janne_man
Professional Superweter
janne_man
Neem contact met mij op
Lid sinds: 30-07-2016
Ranking
Professional Superweter
25-04-2025
11:45
Off topic Als je zo onbeleefd tegen mij bezig zou zijn als al wat je geschreven had over Telenet, dan diende ik een klacht in bij het gerecht wegens laster en eerroof. Je zou dan nog natieren en de maatschappij beschuldigen dat ze onrechtvaardig is. Ik weet van mezelf dat ik niet veel weet, dank u @Liam004 om me dat minimalistisch te bevestigen. Zo een bevestiging streelt mijn ijdelheid.
... Meer weergeven
24-04-2025
15:21
Je komt best met nieuwe en andere argumenten in de plaats van hetzelfde riedeltje blijven herhalen. Waarom neem he hier in België geen abonnement op Ziggo? Meer HD, goedkoper, minder problemen (het is immers groener gras), ... Heb je nooit opgemerkt dat als de RAI een film uitzendt, het wel eens gebeurt dat je de film hier niet kan zien en dat er gedurende de ganse filmtijd een pancarte getoond wordt dat de film in deze regio niet mag vertoond worden (ik ken de juiste woorden niet van buiten) wegens auterursrechten. Geen enkele netweter zal je tegen houden om een abonnement op een Nederlandse streamer te nemen. Het gaat niet over wat technisch kan, het gaat ook over wat juridisch en contractueel al dan niet verboden is. (in de algemene regel is alles toegelaten, behalve wat verboden is). Uw veralgemening dat alles binnen de EU vrij te streamen is, is fundamenteel fout. Trouwens zelfs met de Telenet tv app of met telenet.tv kan je in het buitenland binnen de Europese ruimte niet elk programma van elke zender bekijken. Bekijk eens de zenderkaart van Telenet. Hier kan je kiezen dewelke en die binnenhalen. Als je het te moeilijk vindt om deze waarheid te aanvaarden, dan is dat jouw keuze en dan kan je nog een pek en veren met veel gramschap bovenhalen. Als een Netweter een andere netweter wil helpen, dan doet die dat binnen de regels van het spel, met respect van de wetten.
... Meer weergeven
24-04-2025
11:09
Niet overdrijven. Er zijn de algemene regels en er zijn de uitzonderingen op de algemene regels. Doordat auteursrechten kunnen afhangen van het land waar het bekeken wordt is het niet zo dat je een wit kijker bent als je daarvoor iets neemt in het buitenland. Ik heb er geen idee van of het voorbeeld dat je geeft daaronder valt. Simpel gezegd heeft viaplay de zendrechten gekocht enkel voor Nederland? enkel voor het Koninkrijk der Nederlanden, voor gans Europa? Voor gans de wereld?. Het antwoord op die vraag bepaalt of viaplay je al dan niet mag aanbieden in België. Indien viaplay geen rechten heeft voor België benadeel je (= steelt van) de Belgische rechthebbende. Ik heb er helemaal geen gedacht van hoe ver je wil gaan in uw dwaling. Lees ik niet op viaplay: Het lijkt me duidelijk dat viaplay geen rechten heeft buiten Nederland.
... Meer weergeven
23-04-2025
13:41
Ik durf sterk twijfelen aan de berekening van @flip1953 Er is geen actief aanbod meer bij Telenet voor tv alleen (kabel tv (compact signaal), Telenet tv (digitale tv of iconq tv)). De prijslijst vermeldt nog wel het tarief. Voor tv is huur van de decoder niet inbegrepen. Dat is totaal verschillend met de optie iconiq tv voor een One, waar de eerste decoder wel in de prijs begrepen is. @Kristof Je moet goed nagaan of jij of je ouders nog wat anders hebben bij Telenet, bijvoorbeeld telefoon, vaste of mobiele. Pas met het gehele plaatje kan je een goede keuze maken.
... Meer weergeven
23-04-2025
12:58
Ja, dat had ik begrepen. Als Proximus voor haar klanten schrijft wat ze moeten doen als ze een eigen mailserver hebben, zie ik niet in hoe Proximus een verschil kan maken tussen een klant en geen klant met een 'eigen' mailserver. Uw mailserver (voor zover ik je correct begrepen hebt) is een server gehost door One. Thunderbird is je client. Ik meen dat het de moeite waard is de verschillende pagina's te lezen en na te kijken.
... Meer weergeven
23-04-2025
00:43
Ik heb op deze webpagina van Proximus onder de kop Uitgaande e-mails worden herkent als spam het volgende gelezen: Dat wordt ook nog eens herhaalt onder E-mail richtlijen:
... Meer weergeven
22-04-2025
18:06
1
De bedoeling was blijkbaar opnemen en dat kan niet met terugkijk tv.
