janne_man
Professional Superweter
janne_man
Neem contact met mij op
Lid sinds: 30-07-2016
Ranking
Professional Superweter
25-01-2019
22:12
Met telenet webmail is het mogelijk om alle e-mails te downloaden. Deze kunnen dan ingevoerd worden in een lokale e-mail folder.
... Meer weergeven
24-01-2019
09:15
Als je kabelmodem zowel op 2,4 als op 5 Ghz werkt, kan je één van beiden uitzetten. Zo halveer je de Telenet 'microglfoven' voor de helft. Weet wel dat oudere toestellen dikwijls alleen maar werken op 2,4 Ghz. Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat deze stralen schadelijk zijn voor de gezondheid. Er is evenmin een wetenschappelijk bewijs dat ze nier schadelijk zijn voor de gezondheid.
... Meer weergeven
24-01-2019
02:01
Votre post de télé devrait reconnaitre un signal s'il s'agit d'une émission radio. Ceci n'est pas le cas. Mais les télévisions ont en général une option de couper l'écran.
... Meer weergeven
23-01-2019
18:01
Met sommige wachtwoorden gaat het niet in Thunderbird. Verander je e-mail wachtwoord en zorg dat er minstens 1 hoofdletter in staat en mogelijk ook minstens 1 cijfer. Eigenlijk is een lang wachtwoord even veilig als een kort met alle mogelijke tekens. Ik heb weet van een geval waarbij er zes kleine letters waren gevolgd door twee cijfers. Op zeker ogenblik ging de e-mail (Thunderbird) niet meer. Toen heeft die gebruiker zijn wachtwoord aangepast en een hoofdletter achteraan toegevoegd. Het wachtwoord was dan 9 lang. Sindsdien heb ik er niets meer van gehoord.
... Meer weergeven
23-01-2019
17:29
2
Beste @Ex-Netweter in een post van vorig jaar schreef je dat je 18 jaar bent. Dat is flink. Ik veronderstel dat je in je jeugdige leeftijd nog geen cent betaald hebt voor Telenet. Hoe je dat met ma en pa regelt gaat mij niet aan. Maar vermits je toch meerderjarig bent zou je eens kunnen overwegen (en ook doen) om naar Nederland te verhuizen. Daar neem je uiteraard een abonnement bij Zigo, zij zijn toch beter in alles. Allicht hebben ze daar ook een forum zoals de Netweters, een beter uiteraard. Zal je daar dan ook zien dat het gras elders groener is?
... Meer weergeven
21-01-2019
23:17
@Gregory1 schreef: ... Dit is omdat uw digicorder gekoppeld staat aan uw modem en omdat op uw factuur iDTV staat. Telenet kan uw box registreren als DTV dan zal uw box niet gepaird zijn met uw modem en kan u inderdaad alles bekijken zonder interactiviteit uiteraard. Ik volg @StefaanH en @Wheng, maar ik kan Gregory niet tegenspreken. Op mijn factuur vind ik noch DTV, noch iDTV. Ik heb eigen digicorder en CI+, dus staan deze niet vermeld op de factuur. Op mijn Telenet onder Overzicht abonnementen en opties zie ik wel een paar DTV getallen. Zijn er hier volgers die iDTV op hun factuur hebben? (misschien kan @Gregory1 zeggen waar dat ergens op de factuur staat.) Zijn de oudere klanten allemaal DTV en de nieuwe iDTV? Als men als iDTV geregistreerd is, kan men dat dan laten veranderen in DTV?
... Meer weergeven
20-01-2019
19:11
3
@weng Je hebt gelijk. Ik heb niet eerst opnieuw gecontroleerd wat ik schreef. Ik bekijk regelmatig de pijslijst van Telenet op https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/handleidingen-en-andere-documenten Ik meende de laatste keer het jaarlijkse kabelabonnement niet meer gezien te hebben. Het staat er wel duidelijk op, op de eerste pagina nogwel.(ik wil hier een emoticon zetten met schaamrode wangen).
