Beantwoorden
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

De nieuwe Telenet TV-box IP vanaf 30/01

Sommigen van jullie hebben er misschien al één in je bezit, anderen hebben er mogelijks al over gelezen.
Vandaag vertellen we jullie via deze aankondiging graag meer over de nieuwe TV-box IP van Telenet. 

Het is zo ver!

Vanaf 30 januari is de nieuwe Telenet TV-box IP beschikbaar via alle Telenet-winkels, technici en thuislevering. 

Uiteraard is Telenet achter de schermen al langer bezig met de voorbereidingen van deze lancering.
De Telenet TV-box IP werd in 2023 reeds uitvoerig getest gedurende enkele maanden door Telenet-medewerkers.
Maar dat is niet alles, in november werd deze nieuwe decoder namelijk al via een gecontroleerde go-live gelanceerd in Limburg.
Vanaf dat moment mochten technici in Limburg de Telenet TV-box IP installeren bij klanten in hun regio. 

Na deze uitvoerige testperiode is de nieuwe Telenet TV-box IP helemaal klaar om gelanceerd te worden aan het grote publiek. 

Maak kennis met de Telenet TV-box IP

  • Hij is veel kleiner dan de vorige versies en past zelfs in je handpalm
  • Geen coaxingang, het tv-signaal gaat volledig over het internet. Je hebt dus alleen stroom en een internetverbinding nodig (via UTP of wifi).
  • De kwaliteit, gebruikservaring en functionaliteiten zijn hetzelfde als bij de andere TV-boxen.
  • De huurprijs is dezelfde en voor een tweede TV-box betaal je nog altijd de helft van de prijs.
  • Net zoals de TV-box, kan je de Telenet TV-box IP niet aankopen.
  • Compatibel met de vorige TV-box versies: opnames, favorieten en kijkgeschiedenis worden gesynchroniseerd. 
  • De afstandsbediening is dezelfde als die van de Telenet TV-box v2. Hij is gemaakt uit gerecycleerd plastiek en je herkent 'm aan het logo (groen blaadje) op de achterkant.

Telenet TV box IP.png

Wie krijgt welke decoder?

Net zoals bij andere lanceringen is het niet mogelijk om nieuwe hardware in één keer aan alle klanten te geven. 
Daarom heeft Telenet een duidelijke policy uitgewerkt. 

Wie kan een Telenet TV-box IP krijgen? 

  • nieuwe Telenet TV-klanten
  • bestaande Telenet-internetklanten die TV Iconic bestellen
  • bestaande Telenet TV-klanten met een Telenet TV-box (v1, v2 of IP) die een extra TV-box willen

Ben je een bestaande Telenet TV-klant met een Digibox of Digicorder en wil je jouw decoder omruilen?
Dan zal je een Telenet TV-box v2 krijgen.

Ben je een nieuwe Telenet TV-klant zonder Telenet-internet?
Dan krijg je een Digibox of Digicorder mee. 

Ben je een bestaande Telenet TV-klant en heb je al een Telenet TV-box v1 of v2?
Dan kan je deze TV-box(en) niet omruilen naar een Telenet TV-box IP. Om de voorraad en middelen te optimaliseren, heeft Telenet hiervoor gekozen. 
Maar je mag er zeker van zijn dat de kwaliteit, de functionaliteiten, de prijs en de ervaring identiek zijn aan je huidige TV-box. 

Handige links

We delen nog graag enkele handige links met jullie naar de Telenet-website.
Op dit moment is dit nog beperkt. Uiteraard komt er vanaf 30/01 meer informatie beschikbaar. Nog even geduld. 😉

Zo, dan zijn jullie bij deze weer helemaal mee! 😉

 

Inhoud gewijzigd door Caro (mod) | Reden: Coaxingang in plaats van coaxuitgang


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

62 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

De nieuwe Telenet TV-box IP vanaf 30/01

Niet 100% zeker, maar ik vermoed dat het om een Arris VIP5202W gaat. Zou normaal (onderaan) op het toestel zelf moeten staan; dus kijk daar eens (is in ieder geval zo bij de andere modellen)


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
VR46
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
YEAH! CAPSLOCK DAY! De 3 wijzen! Follow the reader, reader! Leesbeest!

