk op te lossen.
Een tijdelijke oplossing is inderdaad het antwoord van @kennethf!
Alvast onze excuses voor het ongemak.
Sorry maar mijn privacy opgeven is geen oplossing. Zullen we nu maar eens beginnen te praten over een vergoeding? Want iedereen mag het best weten dat jullie Telenet TV app dienst een zorgenkind is dat ontzettend veel storingen heeft. Daarnaast is televisie best duur in vergelijking met al de rest.
Het is zeker en vast NIET de eerste keer dat jullie falen om deze dienst goed werkend te houden! Dus nogmaals zullen we eens praten over die vergoeding? Enkel op die manier gaan jullie het leren.
Bedankt voor de tip als ik het uitzet krijg ik die foutmelding niet meer in de tv App en kan ik tv kijken. 👀 maar is dat gevaarlijk ⚠️ voor onze veiligheid als dat uitstaat in icloud?
Waarom zou dat gevaarlijk zijn? Het zorgt er enkel voor dat ze geen profiel voor je kunnen opbouwen bij netwerkaanbieders en andere websites. Maar heel gevaarlijk is dat niet hoor er zijn er genoeg die deze functie niet gebruiken en Android gebruikers hebben naar mijn weten deze functie niet dus ..;
Neen, het klopt inderdaad dat het niet gevaarlijk is. Je toestellen gaan er dus niet defect van geraken. 😉
Maar laten we gewoon de werkelijkheid onder ogen zien. Veel te vaak wordt hier op netweters in het voordeel van Telenet gehandeld. Leuk allemaal dat iedereen soms op zoek gaat naar oplossingen. De ene persoon is daar beter in dan de andere...maar goed. De eindconclusie onder de streep is wel dat de doorgemiddelde gebruiker gewoon zijn TV app opent en tv wenst te kijken in plaats van uren ligt te troubleshooten en instellingen ligt te wijzigen waarvan hij/zij waarschijnlijk niet weet wat exact die doen.
En jammer genoeg zijn hier ook voldoende 'krak' mensen die veel te vaak foute informatie geven en dan bedoel ik dit niet alleen met dit onderwerp. 🤐
De instelling 'iCloud Private Relay' is een functie die al sinds iOS 15, iPadOS 15 en macOS Montery bestaat. Met andere woorden het is een dienst die al jaren meegaat en door al die jaren zijn nut duidelijk heeft bewezen. Dat het opnieuw die functie is waarmee Telenet ligt te worstelen is onaanvaardbaar. Laten we niet vergeten dat de vorige keer waar dit issue hetzelfde probleem veroorzaakte bijna een maand heeft geduurd vooraleer Telenet met een oplossing kwam.
Die Telenet TV app is echt een belabberde app. Vermoedelijk komt dit doordat de app met de universele programmeertool Flux is ontwikkeld. Je merkt op alle fronten dat die UI op Apple apparaten niet vlekkeloos werkt. De bezuinigingen of de onkunde van de ontwikkelaars voor deze app zijn duidelijk zichtbaar. Dat de dag van vandaag nog dezelfde fouten keer op keer optreden waarbij Apple gebruikers hun privacy moeten gaan opgeven is niet tolereerbaar.
Voor mij en voor vele andere werkt de Telenet TV app dus niet en ik vind best dat vele hier eens een kritische noot mogen hebben richting Telenet i.p.v. steeds alles goed te praten. Zonder die eerlijke feedback weet Telenet ook geen raad. Of zijn er sommige wat bevreesd om hun status van 'Krak' te verliezen?
@BillyX schreef:....knip....
En jammer genoeg zijn hier ook voldoende 'krak' mensen die veel te vaak foute informatie geven en dan bedoel ik dit niet alleen met dit onderwerp. 🤐....knip... Of zijn er sommige wat bevreesd om hun status van 'Krak' te verliezen?
Vraag me toch af wat deze opmerking er mee te maken heeft..? Er zijn nog gewone Netweters die ook foutieve info geven maar dat vermeld je er niet bij. Dan zijn die ook bevreesd om hier badges te verliezen en dan uiteindelijk maar een EX Netweter worden..? Die opmerking slaat dus echt totaal nergens op maar goed dat is mijn mening.
Dit wilde ik dan toch wel even vermeld hebben want het wijkt totaal af van het onderwerp waar dit over gaat dus andere feedback is niet eens nodig voor deze rare opmerking.
@BillyX Denk dan ook eens na dat de tv app door liberty global wordt gemaakt en Telenet afhankelijk is van hen en dan dingen moet aanpassen dat gebeuren, soms ligt het probleem niet bij Telenet zelf maar bij liberty global dat de app ondersteund, de aanpassingen worden door Telenet gedaan maar denk dat die dienst niet in België zit en dat dit naar Nederland moet gaan om aangepast te worden, had dit eens zien passeren dat dit daar wordt aangepast de app en tv box aanpassingen.