Beantwoorden
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

De nieuwe Telenet TV-box IP vanaf 30/01

Sommigen van jullie hebben er misschien al één in je bezit, anderen hebben er mogelijks al over gelezen.
Vandaag vertellen we jullie via deze aankondiging graag meer over de nieuwe TV-box IP van Telenet. 

Het is zo ver!

Vanaf 30 januari is de nieuwe Telenet TV-box IP beschikbaar via alle Telenet-winkels, technici en thuislevering. 

Uiteraard is Telenet achter de schermen al langer bezig met de voorbereidingen van deze lancering.
De Telenet TV-box IP werd in 2023 reeds uitvoerig getest gedurende enkele maanden door Telenet-medewerkers.
Maar dat is niet alles, in november werd deze nieuwe decoder namelijk al via een gecontroleerde go-live gelanceerd in Limburg.
Vanaf dat moment mochten technici in Limburg de Telenet TV-box IP installeren bij klanten in hun regio. 

Na deze uitvoerige testperiode is de nieuwe Telenet TV-box IP helemaal klaar om gelanceerd te worden aan het grote publiek. 

Maak kennis met de Telenet TV-box IP

  • Hij is veel kleiner dan de vorige versies en past zelfs in je handpalm
  • Geen coaxingang, het tv-signaal gaat volledig over het internet. Je hebt dus alleen stroom en een internetverbinding nodig (via UTP of wifi).
  • De kwaliteit, gebruikservaring en functionaliteiten zijn hetzelfde als bij de andere TV-boxen.
  • De huurprijs is dezelfde en voor een tweede TV-box betaal je nog altijd de helft van de prijs.
  • Net zoals de TV-box, kan je de Telenet TV-box IP niet aankopen.
  • Compatibel met de vorige TV-box versies: opnames, favorieten en kijkgeschiedenis worden gesynchroniseerd. 
  • De afstandsbediening is dezelfde als die van de Telenet TV-box v2. Hij is gemaakt uit gerecycleerd plastiek en je herkent 'm aan het logo (groen blaadje) op de achterkant.

Telenet TV box IP.png

Wie krijgt welke decoder?

Net zoals bij andere lanceringen is het niet mogelijk om nieuwe hardware in één keer aan alle klanten te geven. 
Daarom heeft Telenet een duidelijke policy uitgewerkt. 

Wie kan een Telenet TV-box IP krijgen? 

  • nieuwe Telenet TV-klanten
  • bestaande Telenet-internetklanten die TV Iconic bestellen
  • bestaande Telenet TV-klanten met een Telenet TV-box (v1, v2 of IP) die een extra TV-box willen

Ben je een bestaande Telenet TV-klant met een Digibox of Digicorder en wil je jouw decoder omruilen?
Dan zal je een Telenet TV-box v2 krijgen.

Ben je een nieuwe Telenet TV-klant zonder Telenet-internet?
Dan krijg je een Digibox of Digicorder mee. 

Ben je een bestaande Telenet TV-klant en heb je al een Telenet TV-box v1 of v2?
Dan kan je deze TV-box(en) niet omruilen naar een Telenet TV-box IP. Om de voorraad en middelen te optimaliseren, heeft Telenet hiervoor gekozen. 
Maar je mag er zeker van zijn dat de kwaliteit, de functionaliteiten, de prijs en de ervaring identiek zijn aan je huidige TV-box. 

Handige links

We delen nog graag enkele handige links met jullie naar de Telenet-website.
Op dit moment is dit nog beperkt. Uiteraard komt er vanaf 30/01 meer informatie beschikbaar. Nog even geduld. 😉

Zo, dan zijn jullie bij deze weer helemaal mee! 😉

 

Inhoud gewijzigd door Caro (mod) | Reden: Coaxingang in plaats van coaxuitgang


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

62 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

De nieuwe Telenet TV-box IP vanaf 30/01

We merkten op dat er toch wel wat enthousiasme is voor de nieuwe Telenet TV-box IP, leuk! 😊
Ook zijn er enkele specifieke vragen gesteld. We hebben deze intern doorgegeven aan de collega's die hierop werken.

