Beantwoorden
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Het is zo ver, we zijn als Netweters-team ontzettend blij dat we eindelijk mogen bevestigen dat de eSIM eraan komt! 
Binnenkort kan je als Telenet-klant dus effectief kiezen voor een eSIM in plaats van een fysieke simkaart. 

Wat is een eSIM?

Een eSIM is een geïntegreerde simkaart die je digitaal kan updaten. 
Binnenkort ontdek je alles over de eSIM op de Klantenservice van Telenet (deze pagina's staan nog niet live momenteel, nog even geduld dus ;-)).

Soft launch

Op 29/01 start Telenet met een soft launch van de eSIM. Dat betekent dat de eSIM eerst beschikbaar zal zijn via een beperkt aantal kanalen in januari. 
Later zal je de eSIM uiteraard ook via de online kanalen (MyTelenet of MyTelenet-app en onze website) beschikbaar zijn.

Hoe je fysieke simkaart omruilen of een nieuwe eSIM bestellen?

Wil je als klant:

  • je fysieke simkaart omruilen naar een eSIM? Dan kan dit tijdelijk uitsluitend via een Telenet-winkel.
  • een nieuwe eSIM bestellen? Dan kan je ook terecht in de Telenet-winkel of kan je dit regelen via de Telenet klantendienst.

Voila, bij deze dus de extra bevestiging waarop velen van jullie aan het wachten waren.

Uiteraard komt er nog extra informatie aan vanaf 29/01.
Zodra deze info live staat, zullen we deze aankondiging aanvullen met de nodige links naar deze artikels en pagina's.

Vragen zijn uiteraard altijd al welkom, maar de kans is groot dat we deze pas vanaf 29/01 gaan kunnen beantwoorden.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

104 reacties
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

eSIM voor smartphones komt eraan!

@Suzy Ja klopt. Maar ik merk dat er nu in de MyTelenet app er een procedure is om je bestaande eSIM over te zetten naar een andere telefoon “Zet je eSIM over naar dit toestel”. Dus hier is nu wel wat duidelijkheid over dat je dit in principe ook volledig zelfstandig kan uitvoeren  

Ik heb dergelijke procedures nog niet uitgeprobeerd. Maar het zou handig zijn moest dit (in de toekomst) gewoon kunnen verlopen via Apple eSIM Quick Transfer methode. Op die manier ben je dan niet verplicht om de Telenet app te installeren en kan je de eSIM tijdens de installatie al gewoon meteen overzetten. Wie weet werkt dit al zo…ik heb het gewoon nog niet geprobeerd. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

eSIM voor smartphones komt eraan!


@BillyX  schreef:
....

Geef het allemaal nog een beetje tijd. Trouwens op korte tijd zien we toch al een serieuze vooruitgang, niet? Iedereen die een fysieke sim kaart in zijn bezit heeft kan nu via de MyTelenet app deze zelfstandig omzetten naar een eSIM. Het is dus al niet meer nodig om naar een Telenet shop te gaan. 

Waarschijnlijk wordt de communicatie hiervan in de nabije toekomst verder uitgewerkt en zullen de online aanvragen van nieuwe (bijkomende) mobiele nummers ook via een eSIM kunnen verlopen. 

Ik ben alvast verrast dat de testfase zo vlotjes verloopt. Als het goed is mag het ook gezegd worden. 


@BillyX dankjewel voor je positieve feedback! Heel fijn om te lezen. Alle online communicatie en informatie zal inderdaad volgen zodra Telenet klaar is met de soft launch en voldoende alle flows heeft kunnen testen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

eSIM voor smartphones komt eraan!

Net via de app e-sim gedownload, ging super vlot. Geen QR-code, gewoon aangevraagd via Telenet-app en klaar is kees.

