Beantwoorden
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

FAQ - Hoe stel ik een vraag?

Om ervoor te zorgen dat je zo snel mogelijk een oplossing krijgt op je vraag, volg je best deze richtlijnen bij het schrijven van je post.

 

Voor je een vraag stelt..

Kijk eerst even rond op De Netweters om te zien of je vraag al eens werd gesteld en misschien zelfs beantwoord is. Heb je iets gevonden? Dan mag je altijd antwoorden op het bestaande onderwerp. Dit doe je best alleen als het nog actief is. Wanneer er al enkele weken geen nieuwe reactie werd geplaatst, kan je beter zelf een nieuw onderwerp starten.  

 

Gebruik ook zeker de zoekfunctie op de homepage, zo kan je veel gemakkelijker een antwoord vinden mits er één bestaat.

 

Post op het correcte bord

Voordat je je vraag post, denk even na waar het echt over gaat en kies daarna het meest gepaste bord. Zo kunnen andere Netweters jouw vraag ook beter terugvinden. Je zal zien dat niet elke Netweter alle categorieën leest, want uiteraard heeft iedereen zijn eigen expertise en interesses. 

 

Kies een duidelijke titel

Een titel is één van de belangrijkste onderdelen van je vraag. Probeer hem zo kort en duidelijk mogelijk te maken. Zorg ervoor dat de belangrijkste elementen van je probleem erin staan. Titels met 'help' bieden geen meerwaarde en worden vaak genegeerd.

 

Voorbeeld van een slechte titel: "Help mijn wifi doet het niet!"  

Voorbeeld van hoe het beter kan: "Problemen wegvallende wifi verbinding"

 

Verzorg de lay-out

Probeer je vraag zo leesbaar mogelijk te maken door volzinnen, witregels, opsommingen en spoilers te gebruiken. Je kan ook bepaalde woorden of zinsdelen markeren/onderlijnen of cursief maken om ze beter te laten opvallen. Wil je een link toevoegen aan je post? Dan doe je dat  best via  Hyperlink icon.png.

 

Opmerking: Is je Nederlands niet goed genoeg om je vraag duidelijk te stellen? Dan is het beter om dit in het Engels te doen.

 

Gebruik afbeeldingen en screenshots

Afbeeldingen zeggen meer dan duizend woorden. Gebruik ze dan ook zoveel mogelijk. Als je vraag over een foutmelding gaat bij het gebruiken van een bepaald programma, maak dan een screenshot van die foutmelding. Alle afbeeldingen moeten goedgekeurd worden door de moderatoren/Kraks. Hierdoor kan het even duren voordat de afbeelding zichtbaar is.

 

Opmerking: zorg ervoor dat er geen persoonlijke gegevens in je afbeelding staan!

 

Geef zoveel mogelijk informatie

Netweters zijn niet helderziend. 😉  Probeer daarom zoveel mogelijk informatie in je eerste post te geven.

 

Bijvoorbeeld: je hebt een probleem met een specifiek programma, zeg dan niet alleen wat het probleem is, maar geef ook volgende informatie:  

  • Welk programma is het?
  • Versie van het programma bv: 1.6.342.445
  • Het besturingssysteem + versie bv: Windows 10 Build 15063 (dit vind je in Windows onder systeeminformatie)
  • Wat voor een computer het is
  • Wat je deed toen het probleem optrad, hoe vaak het optreedt, ...
  • Een screenshot van het probleem 

Zet geen persoonlijke gegevens in je vraag

De Netweters is een openbare community. Iedereen op het internet kan zien wat je post. Daarom is het niet toegestaan om persoonlijke gegevens zoals e-mailadressen, telefoonnummers, klantennummers, adressen, etc. te posten. Dit is voor je eigen veiligheid. Indien er toch persoonlijke gegevens in je post staan, zullen deze verwijderd worden door de moderatoren.

 

Wees vriendelijk!

Iedereen is hier vrijwillig en steekt zijn/haar vrije tijd in De Netweters om jouw vraag te beantwoorden.

Daarom vragen we je om altijd vriendelijk en respectvol te blijven. Indien je dit niet bent, dan bestaat de kans dat je wellicht niet geholpen wordt.

  

Succes!

 

Met dank aan @Arthur2 om deze FAQ te schrijven. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Tags (1)
0 reacties