Zodra we meer informatie ontvangen, delen we dit uiteraard in dit onderwerp. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

De nieuwe Telenet TV-box IP vanaf 30/01

@Suzy De nieuwe TV-Box is kwa functionaliteit eigenlijk niet anders dan de oude TV-Box, maar dan zonder coax, en zonder DVB-C tuner (all-IP).

Eén van de terechte vragen (of suggesties) die hier gesteld zijn gaat over de TV-Box(v2).

Zou het mogelijk (of wenselijk) zijn om bij de bestaande TV Box de mogelijkheid te bieden om deze te kunnen gebruiken zonder coax. Ik zie hierbij 2 voordelen (win-win).

  1. voor de klant, die dan een 2de TV-Box zou kunnen gebruiken op plaatsen waar geen coax beschikbaar is. Nu is er work-around door gebruik te maken van de terugkijk-TV buffer, waarbij je dan "bijna-life" kijkt -maar niet beschikbaar voor alle zenders.
  2. voor Telenet zou dat een versnelde uitrol naar "all-IP" mogelijk maken, zonder dat er eerst 2 miljoen decoders/TV-boxen moeten vervangen worden ..

Technisch is de bestaande TV-Box daartoe geschikt (software update), en dat zou zelfs automatisch moeten kunnen: geen coax signaal gevonden => schakelt over op IPTV.

Benieuwd naar het standpunt van Telenet 😊...

wackowizzard
Experienced Weetjesweter
Berichten: 29
Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Alles op zijn plek!

De nieuwe Telenet TV-box IP vanaf 30/01

Kan je deze gebruiken zonder internet van Telenet, dus met internet van een andere provider?

 

Zo neen, wel achter een eigen router zoals voorheen?

 

Is er een technische fiche voorhanden? Bvb welke HDMI versie...

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

De nieuwe Telenet TV-box IP vanaf 30/01

Zou wel slim zijn en klanten opbrengen zeker glasvezel klanten die pakken nu tv vla als abo

Didier1080
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

De nieuwe Telenet TV-box IP vanaf 30/01

Eindelijk " DE" oplossing ! Ik kampte al jaren met het probleem. Ben vandaag mijn digicorder en digibox gaan omruilen voor een tv box v2 en een tv box ip ( zonder coaxiale kabel) en dit is eindelijk de oplossing om live op jou televisie te kijken met enkel internet verbinding ( kan ook met Wifi). Er staan ook meer apps dan op de digicorder en beeldkwaliteit is nu in 1080p ( géén interlaced meer). De grote van het deze box is verbluffend klein. En het beste van al is dat er kwa van prijs niets verander, is het laatste jaar jammer genoeg wel sterk verhoogd 😭!

RudyBoumon
Experienced Weetjesweter
Berichten: 38
On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

De nieuwe Telenet TV-box IP vanaf 30/01

Kan ik de nieuwe tv box online bestellen en thuis laten bezorgen met bpost of post.nl?  En dan de oudere tv box v1 terug toen naar een telenet center? 
alvast bedankt 

Rudy Boumon 

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

De nieuwe Telenet TV-box IP vanaf 30/01

Dat zal wel lukken via de website ( als er stock is natuurlijk )

Terug sturen gaat ook via de link

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/modem-en-andere-toestellen/toestellen...

 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

De nieuwe Telenet TV-box IP vanaf 30/01

@RudyBoumon  Als je al een tv box hebt kan je deze niet omruilen voor een ip tv box, dat gaat niet wegens nog niet genoeg op stock, als je een digibox of digicorder hebt kan je deze omruilen naar een ip tv box of als er stock is de tv box V2


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

De nieuwe Telenet TV-box IP vanaf 30/01

@RudyBoumon 

Ga naar een Telenet center en stel de volgende vragen: kan ik mijn huidige TV-Box(en) omruilen tegen het nieuwe model zonder coax aansluiting. Het antwoord zal allicht neen zijn.

Stel vervolgens de volgende vraag: Kan ik mijn TV-Box(en) omruilen tegen een Digicorder (en bij meerdere ook Digiboxen). Het antwoord zal allicht ja zijn.