... Meer weergeven
19-01-2019
23:17
Dat het analoge signaal binnen afzienbare tijd niet meer zal verdeeld worden is zeer waarschijnlijk. Al geruime tijd staat het aanbod van kabel tv (analoge) niet meer in het tarief van Telenet. Dit wil zeggen dat het niet meer mogelijk is om een analoge aansluiting te nemen. Zolang het echter aangeboden wordt, moet Telenet een goede kwaliteit aanbieden. Telenet mag haar klanten aanmoedigen om over te schakelen naar digitaal kijken maar Telenet mag de mensen niet wandelen sturen die nu een probleem hebben met het analoge signaal. Ik kan me voorstellen dat ze bij de klanten die niet wensen over te schakelen een setup box plaatsen met een beperkt aantal kanalen. De 'anciens' herinnerer zich misschien nog dat Telenet iets van dien aard gedaan heeft de eerste keer dat een aantal analoge kanalen 'afgepakt' werd om plaats te ruimen voor digitale kanalen. Dat was toch de smoes die ze vertelden. Als ik vandaag het aanbod zie in Brussel zijn er als ik goed geteld hebt 38 analoge kanalen plus nog de digitale kanalen. Zoveel kanalen waren er niet in Telenet gebied. Voor sommige mensen is de overschakeling een ramp. Ik ken mensen die nog zweren bij een videorecorder en die niet in staat zijn om die te programmeren, maar enkel op record drukken als een doorsnee digitale kijker effe op de pause knop drukt. Geloof me, dat bestaat. Nu mag je uitleggen zoveel je wil. Je mag er hun attent op maken dat de icoontjes op de afstandbedieningen hetzelfde zijn voor eenzelfde functie, maar voor hun is dat anders en te gecompliceerd. Ooit eens geprobeer om hun te laten overschakelen met een digicorder (een vroeger model van vóór de tijd van HD. Waar steekt die band? Hoe kan ik terugspoelen? Hoe kan ik iets anders opnemen? Schemaatjes gemaakt, uitleg gegeven, ... Neem maar terug dat werkt niet. Een paar jaar geleden kregen ze een aanbod voor overschakeling naar digitaal zonder kosten. Kunnen we dan nog opnemen op de videorecorder? Zolang Telenet een analoog signaal geeft ja, als dat stopt dan niet meer, maar je kan met de digicorder van Telenet opnemen. Je kan ook een nieuwe tv kopen waarin je een kaartje van telenet kan steken en een waarbij je kan opnemen en pauseren. Te ingewikkeld. Daarnaast heb je natuurlijk de principiëlen. Het beeld van mijn analoge tv is evengoed als jouw digitaal beeld. Ik zie geen verschil! Ik heb ook in dit forum al opmerkingen in die stijl gelezen. Men kan deze ziende blinden niet overtuigen. Ongeacht tot welke soort men behoort, een evolutie valt niet te stoppen. Men gaat mee of men valt af.
... Meer weergeven
19-01-2019
13:39
Je moet een degelijk signaal krijgen. Hebben de buren die kabel hebben eenzelfde probleem? Dit kan nuttige informatie zijn voor de teknieker (hij kan dat ook wel meten). U niet laten afscheppen met dan moet je maar digitaal nemen.
... Meer weergeven
19-01-2019
12:12
1
Mogelijk is er een probleem met de voeding. Controleer eerst of de stekkers goe insteken. Wiggelwaggel wat met de voedingsdraad. Er kan ook een defect zijn aan het toestel. Omruilen dan. Het probleem van de powerlines pas bekijken als het eerste probleem opgelost is. Voor de vaste ip adressen zie https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/NAS-zonder-vaste-IP/td-p/38925
... Meer weergeven
18-01-2019
22:02
8
off topic @Ex-Netweter Misschien weet je het niet, maar een hele kop in hoofdletters wordt geïnterpreteerd met roepen en dat is helemaal niet netjes. Uw zie je nu, Suzy ... vind ik ook wel wat buitensporig. De medewerkster van Telenet heeft hier toch niets mee te maken. Dat is schieten op de pianist die nog niet eens gespeeld heeft. Ik begrijp uw frustratie, maar uw reactie lijkt me buitensporig.
