Beantwoorden
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Het is zo ver, we zijn als Netweters-team ontzettend blij dat we eindelijk mogen bevestigen dat de eSIM eraan komt! 
Binnenkort kan je als Telenet-klant dus effectief kiezen voor een eSIM in plaats van een fysieke simkaart. 

Wat is een eSIM?

Een eSIM is een geïntegreerde simkaart die je digitaal kan updaten. 
Binnenkort ontdek je alles over de eSIM op de Klantenservice van Telenet (deze pagina's staan nog niet live momenteel, nog even geduld dus ;-)).

Soft launch

Op 29/01 start Telenet met een soft launch van de eSIM. Dat betekent dat de eSIM eerst beschikbaar zal zijn via een beperkt aantal kanalen in januari. 
Later zal je de eSIM uiteraard ook via de online kanalen (MyTelenet of MyTelenet-app en onze website) beschikbaar zijn.

Hoe je fysieke simkaart omruilen of een nieuwe eSIM bestellen?

Wil je als klant:

  • je fysieke simkaart omruilen naar een eSIM? Dan kan dit tijdelijk uitsluitend via een Telenet-winkel.
  • een nieuwe eSIM bestellen? Dan kan je ook terecht in de Telenet-winkel of kan je dit regelen via de Telenet klantendienst.

Voila, bij deze dus de extra bevestiging waarop velen van jullie aan het wachten waren.

Uiteraard komt er nog extra informatie aan vanaf 29/01.
Zodra deze info live staat, zullen we deze aankondiging aanvullen met de nodige links naar deze artikels en pagina's.

Vragen zijn uiteraard altijd al welkom, maar de kans is groot dat we deze pas vanaf 29/01 gaan kunnen beantwoorden.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

104 reacties
Catalin
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader! It's your eighth party!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Gisteren is er een nieuwe update uitgekomen in de iOS App Store voor MyTelenet app met wat extra opties om de simkaarten te beheren. 

IMG_2767.jpeg

IMG_2766.jpeg

IMG_2768.png

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Ik zou zelfs meer zeggen. Je kan je eSIM nu via de app aanvragen en installeren. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



ChristofM
Expert Moderator
Berichten: 23
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen!

eSIM voor smartphones komt eraan!


@patrick37  schreef:

@Moderator weet iemand van jullie dit of dat de mee geleerde QR code meerdere keren te gebruiken is ? Of is het dat als je een andere gsm hebt bijvoorbeeld of als je de Esim lijn wist dat je dan een nieuwe code dient te gaan halen ? 


@patrick37 We hebben feedback ontvangen. Dit is 1 QR code per eSIM. Als je de eSIM wilt overbrengen naar een ander toestel, is dit wel mogelijk. Je zal dan een nieuwe QR code nodig hebben. Zoals bij een fysieke simkaart, kan je de eSIM enkel maar op 1 toestel tegelijk gebruiken. 



https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewChristof | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Als je via de app installeert dan komt er uiteraard helemaal geen qr code aan te pas. De installatie gaat volledig automatisch. Je verkrijgt nog een mailtje met je pin en puk en dat is het. 

Ik heb geen idee hoe het overzetten van de eSIM op een nieuwe telefoon werkt. Moet dit bv altijd via de MyTelenet app gebeuren? Of kan het bv ook via Apple Quick Transfer? Dat is nog een beetje vaag die informatie. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

eSIM voor smartphones komt eraan!

@Suzy 

Als men een nieuwe nummer of een bestaand nummer omzet naar Telenet kun je dit dan ook al direct online aanvragen met een E-sim ? 

Aangezien je ook vermeld dat het ook via de website te bestellen is kun je dan direct ook je E-sim mee bestellen op de moment dat je een bestaand nummer over zet of een nieuw nummer besteld ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Willy14
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM voor smartphones komt eraan!