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Ik heb nog even wat testjes kunnen realiseren voor het overzetten van de eSIM op een ander toestel. De conclusie is dat Telenet (voorlopig) Apple eSIM Quick Transfer niet ondersteunt. Heel het proces voor het overzetten van een eSIM op zowel een iPad als een iPhone wordt netjes doorlopen inclusief de verificatiecode maar op de laatste stap verkrijg je de melding dat de simkaart niet wordt ondersteund. Jammer...hopelijk komt hier nog wel verandering in.

De enigste mogelijkheid om de eSIM op een ander toestel te installeren is door gebruik te maken via de MyTelenet app. Open hiervoor de MyTelenet app en ga naar 'Mijn Producten' en kies bij 'Mobiele telefonie" het desbetreffende nummer of alias voor de eSIM welke je wenst over te zetten naar een ander toestel. Kies daarna voor "Zet je eSIM over naar dit toestel". Het proces is bijzonder eenvoudig en vereist weinig interactie. Tijdens dit proces zal je opnieuw een mail en sms gaan krijgen met een nieuwe PIN en PUK code. Er wordt dus in feite een compleet nieuwe eSIM aangemaakt. Van zodra er wordt gevraagd achter de PIN code vergis je dan niet en geef de nieuwe PIN code in in plaats van de oude.

Vergeet ook niet dat je hoogstwaarschijnlijk opnieuw je dataroaming moet aanzetten, indien gewenst en Apple gebruikers zullen hun iMessage, FaceTime nummer even terug moeten activeren.

Maar: Tijdens mijn diverse testen ben ik plots mijn profiel voor mijn datakaart kwijtgeraakt. Deze is nergens meer te bespeuren in de MyTelenet app waardoor ik die niet meer kan overzetten naar een ander toestel. Vreemd. Ik hoop dat ik deze snel terugkrijg zodat ik deze opnieuw kan activeren op het correcte toestel. Dus waarschijnlijk zijn er nog enkele schoonheidsfoutjes wees dus nog eventjes voorzichtig met dit gebruik.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Update: Ondertussen is het me opnieuw gelukt om mijn data eSIM terug te wisselen naar een ander toestel.

Ik heb de indruk dat het wisselen van een eSIM naar een ander apparaat meteen werkt. Maar vooraleer je deze opnieuw kan wisselen naar een ander apparaat moet je wachten op de mail 'Je nieuwe Telenet-eSIM'. In deze mail zie je eigenlijk je bestelling en de kostprijs ervan (0 Euro). Maar ik vermoed dat achterliggend deze mail, deze bevestigd dat je nieuwe eSIM met een nieuw SIM kaartnummer enzovoort effectief zijn verwerkt in de systemen van Telenet. Het klinkt misschien wel logisch...maar als je uren moet wachten op die mail dan kan dat wel eens vervelend zijn.

Een ander leuk weetje is dat wanneer je de activatie doorloopt via de Telenet app je helemaal geen QR code nodig hebt. Je verkrijgt wel een mail met een nieuwe PIN en PUK code maar geen enkele QR code. Wanneer je ooit eens in de problemen komt waardoor de activatie is mislukt en er eigenlijk geen eSIM profiel gedownload is kunnen worden dan kan je de QR code toch terug vinden op de 'Mijn Telenet' pagina. Opnieuw moet je wachten op de mail 'Je nieuwe Telenet-eSIM' en daarna kan je de QR code terugvinden onder de knop 'Activeer je eSIM' die terug te vinden is bij 'Mijn producten' > 'Mobiel'.

Overigens denk ik niet dat dergelijke wissels oneindig gratis zijn. Bij wat informatie over de eSIM kon ik het volgende lezen:
"Wissel je meer dan 5 keer per nummer binnen de 30 dagen? Dan is je omruiling betalend."


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



gregy
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your eighth party! It's your fifth party! Pionier It's your fourth party!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Wordt wel tijd dat onze Telenet login beveiligd wordt met MFA via een app of itsme bvb. Iemand met slechte bedoelingen kan o.a. uw nummer op zijn telefoon zetten wanneer deze uw login heeft en deze ook toegang geeft tot uw mailbox , niet?

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

eSIM voor smartphones komt eraan!