... Meer weergeven
18-01-2019
21:19
@Ex-Netweter uw ccproxy draait op een Windows computer. Heb je op die machine de poorten open gezet? Weet dat als je de port forwarding op mijn telenet aanpast, dat het even duurt. Als je op wijzigingen opslaan klikt en je krijgt niet het scherm dat je aanpassingen opgeslagen zijn, is er niets gebeurt. Krijg je wel dat scherm en zie je aan de tab van je browser dat her nog aan het draaien is, wacht dan. Snel wijzigen achter elkaar lukt niet. Over ipfingerprints.com: Onmiddellijk onder het resultaat staat 'click here ...', als je daarop klikt kan je de betekenis lezen van het resultaat. Het resultaat dat je krijgt is niet het resultaat van de router, maar van de eindbestemming, dus uw machine met achteraan 177 als ip adres. Het is daarom ook belangrijk dat je in ipfingerprints ook 'detect os' aanvinkt. Ik denk dat je het beste resultaat zult hebben met volgende zaken aangevinkt: Syn stealth, TCP & ICMP, UDP scan, RPC scan en Detect os. Het scannen duurt wel even op 1 poort. @igvfer open/filtered betekent niet dat de poort open staat. Dit betekent dat ipfingerprints niet kan bepalen of de poort openstaat of dat ze geblokkeerd wordt door de firewall. Eigenlijk weet men niets hiermee.
... Meer weergeven
18-01-2019
10:28
@Ex-Netweter schreef: Hebt het geprobeerd maar zegt nog steeds dat het niet werkt m.a.w poort gesloten. Dat het niet werkt, neem ik aan. Daaruit de conclusie trekken dat de port niet geforward wordt vind ik een stap te ver. Ik weet hoef ook niet te weten hoe je controleert of een port 'open' is, maar ik weet wel dat elke app of programma niet altijd de juiste informatie geeft. Ik stel voor dat je op een computer binnen uw lan waar ook uw proxyserver staat de controle doet met: https://www.ipfingerprints.com/portscan.php . Best geef je een korte range op zoals 1080 1081.
... Meer weergeven
17-01-2019
22:37
Ben je wel zeker dat je met je poortscan programma of app wel kunt zien wat je wil zien? Ik heb één poort geforward op mijn hgw. Deze poort zie ik niet als open met een app diie open poorten zoekt. Nochtans gebeurt het doorsturen van het signaal correct. Kan je niet een test doen om te zien of het signaal via internet toch niet toekomt. Misschien heb je een heel ander probleem dan een 'open poort'.
... Meer weergeven
17-01-2019
18:34
Ofwel ben je in de bewoonde wereld en dan vind je genoeg gratis wifi, ofwel ben je er niet in en dan zal je ook geen 4G hebben.
... Meer weergeven
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 14-05-2025 23:42 | |
1 | 14-05-2025 10:39 | |
1 | 12-05-2025 10:08 | |
1 | 10-05-2025 20:31 | |
1 | 09-05-2025 11:34 | |
1 | 07-05-2025 11:18 | |
2 | 06-05-2025 10:22 | |
1 | 03-05-2025 16:35 | |
1 | 30-04-2025 23:39 | |
1 | 27-04-2025 23:47 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
642 | 20-01-2025 13:40 | |
386 | 28-12-2024 22:46 | |
617 | 28-12-2024 15:09 | |
622 | 27-12-2024 23:52 | |
443 | 18-12-2024 16:05 |