... Meer weergeven
22-04-2025
18:04
Ik blijf bij mijn bewering dat je via de Telenet tv app of telenet.tv je kan blijven kijken naar Play Sports. Hiervoor heb je internet nodig, ongeacht of die van Telenet is niet, of zelfs via G4 of G5 eveneens ongeacht of die van Telenet is of niet. Ik ben overtuigd dat enkel deze piste de grootste kans op succes geeft. Denk aan de verschillende combinaties van klanten. Gebruik maximaal de term 'decoder van Telenet' (doet Telenet trouwens ook op verschillende plaatsen). Als je nu Play Sports hebt, ben je een digitale tv klant. Je hebt recht op het gebruik van de Telenet tv app en op het gebruik van telenet.tv. Mogelijk moet je dit recht uiteindelijk afdwingen. Zelfs al heb je het nu niet nodig. Doe het nu, dan mag het wat aanslepen en ben je niet onder tijdsdruk. Jij doet wat je best vindt. Ik raad af om het argument van al dan niet internet verbinding niet te gebruiken. Technisch heb je gelijk. In het algemene gebruik, mede door de grote massa die op geen enkele manier het onderscheid kan maken tussen internet en een lokale verbinding met je dienstenleverancier, wordt deze lokale verbinding ook in het gewone taalgebruik internetverbinding genoemd. Het heeft volgens mij geen zin om de stelling van Telenet: "Je hebt internet van Telenet nodig om Play Sports te blijven kijken via je Telenet TV-box." te reduceren tot een zuiver technische aangelegenheid. Telenet heeft het recht om een commerciële beslissing te nemen. Ik kan me moeilijk inbeelden dat je deze beslissing zal kunnen omkeren. Door daar op te blijven ingaan, ga je uzelf nog meer frustreren en dat is niet goed voor uw gezondheid. Ik merk op dat Telenet het heeft over 'kijken via je telent TV-box". Telenet zegt niets over de Telenet tv app of telenet.tv. Dat is ook normaal, langs die kant verandert er niets, dus hoeft er ook geen communicatie te zijn. Als je overtuigd bent dat Telenet misbruik maakt van zijn machtspositie, kan je altijd een klacht indienen bij de Economische inspectie. Weet wel dat je nooit gaat weten wat het gevolg gaat zijn van je klacht.
... Meer weergeven
22-04-2025
17:03
Het is niet omdat een signaal voor de eindgebruiker vrij te ontvangen is, dat dit vrij mag gebruikt worden door een onderneming. Er komt meer bij kijken. Er zijn vergoedingen die verschuldigd zijn (auteursrechten en andere). Ik kan me voorstellen dat een verschillend tarief gebruikt wordt voor HD dan voor SD. Als Telenet een bepaald signaal overneemt van een sateliet is dit geregeld door een overeenkomst tussen de zender en Telenet. Die overeenkomst dateert van een bepaald ogenblik. Mogelijk was dat nog voor dat die zender ook een HD signaal had. Er zijn zoveel onbekende elementen dat het zinloos is om te beweren dat Telenet dit of dat maar moet doen. Niet alles wat technisch mogelijk is, is wettelijk.
... Meer weergeven
22-04-2025
16:31
@flip1953 schreef: Ik heb TV met een kaartje (4 kaartjes, dus 4 "DTV lijnen") - op geen nekele van die 4 lijnen krijg ik toegang tot Telenet TV via de Telenet TV App of via de Telenet-TV website 🙄 Heb je al een persoonlijk login gemaakt? Probeer het. Lukt het niet om te kijken via de app. Probeel eerst eens via een Telenet center of stel de vraag formeel aan Telenet. Is het antwoord negatief: dien een klacht in bij de ombudsdienst telecommunicatie. Het is niet omdat je recht hebt op iets dat je altijd dat recht krijgt. Soms moet je uw recht afdwingen. Vroeger kregen de klanten zonder internet, die een Digicorder of Digibox namen een netwerkaansluiting die enkel kon gebruikt worden voor de Digicorder of Digibox. Ik geeft hier nog twee extracten uit deze webpagina van Telenet:
... Meer weergeven
22-04-2025
13:05
Je moet 2 schermen begrijpen als twee schermen via de Telenet tv app of telenet.tv. Als je kijkt met een CI+ dan kan Telenet dat aantal niet beperken. Telenet weet immers niet op welke zender je tv afgestemd is. Telenet weet zelfs niet of je an dan niet tv aan het kijken bent. Theoretisch is het allicht technisch mogelijk om deze beperking op te leggen aan Digicbox en Digicorder voor zover die met de utp-kabel verbonden is, maar Telenet steekt daar geen geld in om dit uitstervend product nog aan te passen. Met de ip Tv-Box kan dat het gemakkelijkst gedaan worden. Maar dat zou dan een ernstige niet te verantwoorden discriminatie zijn tegenover de gebruikers met een niet ip Tv-box.