 Als je een nieuw nummer of een bestaand nummer naar Telenet over brengt kan je alleen uitend foto hoef ik in de boetiek, een eSIM kaart bestelling. Je krijgt dan sowieso binnen de minuut een mailtje die je hebt aangegeven wat van je huis uiteraard, en dan nog een andere mail QR-code. Je opent, in mijn geval een iPhone, je gaat naar Mobiel Data plan. ESim toevoegen, dan open je mail met de QR code, Dan klik je op de Qr code en deze wordt dan automatisch in de foto app toegevoegd. Je volgt dan gewoon wat op het scherm staat en bij het klikken op de foto word de eSim geactiveerd en kan je onder Mobirl daar automatisch je eSim sim. Deze is onmiddellijk actief. Existence

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

eSIM voor smartphones komt eraan!

@Willy14 

Ik gebruik een E-sim dus de activering ken ik de stappen ken ik en Apple ken ik ook. 

De vraag was , als je via de website een nummer besteld of wil toevoegen in je pack , kan je dan ook direct de E-sim aanvragen ? Aangezien de wijziging nu ook doorgevoerd is naar My Telenet app vroeg ik me dat af. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Willy14
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Heb net Teklenet aan de telfoon gehad en NEEN, je moet eerst en fysieke kaart ontvanen en dan lmaar pas alléén en UITSLUITEND via de boietiek een eSim aanvragen.  Het zijn zij (de boetiek) die zulke diesnt (eSim) kunnen verschaffen.

Dus je moiet je verplaatsen naar een boetiek van Telenet.

Je iontvangt dan een mailtje binnen de minuut en kan dan je eSim voor je mobiel toestel onmiddellijk activeren.

Spijtig genoeg heeft Telenet is dit (nog) niet mogelijk. Ps.  Bij Mobiel Vikings, één telefoontje doen en je krijgt onmiddelijk een mailtje met de nodige QR code...

marcel3X
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Lijkt me duidelijk dat ze nog steeds in testfase zijn, het wordt ook verder nergens gemeld behalve op deze site, je bent niet verplicht een e-sim te nemen, je had er al 1, jij creëert de problemen, niet Telenet...

Willy14
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Beste,

Ik antwoord op een vraagje en geeft de infoirmatie die ik heb.

Zie niet waaromen op welke manier IK persoonlijk problemen aan Telenet maak? Ik vertel wat ik weet vanuit Telenet personeel en datik een eSim had maakt niet uit. Je weet dat je méér dan één zelfs volgens Apple verscheidene eSimkaarten kan hebben op dezelfde telefoon en verscheidene One Numbers mag hebben in je abonnement.

Mocht IK problemen scheppen zou Telenet deze website niet bestaan 🙂 en zou Telenet perfect zijn en mij volgende boodschappen me nijet moeten te schrijven,

Dit is "één" voorbeeld van de zoveel boodschappen (over verschillende thema'sdie ik van Telenet ontvang :

"Bedankt om het issue te verduidelijken.. Het is natuurlijk niet fijn dat de verbinding met de eSIM onderbroken wordt. Er staat momenteel een algemeen alarm open waaraan ook jouw dossier werd gelinkt. Er wordt achterliggend gezocht naar een oplossing voor het issue. Momenteel kunnen we dit enkel afwachten. Bij een update hoor je meer van onze collega's. Alvast bedankt voor je geduld!" 

Beste marcel3X, met dit laatste schrijven stop ik tevens om op deze website en/of groep nog deel te nemen. Sorry.  

Dag aan allen.

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

eSIM voor smartphones komt eraan!


@Willy14  schreef:

Heb net Teklenet aan de telfoon gehad en NEEN, je moet eerst en fysieke kaart ontvanen en dan lmaar pas alléén en UITSLUITEND via de boietiek een eSim aanvragen.  Het zijn zij (de boetiek) die zulke diesnt (eSim) kunnen verschaffen.

Dus je moiet je verplaatsen naar een boetiek van Telenet.

Je iontvangt dan een mailtje binnen de minuut en kan dan je eSim voor je mobiel toestel onmiddellijk activeren.

Spijtig genoeg heeft Telenet is dit (nog) niet mogelijk. Ps.  Bij Mobiel Vikings, één telefoontje doen en je krijgt onmiddelijk een mailtje met de nodige QR code...