De nieuwe Telenet TV-box IP vanaf 30/01

Nee, Arris werkt niet.

Bedankt voor reactie 

onenine7
Professional Weetjesweter
Berichten: 42
De vlam zit erin. Trick or treat? All I want for X-mas is YOU π-DAY!

De nieuwe Telenet TV-box IP vanaf 30/01

1 tv bijgekocht. Nieuwe ip box gekregen. Is een prachtstuk. Wilde dit voor mijn andere tv's ook doch dat ging niet. WANNEER is dit beschikbaar want dit heeft veel voordelen en een heleboel leidingen en draden verdwijnen. Spijtig toch? Ik wil er nog 2 asap

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5307
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

De nieuwe Telenet TV-box IP vanaf 30/01

@onenine7  Vrees dat dit door te weinig stock dit voorlopig 1 per gezin is, wanneer er meer op stock komt zal je er meer kunnen verkrijgen voor thuis, 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

De nieuwe Telenet TV-box IP vanaf 30/01


@flip1953  schreef:

@Suzy De nieuwe TV-Box is kwa functionaliteit eigenlijk niet anders dan de oude TV-Box, maar dan zonder coax, en zonder DVB-C tuner (all-IP).

Eén van de terechte vragen (of suggesties) die hier gesteld zijn gaat over de TV-Box(v2).

Zou het mogelijk (of wenselijk) zijn om bij de bestaande TV Box de mogelijkheid te bieden om deze te kunnen gebruiken zonder coax. Ik zie hierbij 2 voordelen (win-win).

  1. voor de klant, die dan een 2de TV-Box zou kunnen gebruiken op plaatsen waar geen coax beschikbaar is. Nu is er work-around door gebruik te maken van de terugkijk-TV buffer, waarbij je dan "bijna-life" kijkt -maar niet beschikbaar voor alle zenders.
  2. voor Telenet zou dat een versnelde uitrol naar "all-IP" mogelijk maken, zonder dat er eerst 2 miljoen decoders/TV-boxen moeten vervangen worden ..

Technisch is de bestaande TV-Box daartoe geschikt (software update), en dat zou zelfs automatisch moeten kunnen: geen coax signaal gevonden => schakelt over op IPTV.

Benieuwd naar het standpunt van Telenet 😊...


@flip1953 even nog inpikken op de vraag die je hier gesteld hebt eind januari. Het antwoord is simpel, het is technisch inderdaad mogelijk om de TV-box van een software update te voorzien en ervoor te zorgen dat deze volledig over IP kan werken, net zoals de nieuwe Telenet TV-box IP. Dit is trouwens ook iets dat Telenet vermoedelijk in de toekomst zal exploreren. Maar op dit moment is het nog niet geweten of en wanneer dit toegepast zal worden. Maar jullie redeneringen zijn dus inderdaad wel correct. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

De nieuwe Telenet TV-box IP vanaf 30/01


@VR46  schreef:

Is het mogelijk om de fabrikant en het modelnummer te krijgen van deze mini tv box? Ik gebruik een universele afstandsbediening en ik zou deze gegevens graag hebben.

Bij telenet kan mij niemand precies hierover een antwoord geven.


@VR46 we hebben de vraag eens gesteld aan een collega van ons. Zodra we hier een antwoord op krijgen of de nodige informatie, zullen we het zeker hier met je delen. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 532
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

De nieuwe Telenet TV-box IP vanaf 30/01


@VR46  schreef:

Is het mogelijk om de fabrikant en het modelnummer te krijgen van deze mini tv box? Ik gebruik een universele afstandsbediening en ik zou deze gegevens graag hebben.

Bij telenet kan mij niemand precies hierover een antwoord geven.


