Beantwoorden
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 532
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

Digitale diensten betalen met Telenet Pay

  • Vanaf 19/7 (vandaag) kan je je digitale aankopen (apps, films, muziek …) ook betalen via Telenet Pay.  Het enige wat je nodig hebt, is je Telenet Mobile nummer
  • Achteraf vind je een gedetailleerd overzicht van al je aankopen terug op je aanrekening of je vraagt het op via Mijn Telenet
  • Wil je je uitgaven onder controle houden? Dan kan je een beperking of blokkering instellen in Mijn Telenet. 

Hoe instellen?

  • Elke Telenet Mobile klant heeft automatisch Telenet Pay. Het enige wat je moet doen is de betaalmethode aanpassen.  
  • In de App waarmee je je betaalde diensten koopt of op de website van je andere online diensten (bv PlayStation) geef je je gsm-nummer in als betaalmethode

Hoe betalen?

  • Je koopt je diensten en betaalt op het einde van de maand via je Telenet-aanrekening.
  • Telenet bezorgt het bedrag aan de partner.

Overzicht

Wil je weten wat je allemaal via Telenet Pay hebt gekocht? Kijk dan op je aanrekening bij Diensten van derden of je zoek het op in Mijn Telenet bij je mobiel verbruik.

Bjarne_0-1689751756721.png

 

Verbruik beheren

  • Het maximumbedrag per aankoop is € 50 en kan je niet verhogen. 
  • Via Mijn Telenet kan je als beheerder het verbruik voor Telenet Pay instellen (tot € 300 per maand) of volledig blokkeren. 

 

Alle informatie kan je ook nog eens terugvinden op de Telenet-website via deze link

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

29 reacties
fsoete
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Topicwurm! π-DAY! O dierbaar België.. Verander-je-wachtwoord-dag

Digitale diensten betalen met Telenet Pay

Gek idee. Wat belet een vreemde om met alleen opgaaf van uw GSM-nummer een aankoop op uw kosten te doen? Ik vind hierover niet direct iets terug. En bij klachten kun je niet bij telenet terecht, maar moet je bij de derde zijn waar uw GSM-nr was opgegeven? Bizar...

MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 213
De magic number! Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Digitale diensten betalen met Telenet Pay

De link op de website werkt al niet:

 

"voor een volledig overzicht kan je terecht op onze website" verwijst naar volgende pagina, maar die bestaat helemaal niet:

https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/telenet-pay/

Testen jullie wel iéts vooraleer jullie nieuwe dingen live zetten?

Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 532
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

Digitale diensten betalen met Telenet Pay


@fsoete  schreef:

Gek idee. Wat belet een vreemde om met alleen opgaaf van uw GSM-nummer een aankoop op uw kosten te doen? Ik vind hierover niet direct iets terug. En bij klachten kun je niet bij telenet terecht, maar moet je bij de derde zijn waar uw GSM-nr was opgegeven? Bizar...


@fsoete Terechte vraag. Wanneer je jouw GSM-nummer koppelt voor een online aankoop zal je steeds een sms ter bevestiging krijgen. Ontvang je een sms van een dienst die je niet kent of niet voor geregistreerd hebt? Dan kan je via de sms de aankoop weigeren en zal deze niet plaatsvinden.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 532
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

Digitale diensten betalen met Telenet Pay


@MartijnS  schreef:

De link op de website werkt al niet:

"voor een volledig overzicht kan je terecht op onze website" verwijst naar volgende pagina, maar die bestaat helemaal niet:

https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/telenet-pay/

 


@MartijnS Bedankt om dit te melden. We hebben het doorgegeven aan onze collega's.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 532
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

Digitale diensten betalen met Telenet Pay


@MartijnS  schreef:

De link op de website werkt al niet:

"voor een volledig overzicht kan je terecht op onze website" verwijst naar volgende pagina, maar die bestaat helemaal niet:

https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/telenet-pay/


@Martijn Even om te laten weten dat de link ondertussen werkt. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

cvandelo
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Safespot Play Fit O dierbaar België.. YEAH! CAPSLOCK DAY!

Digitale diensten betalen met Telenet Pay

Hoi Martijn,

Telenet Pay pagina staat online: https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/mobiel/telenet-pay/

Groeten

Kellymel
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Digitale diensten betalen met Telenet Pay

Wanneer zou dit voor Android beschikbaar zijn? Kan ik dit al gebruiken zonder de Telenet pay app?

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digitale diensten betalen met Telenet Pay

@Kellymel 

Zo ver ik heb kunnen lezen is dit beschikbaar de App store voor Android toestellen. Je dient de stappen eens te overlopen in de link die erbij staat.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Digitale diensten betalen met Telenet Pay

App Store voor iOS staat actief, Play Store voor Android staat nogsteeds als "binnenkort beschikbaar"


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Digitale diensten betalen met Telenet Pay

Je hebt toch geen "Telenet Pay" App nodig om te kunnen betalen met Telenet Pay??

Dat hangt af van de dienstenaanbieder op welke manier je kan betalen. Als je parkeerkosten via 4411 wilt betalen met je GSM rekening, moet je dat in de 4411 App (of op de 4411 website) ingeven ...

Kellymel
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Digitale diensten betalen met Telenet Pay

Ik heb dit nog even na gekeken en er staat bij android playstore binnenkort beschikbaar. Ik hou het wel verder in het oog. Bedankt voor de info.

Kevinv
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
TV-box / TV-app / telenttv.be Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Digitale diensten betalen met Telenet Pay

Ik vind het straf dat deze dienst automatisch actief staat. 
Zonet ff gechecked en iedereen in het abonnement met een mobiel kan probleemloos voor 125€ bestellen via Telenet pay ( standaard ingesteld ) 
Dit is gewoon om problemen vragen. 
Telenet zou dit niet mogen automatisch actief zetten, dit zou enkel bewust geactiveerd mogen worden door de beheerder of op aanvraag van de klant. 
Ik kan me voorstellen dat er al toffe discussies geweest zullen zijn op de klantendienst over ouders die bellen voor bedragen waarvan ze niets weten aan te klagen. 






luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Digitale diensten betalen met Telenet Pay

Goed dat je het meld  en zonder paswoord zou het straf vinden

Zal vlug tot discussie lijden heb het niet gedaan

cvandelo
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Safespot Play Fit O dierbaar België.. YEAH! CAPSLOCK DAY!

Digitale diensten betalen met Telenet Pay

Betalen met je factuur voor diensten van derden staat reeds jaren actief.  (zie De Lijn SMS tickets, of opt-in voor GSM parkeren).   Er werd nu een naam aan de dienst gegeven "Telenet Pay"  en je kan de dienst beheren via je MIjn Telenet.   Telenet was de enigste operator waar het betalen voor aankopen in de app stores nog niet live stond.   Dit is Telenet nu aan het uitrollen