Ga dan verder: Ik heb dan een Digicorder (met eventueel ook nog Digiboxen) kan ik die dan omruilen tegen het nieuwe model van TV-Box zonder coax-aansluiting.  Wat hier het antwoord zal zijn kan nogal variëren, tussen ja, dat is niet de bedoeling en neen want ...

Bij een ander antwoord dan ja: wat is het technisch of administratief probleem hiervoor?

Hierbij moet je zelf overwegen of je bereid bent deze omweg te doen met alle risico's (toestel niet goed geprovisioneerd) waarbij je een tijdelijke hinder kan hebben. Alle hangt verder af hoe hard jij er durft voor te gaan en ook of het technisch of administratief mogelijk is de verandering te doen in één enkele stap (uw eerste vraag).

Zoals altijd wie niet waagt blijft maagd, maar de maagd die waagt blijft soms wel met de gebakken peren zitten.

RudyBoumon
Experienced Weetjesweter
Berichten: 38
On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

De nieuwe Telenet TV-box IP vanaf 30/01

Kan de telenet box v1 niet omruilen naar de box v2 deze is enkel als extra toestel te verkrijgen en voor nieuwe klanten zegde telenet mij op whatsapp app.

Hoi Rudy, dat is helaas niet mogelijk. Je kan jouw huidige TV-Boxen niet omruilen naar het nieuwste toestel. Je kan wel de nieuwe TV-Box als extra box toevoegen aan jouw abonnement. Francesco

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

De nieuwe Telenet TV-box IP vanaf 30/01

Wel raar ik dacht dat je altijd een keuze kon maken er kan wel een extra kost ( 50 euro )  bij zijn maar dat neem je met plezier er bij

Wel raar dat ze nog altijd zonder stock zitten

Een vriendin is halve Poolse ze heeft een TV-box IP al een 4 jaar van haar thuis land  daar worden ze uitgedeeld

Bij haar thuis had ik de eerste keer gezien totaal zelfde menu als bij ons gewoon hun zenders

Ik dacht dat ze telenet had omdat ik de tv afstandsbediening van telenet  zag liggen op de salon tafel dat was anno 2020

maar ze heeft prox voor de gewone tv

Begin van het jaar hebben ze een e-mail gekregen dat er iets nieuw komt en de TV-box IP moet terug binnen gebracht moet  worden

dat is de eerste keer dat ze iets moeten terug geven ook als is het al 4 jaar oud en meestal is het container park

3,5 miljoen klanten zouden zeker zo een TV-box IP hebben in polen  zou nu nog meer zijn zie info

https://www.libertyglobal.com/the-mini-tv-box-our-smallest-greenest-set-top-box/

https://www.csimagazine.com/csi/Liberty-Global-unveils-eco-friendly-all-IP-box.php

 

 

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1128
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

De nieuwe Telenet TV-box IP vanaf 30/01


@luc55  schreef:

Wel raar ik dacht dat je altijd een keuze kon maken er kan wel een extra kost ( 50 euro )  bij zijn maar dat neem je met plezier er bij


Het staat toch duidelijk in Suzy haar bericht hierboven, dat de switch van een TV-box v1 of v2 naar de IPTV versie voorlopig niet gedaan wordt? 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

De nieuwe Telenet TV-box IP vanaf 30/01

Geen slimme zet wand brengt geld op

En de klant blijft de koning

In deze tijden zouden zou het zelf aangemoedigd moeten worden zeker met de tv kabel  cutters

En niet gebonden aan een telenet internet abo zou het nog meer klanten opbrengen

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

De nieuwe Telenet TV-box IP vanaf 30/01

Neem dan een tweede en na een maand doe je de eerste terug binnen. Dat kost je dan ongeveer 5 euro huur gedurende één maand.

VR46
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
YEAH! CAPSLOCK DAY! De 3 wijzen! Follow the reader, reader! Leesbeest!

De nieuwe Telenet TV-box IP vanaf 30/01

Is het mogelijk om de fabrikant en het modelnummer te krijgen van deze mini tv box? Ik gebruik een universele afstandsbediening en ik zou deze gegevens graag hebben.

Bij telenet kan mij niemand precies hierover een antwoord geven.