@VR46 Ondertussen hebben we een antwoord ontvangen op jouw vraag. De nieuwe Apollo TV-box ondersteund infrarood niet langer. De kans dat de universele afstandsbediening nog gaat werken is dus vrij klein. Het modelnummer (op dit moment) is VIP7002W. Hopelijk ben je hier iets mee. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 242
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

De nieuwe Telenet TV-box IP vanaf 30/01

zal het ip only maken dan ook lukken voor digiboxen en corders, deze kunnen op heden ook al iptv op bestelling?met in 't achterhoofd dat als ik verplicht word om te huren en het apparaat is voor de vuilbak, dan ga ik mogelijks weg voor tv

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5307
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

De nieuwe Telenet TV-box IP vanaf 30/01

@thomasdb Deze vraag is al gesteld op dit forum, in theorie kan dit op de tv box ook dat nu via dvb-c werkt, een digicorder en digibox zal misschien daar niet de juiste chips voor hebben voor live iptv, deze gaan normaal ook na een bepaalde tijd niet meer ondersteund worden of enkel voor het compact signaal gebruikt worden (denk ik), de digicorder mag je ook nog binnenbrengen als je overgaat naar de tv box.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 242
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

De nieuwe Telenet TV-box IP vanaf 30/01

digicorder en digibox kunnen toch ook programma's en films bestellen, ik las elders dat dit ook per iptv is en niet dvb-c de dag van vandaag. dus als terugkijk tv werkt maar live tv niet kan je zogezegd de hele tijdlijn ook uit live terugkijktv maken 😉 digibox is een electriciteitszuinig aankooptoestel met goede fps en audio out, zou zonde zijn als ze dat uitfaseren met als enig alternatief meer geld betalen. het is niet geruststellend als er het idee perse moet inzitten ' ja en later behalve normale prijsstijgingen is het Nog extra minder voor meer'. digibox en tv box zijn op heden beide dvbc en tv-theek capabel maar enkel degene die kan gehuurd worden kan de brug maken veronderstelt u dus maar ik hoop van niet. oké digicorder en digibox moeten dan wel ethernet wired only niet wireless aangesloten zijn maar dat zijn ze nu ook. dat de mensen dit met powerlines en dergelijke doen mag geen gewicht in de schaal leggen om het niet te overwegen mogelijk houden. als mijn aankoopdigibox wegmoet en ik moet huren ben ik waarschijnlijk weg voor tv want dan is de deal niet meer de beste, dan voel ik me misnoegd want xx € extra huur heeft niet iedereen extra, da's wat ik wou zeggen. en dat zou ik frustrerend en spijtig vinden, vanuit mijn standpunt, want dat ben ik zo gewoon en net de eenvoud alsook betrouwbaarheid van deze waarden  is en blijft hopelijk een van de sterke punten van telenet voor mij,de huidige situatie voelt aan als een verwennerij en luxe ervaring net door de tot op heden ok prijs+kwaliteit/mogelijkheden, daar moet ik dan maar aan inboeten want niemand wil dat apparaat nog ondersteunen veronderstelt u het heeft zelfs ipv6 behalve het ingeburgerde gebruiksgemak en de oerdegelijke stabiliteit naar mijn bevindingen zo erg zal het ermee toch ineens niet zijn dan veronderstel ik

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2711
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

De nieuwe Telenet TV-box IP vanaf 30/01

Zoals je zegt je aankoop toestel werkt perfect dan ga je niet veranderen en zeker geen extra huur betalen  voor een bakje  in deze tijden gaat dat niet meer in

Op werk vroeg een jonge persoon om extra zenders te zien dan zeg je dat je een extra toestel moet gebruiken neen dat wilt hij niet

Ik heb al een goede tv met app's op en Android box en een chromecast gekocht  geen extra huur voor een toestel wat ik niet ga gebruiken

En kan ik dat toestel niet kopen neen dat gaat niet  dat kan toch niet zegt hij

In de winkel heeft hij geprobeerd en ruzie gemaakt extra zenders extra betalen en nog een bakje er bij neen bedankt

En het niet uit en aan zetten van de app's  als je een jaar korting krijgt begrijpt iedereen dat

maar als je wil testen 1 maand is het gemakkelijk zet je het stop en je kan altijd wisselen tussen de app's die je aanstaan

