@Ex-Netweter schreef: @SVBE Ik zou zeker gaan voor de TV-box. ... Aan de mensen die hier een TV-box afraden: Hebben jullie zelf een TV-box? Als je een keuze maak, maak dan deze op basis van je behoefte en van objectieve criteria. Er zijn hier op de Netweters al meldingen geweest van klanten die terug naar de Digicorder willen. Ik probeer om de belangrijkste verschillen te geven en als ik kan, met voor- en nadelen. Wetende dat wat voor de ene een voordeel is, de andere datzelfde als een nadeel kan beschouwen. De Digicorder neemt lokaal op, de TV-Box in de cloud. Het objectieve verschil in verlies van opname schat ik even groot in. De kans bestaat dan je Digicorder defect geraakt en je dus je opnames niet meer kan bekijken. De kans bestaat dat er een storing is op de cloud server of het netwerk en dat je je opname niet kan bekijken. Het subjectieve verschil is, dat in het eerste geval jij alleen pech hebt en in het tweede geval dat er een aantal gebruikers in hetzelfde geval zitten. Subjectief voel je dat mogelijk minder erg aan. Bij de opnames die je maakt op de Digicorder, bepaal jij de voor- en natijd ten opzicht van het voorziene programma-uur. Bij de TV-Box bepaalt Telenet dat (hier zijn ook al meldingen over geweest dat het niet correct is). De TV-Box werkt enkel als die aangesloten is op het netwerk. Dit geldt ook voor rechtstreeks tv kijken. Je Digicorder kan je meenemen naar je vankantieverblijf en in het Telenet gebied, eenmaal de antennekabel van aangesloten kan je kijken en opnemen. Zonder enige andere aansluting dan stekker en verbinding met de tv kan je de opnames bekijken. Als je de TV-box meeneemt, kan je die enkel gebruiken als decor. Bij de Digicorder hoort de Yeloplay app of yeloplay.be. Bij de TV-Box is dat de telenettv app of telenettv.be. Yeloplay is veel beperkter dan telenettv. Bij de Digocrder heb je de radioprgramma's op dezelfde manier als de tv-programma's. Op de TV-Box staan de radio's volledig apart en zijn niet genummerd. De beeld- en klankkwaliteit is bij beiden even goed of even slecht. Het energieverbruik van de TV-Box is lager dan dat van de Digicorder. Als je het om ecologische reden bekijkt, dan wordt het complexer want elke opname die je met de TV-Box bekijkt is extra signaal via het netwerk. Op de TV-box is er geen antenne uit (kleine kans dat je dat nog nodig hebt). Op de TV-Box is er geen scart (de kans wordt klein dat je dat nog nodig hebt). Vermits de TV-Box niet zelf opneemt is dat een zeer klein toestel. Sommige TV-Boxen geven een geluid (zou niet mogen), aan sommigen stoort het anderen niet. Je kan het toestel wel omwisselen met de hoop dat het volgende geen geluid maakt. De Digicorder kan je ook horen. Op basis van hetgeen ik al op de Netweters gelezen heb, komt het geluid van de TV-box (die dat geluid generenen, dus sommige) meer storend over dan dat van de Digicorder. De afstandsbediening van de TV-Box is met radiosignalen. Dit heeft tot gevolg dat de TV-Box in een gesloten kast mag staan (niet aangeraden voor de warmteafgifte) en dat je het toestel nog altijd kan bedienen met de afstandsbediening. De afstandsbediening van Digicorder werkt met infrarood, een kastdeur tussen Digicorder an afstandsbediening volstaat opdat het niet meer zou werken.
... Meer weergeven