Telenet is toch duidelijk in de eerste post van dit topic?

  • Vandaag: testfase waarbij initiële aanvraag via de shop moet verlopen
  • Binnenkort (na de testfase): eSIM via andere wegen (online, app, klantendienst)

  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

eSIM voor smartphones komt eraan!

 


@WG94  schreef:

Telenet is toch duidelijk in de eerste post van dit topic?

  • Vandaag: testfase waarbij initiële aanvraag via de shop moet verlopen
  • Binnenkort (na de testfase): eSIM via andere wegen (online, app, klantendienst)

Geef het allemaal nog een beetje tijd. Trouwens op korte tijd zien we toch al een serieuze vooruitgang, niet? Iedereen die een fysieke sim kaart in zijn bezit heeft kan nu via de MyTelenet app deze zelfstandig omzetten naar een eSIM. Het is dus al niet meer nodig om naar een Telenet shop te gaan. 

Waarschijnlijk wordt de communicatie hiervan in de nabije toekomst verder uitgewerkt en zullen de online aanvragen van nieuwe (bijkomende) mobiele nummers ook via een eSIM kunnen verlopen. 

Ik ben alvast verrast dat de testfase zo vlotjes verloopt. Als het goed is mag het ook gezegd worden. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

eSIM voor smartphones komt eraan!


@ChristofM  schreef:

@patrick37  schreef:

@Moderator weet iemand van jullie dit of dat de mee geleerde QR code meerdere keren te gebruiken is ? Of is het dat als je een andere gsm hebt bijvoorbeeld of als je de Esim lijn wist dat je dan een nieuwe code dient te gaan halen ? 


@patrick37 We hebben feedback ontvangen. Dit is 1 QR code per eSIM. Als je de eSIM wilt overbrengen naar een ander toestel, is dit wel mogelijk. Je zal dan een nieuwe QR code nodig hebben. Zoals bij een fysieke simkaart, kan je de eSIM enkel maar op 1 toestel tegelijk gebruiken. 


Hier nog even concreet op aanvullen, je kan de QR-code dus 1x gebruiken niet meerdere keren. En de QR-code blijft werken zolang de installatie van de eSIM nog niet voltooid is. Dus stel dat je tijdens het proces eruit zou gaan (omwille van een reden) en de installatie van de eSIM is nog niet compleet, zou de QR-code nog altijd moeten werken. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

eSIM voor smartphones komt eraan!


@BillyX  schreef:

...
Ik heb geen idee hoe het overzetten van de eSIM op een nieuwe telefoon werkt. Moet dit bv altijd via de MyTelenet app gebeuren? Of kan het bv ook via Apple Quick Transfer? Dat is nog een beetje vaag die informatie. 


@BillyX is dit niet de vraag die je enkele weken geleden ook stelde over de protocollen? Op dit moment is het overzetten van een eSIM naar een ander toestel altijd via een nieuwe aanvraag. Het antwoord dat ik 30/01 heb gegeven: 

@BillyX we hebben jouw vragen over de protocollen intern een nagevraagd. Het antwoord dat we kregen is dat men bij Telenet zeker nog zal bekijken hoe de journeys voor de eSIM verder verbetert kunnen worden, maar dat er nog geen concrete timings gekend zijn hiervoor.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

eSIM voor smartphones komt eraan!


@patrick37  schreef:

@Suzy 

Als men een nieuwe nummer of een bestaand nummer omzet naar Telenet kun je dit dan ook al direct online aanvragen met een E-sim ? 

Aangezien je ook vermeld dat het ook via de website te bestellen is kun je dan direct ook je E-sim mee bestellen op de moment dat je een bestaand nummer over zet of een nieuw nummer besteld ? 


@patrick37 de eSIM-flow via de website is nog niet beschikbaar. Wat dus ook betekent dat je nog niet kan kiezen voor een eSIM in een online bestelling. Wat ondertussen wel al beschikbaar staat, is de eSIM-flow via de Telenet-app. Maar dit hadden jullie zelf al ontdekt en hier op De Netweters gedeeld. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.