... Meer weergeven
21-04-2025
20:39
Niemand wordt gedwongen. Het is heel normaal dat Telenet de oplossingen weergeeft die Telenet zelf aanbiedt. Als je digitale klant bent van Telenet kan je de de Telenet tv app of telenet.tv gebruiken. Hiervoor volstaat elke internet verbinding. Iedereen die vandaag de sport optie heeft, is digitale klant van Telenet. Iedereen die een actieve decoder heeft van Telenet is een digitale klant van Telenet (de decoders zijn: Digibox, Digicorder, TV met een kaartje (CI+), TV-Box (alle varianten). De klanten die nu een internet verbinding hebben die niet van Telenet is, kunnen de Telenet tv app of telenet.tv gebruiken. Deze klanten moeten dan wel weten dat ze hierdoor een groter verbruik gaan hebben op hun internet en dat dit mogelijk een extra kost kan opleveren.
... Meer weergeven
21-04-2025
20:22
Een klant met kabel tv en geen ander producten van Telenet schaft zich een CI+ aan (nu tweede hands en tot onlangs bij Telenet). Bij de registratie van dit product verandert zijn kabelabonnement in destijds, Digitale TV van Telenet, vandaag onder de naam iconiq TV. De klant die nog niet digitaal was aangesloten betaalt bovendien eenmalig 50 euro voor zijn digitale aansluiting. Indien de klant reeds vaste telefoon heeft van Telenet, dan is die klant ook reeds digitale klant en moet dan die 50 euro niet betalen. Het digital product wordt maandelijks aangerekend. Dat zijn de regels. Kunnen hier afwijkingen op zijn. Dat kan ik niet uitsluiten. Gaan medewerkers van Telenet zeggen dat je internet moet nemen van Telenet. Dat kan. Moet je dat dan doen. Dat hangt af van uw strijdlust, uw kennis, uw gezondheid, .... Op basis van de tarieven van Telenet kan je eerst een klacht indienen bij Telenet en als dat niet lukt bij de ombudsdienst telecommunicatie. Om effectief de Telenet tv app of telenet.tv te kunnen gebruiken moet je toegang hebben tot het internet. Een klant met geen internet moet dan een keuze maken. Eerst kiezen via de netwerkverbinding: ongeacht bij wie er wat geïnstalleerd worden bij de klant. Wat is de kost? Tweede mogelijkheid: via het 4 of 5G gsmsignaal. Is er op de plaats van de klant een goed bereik binnen, ja van welke provider? Hoort Telenet erbij. Wat is de kost. Ongeacht de twee mogelijkheden: kan de klant ermee overweg. Ja het is eenvoudig, je moet maar dit en dat. Of is het neen, de klant is digitaal onvoldoende mee, en gaat problemen hebben die zich zullen vertalen in ernstige frustraties. Niet alles wat kan is een goede oplossing voor iedereen. Dit zijn de voorwaarden die Telenet meedeelt:
... Meer weergeven
21-04-2025
09:15
Je kan gerust thuis met 4 decoders van Telenet gelijktijdig kijken. Maar met de telenet tv app of op telenet.tv is er zoals @luc55 al gemeld heeft, is het maximum twee. Ik durf te veronderstellen en aannemen dat de huidige informatie op de website van Telenet iets actueler is dan een bericht van @Suzy van meer dan vijf jaar geleden. Wat denk je zelf?
... Meer weergeven
21-04-2025
08:37
Zoals al gemeld, foto's genomen met een smartphone of tablet zijn het grootste risico. Ook een foto genomen met een laptop. Heb je een goede reden om je toestellen, smartphone, tablet, laptop of pc toe te laten exacte locatie te gebruiken? De grootste reden is omdat de software van deze toestellen je dat vraagt om de beste ervaring te hebben. Die beste ervaring is eigenlijk te vertalen in meer winst voor de softwareleverancier. Zet dat aan en uit naar wat echt gewenst is door u. Met de betere foto apps of programma's kan je de exif data verwijderen uit een foto.
... Meer weergeven
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 30-04-2025 23:39 | |
1 | 27-04-2025 23:47 | |
1 | 28-04-2025 23:04 | |
1 | 27-04-2025 23:40 | |
1 | 15-04-2025 00:44 | |
1 | 22-04-2025 18:06 | |
4 | 20-04-2025 08:12 | |
1 | 20-04-2025 15:26 | |
2 | 16-04-2025 14:31 | |
1 | 12-04-2025 18:48 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
562 | 20-01-2025 13:40 | |
343 | 28-12-2024 22:46 | |
543 | 28-12-2024 15:09 | |
549 | 27-12-2024 23:52 | |
363 | 18-12-2024 16:05 |