Zijn zaken die je nu meer ziet dat wisselen en testen van app's

Zou heel slim zijn als ze ip box van telenet zouden verkopen en dat je zelf beslist wat je wilt zien scannen betalen geen gezever

kan je veel klanten bereiken ook niet internet klanten  van telenet

Zoals een andere aanbieder doet die alleen tv aanbied en zeer bekend is bij de jeugd

Een gemiste kans

 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

De nieuwe Telenet TV-box IP vanaf 30/01

Is er een technische of administratieve beperking om met deze tv-box een tv-abonnement te nemen zonder internet bij Telenet. Gaat dit mogelijk worden?

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

De nieuwe Telenet TV-box IP vanaf 30/01


@thomasdb  schreef:

digicorder en digibox kunnen toch ook programma's en films bestellen, ik las elders dat dit ook per iptv is en niet dvb-c de dag van vandaag. dus als terugkijk tv werkt maar live tv niet kan je zogezegd de hele tijdlijn ook uit live terugkijktv maken 😉 digibox is een electriciteitszuinig aankooptoestel met goede fps en audio out, zou zonde zijn als ze dat uitfaseren met als enig alternatief meer geld betalen. het is niet geruststellend als er het idee perse moet inzitten ' ja en later behalve normale prijsstijgingen is het Nog extra minder voor meer'. digibox en tv box zijn op heden beide dvbc en tv-theek capabel maar enkel degene die kan gehuurd worden kan de brug maken veronderstelt u dus maar ik hoop van niet. oké digicorder en digibox moeten dan wel ethernet wired only niet wireless aangesloten zijn maar dat zijn ze nu ook. dat de mensen dit met powerlines en dergelijke doen mag geen gewicht in de schaal leggen om het niet te overwegen mogelijk houden. als mijn aankoopdigibox wegmoet en ik moet huren ben ik waarschijnlijk weg voor tv want dan is de deal niet meer de beste, dan voel ik me misnoegd want xx € extra huur heeft niet iedereen extra, da's wat ik wou zeggen. en dat zou ik frustrerend en spijtig vinden, vanuit mijn standpunt, want dat ben ik zo gewoon en net de eenvoud alsook betrouwbaarheid van deze waarden  is en blijft hopelijk een van de sterke punten van telenet voor mij,de huidige situatie voelt aan als een verwennerij en luxe ervaring net door de tot op heden ok prijs+kwaliteit/mogelijkheden, daar moet ik dan maar aan inboeten want niemand wil dat apparaat nog ondersteunen veronderstelt u het heeft zelfs ipv6 behalve het ingeburgerde gebruiksgemak en de oerdegelijke stabiliteit naar mijn bevindingen zo erg zal het ermee toch ineens niet zijn dan veronderstel ik


Sorry, geen kritiek ...

maar met punten en hoofdletters en "nieuwe lijn" zou zo'n post voor medegebruikers leesbaar worden ..

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2711
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

De nieuwe Telenet TV-box IP vanaf 30/01

Het zou slim zijn nu zie ik mensen een hey internet abo en een tv abo van tv vla er bij nemen

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

De nieuwe Telenet TV-box IP vanaf 30/01


@janne_man  schreef:

Is er een technische of administratieve beperking om met deze tv-box een tv-abonnement te nemen zonder internet bij Telenet. Gaat dit mogelijk worden?


Momenteel is het inderdaad niet mogelijk om eender welk model TV-box te nemen zonder een internet abonnement. Niet geheel onlogisch, gezien Telenet inzet op de beschikbaarheid van de streaming diensten.

Gezien de concurenten (muv TV Vlaanderen) ook enkel hun TV producten aanbieden in combinatie met internet zie ik Telenet niet snel de stap nemen om hier voor de TV-box een aanpassing in te doen. (zeg nooit nooit natuurlijk)

Coax gaat voorlopig ook niet meteen verdwijnen; dus die klanten kunnen voorlopig nog wel even verder de Digibox en Digicorder.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.