24811
netweters
|
152856
antwoorden
|
20746
vragen
|
Sommigen van jullie hebben er misschien al één in je bezit, anderen hebben er mogelijks al over gelezen.
Vandaag vertellen we jullie via deze aankondiging graag meer over de nieuwe TV-box IP van Telenet.
Het is zo ver!
Vanaf 30 januari is de nieuwe Telenet TV-box IP beschikbaar via alle Telenet-winkels, technici en thuislevering.
Uiteraard is Telenet achter de schermen al langer bezig met de voorbereidingen van deze lancering.
De Telenet TV-box IP werd in 2023 reeds uitvoerig getest gedurende enkele maanden door Telenet-medewerkers.
Maar dat is niet alles, in november werd deze nieuwe decoder namelijk al via een gecontroleerde go-live gelanceerd in Limburg.
Vanaf dat moment mochten technici in Limburg de Telenet TV-box IP installeren bij klanten in hun regio.
Na deze uitvoerige testperiode is de nieuwe Telenet TV-box IP helemaal klaar om gelanceerd te worden aan het grote publiek.
Maak kennis met de Telenet TV-box IP
Wie krijgt welke decoder?
Net zoals bij andere lanceringen is het niet mogelijk om nieuwe hardware in één keer aan alle klanten te geven.
Daarom heeft Telenet een duidelijke policy uitgewerkt.
Wie kan een Telenet TV-box IP krijgen?
Ben je een bestaande Telenet TV-klant met een Digibox of Digicorder en wil je jouw decoder omruilen?
Dan zal je een Telenet TV-box v2 krijgen.
Ben je een nieuwe Telenet TV-klant zonder Telenet-internet?
Dan krijg je een Digibox of Digicorder mee.
Ben je een bestaande Telenet TV-klant en heb je al een Telenet TV-box v1 of v2?
Dan kan je deze TV-box(en) niet omruilen naar een Telenet TV-box IP. Om de voorraad en middelen te optimaliseren, heeft Telenet hiervoor gekozen.
Maar je mag er zeker van zijn dat de kwaliteit, de functionaliteiten, de prijs en de ervaring identiek zijn aan je huidige TV-box.
Handige links
We delen nog graag enkele handige links met jullie naar de Telenet-website.
Op dit moment is dit nog beperkt. Uiteraard komt er vanaf 30/01 meer informatie beschikbaar. Nog even geduld. 😉
Zo, dan zijn jullie bij deze weer helemaal mee! 😉
Inhoud gewijzigd door Caro (mod) | Reden: Coaxingang in plaats van coaxuitgang
De coax is berdeeld over 3 punten in de flat allemaal beaet doch in een appartementsgebouw waar 6 anderen ook aftakken
Heb je met de tv box met coax dan nog wel tv als internet 🛜 uitvalt? Ik weet je dan geen opnames kan bekijken als je geen internet hebt maar of je tv zenders blijven werken weet ik niet? Wie weet dat aub??
@RudyBoumon schreef:Heb je met de tv box met coax dan nog wel tv als internet 🛜 uitvalt? Ik weet je dan geen opnames kan bekijken als je geen internet hebt maar of je tv zenders blijven werken weet ik niet? Wie weet dat aub??
@RudyBoumon je kan zeker nog naar tv kijken, geen paniek 😊
Radio luisteren lukt dan niet meer ook al luister je via DVB-C, de radio app wil dan niet meer werken. 🤔
En voor de betweters die hier beginnen roepen dat radio streaming is via de TV-box, awel luister naar de radio en trekt u coaxkabel eens uit. 😁
Inderdaad, tv werkt via coax maar al de bijkomende mogelijkheden zoals apps, terugkijken, en... gaat via de lan
Als het internet uitvalt heb je niks meer van tv.
@VR46 onzin, bij de TV-box (coax versie) zowel V1 als V2 kan je wel nog naar tv kijken zonder internet verbinding, test het eens 😉
Ik bedoel wel met de nieuwe tv box IP.
Bezit deze een audio uitgang ?
Om via HiFi installatie alleen naar Radio Zenders te luisteren ?
Neen, deze heeft enkel USB (voeding en netwerkverbinding) en HDMI.
Er bestaan wel splitters/converters/audio extractor om HDMI te splitsen naar HDMI en S/PDIF (optisch), 3,5mm jack en/of stereo cinch (rood/wit). Zoek best wel een model dat 4K aan kan, zodat je je niet limiteert in beeldkwaliteit.
om nog te zwijgen van de beeld-geluid synchronisatie die met de originele tv-box soms wel hilarisch te noemen is.. met tot 100'en ms verschil tussen beeld en geluid. erg storend. ( in beide richtingen beeld te vroeg, of geluid te vroeg) wat met de app op PC/iOS nauwelijks voorkomt. de hardware is echt ondermaats voor een goede ervaring.
Al meerdere dagen problemen met de tv box v1, verschillende keren uit- en aanzetten om beeld te krijgen (melding geen signaal). Gisteren gaf hij helemaal de geest, geen blauw licht meer in standby, uiteraard geen wit licht meer bij aan, en telkens je hem aanzette een oranje licht (doorstarten) voor een tiental seconden en dan viel hij terug uit. De klantendienst adviseerde via Whatsapp om vandaag een technieker langs te sturen. De tv box v1 is nu vervangen door wat hij noemde de Apollo box, wat dus de nieuwe tv box IP is. Hij vertelde dat ik die normaal niet zou krijgen maar de voorraad tv boxen v1 en v2 is uitgeput. Ik wou eerst zelf naar een center rijden om de defecte tv box om te wisselen maar goed dat ik dat niet gedaan heb, want volgens de technieker zou ik daar niets mee gekregen hebben bij gebrek aan v1 en v2 en IP niet mogen meegeven ??? Er was ook nog wat onduidelijkheid over het al dan niet bewaren van de opnames en instellingen volgens de technieker maar ik kan iedereen gerust stellen dat die allemaal behouden blijven. Netflix vraagt wel om opnieuw in te loggen want voor hen is het een nieuw onbekend toestel. Voor de rest werkt dat ding dus prima en neemt weeral minder plaats in. Het verschil in formaat van digicorder naar tv box v1 was al enorm. Straks geen tv box meer en rechtstreeks de software in de tv zelf ?
helpdesk zegt dat het volume niet regelbaar is over de hdmi uitgang , zoals met een digicorder / digibox wel kan, kan iemand dit bevestigen
veel versterkers/mengmaneel doen dit niet, en projector enz moet daarvoor ook goed opgesteld staan? jammer dat dit bij de tv box ip niet terug in orde is