@gregy  schreef:

Wordt wel tijd dat onze Telenet login beveiligd wordt met MFA. Iemand met slechte bedoelingen kan o.a. gewoon uw nummer op zijn telefoon zetten wanneer deze uw login heeft 

Er wordt toch nog altijd een security code naar je mobiele nummer gestuurd als verificatie. Ik zie op zich niet zoveel problemen. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Catalin
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader! It's your eighth party!

eSIM voor smartphones komt eraan!

https://press.telenet.be/telenet--base-lanceren-esim-voor-smartphones

Ik denk dat de soft launch achter de rug is voor particulieren. "Vandaag komt daar de uitbreiding eSIM voor smartphones bij voor Telenet en BASE residentiële en SOHO klanten. Voor Telenet Business KMO en grote bedrijven zal de dienst beschikbaar zijn vanaf de tweede helft van april dit jaar."

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/mobiel-en-vast/simkaart-en-toestellen/alles-ov...

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

eSIM voor smartphones komt eraan!


@Catalin  schreef:

Ik denk dat de soft launch achter de rug is voor particulieren.


Daar lijkt het inderdaad op! Inmiddels dus ook te verkrijgen via website. Via klantendienst kan je enkel een omruiling doen van een bestaande eSIM


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
dipesh
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader!

eSIM voor smartphones komt eraan!

<span;>Hallo
<span;>Ik wil op mijn Samsung Smartwatch 6 een eSIM kaart hebben.Ik heb een  Wigo abonnement met gsm simkaarten.
<span;>Weet iemand hoe dit in zijn werk gaat.
<span;>Ik zie via de website dat ik een eSIM kan aanvragen maar dat dan mijn fysieke simkaart niet meer nodig is.
<span;>Ik wil mijn fysieke simkaart nog wel behouden voor op mijn gsm en een eSIM voor op mijn smartwatch.
<span;>Ik was ook al in de telenet winkel gaan horen maar daar waren ze heel kort en onvriendelijk.Alles moet ik online doen.
<span;>Dus op mijn vraag of ik een eSIM kan krijgen en mijn fysieke simkaart kan behouden is niet beantwoord.

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

eSIM voor smartphones komt eraan!


@dipesh  schreef:

<span;>Hallo
<span;>Ik wil op mijn Samsung Smartwatch 6 een eSIM kaart hebben.Ik heb een  Wigo abonnement met gsm simkaarten.
<span;>Weet iemand hoe dit in zijn werk gaat.


We spreken hier over de eSIM voor smartphones. Je verwart de eSIM die hier wordt besproken namelijk voor een eSIM voor smartwatches. Begrijpelijk, vandaar dat Telenet ervoor gekozen heeft om deze marketing technisch de naam Telenet One Number te geven. Dat doet exact hetgeen je wenst, namelijk je (fysieke) SIM behouden voor je telefoon maar ook die SIM koppelen aan je horloge. Aangezien dit draadje specifiek bedoelt is voor smartphones zal ik er niet zo diep op ingaan maar op deze Telenet pagina kan je er alles over lezen.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



dipesh
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Dus ik moet een  Telenet One Number aanvragen. 

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

eSIM voor smartphones komt eraan!

One Number is inderdaad wat je nodig hebt, bekijk zeker de link die @BillyX deelde.

Activeren doe je via de Galaxy Wearable-app (je hebt dus ook een Samsung smartphone nodig) zie. Hoe (ont)koppel ik mijn smartwatch met Telenet One Number? Het zit inbegrepen in Wigo, dus je hoeft niets extra aan te vragen ofzo?

Dit heeft geen invloed op de SIM-kaart in je smartphone.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
dipesh
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Alvast bedankt

Telenet One number is geluk voor mijn horloge Samsung Smartwatch 6 LTE.

Nu alleen nog eens nakijken

- WhatsApp: lukt wel

- sms: lukt nog niet

Bellen: werkte eens 5 sec daarna kreeg ik een stem dat ik verbinding moest maken via bluetooth.De volgende pogingen om te bellen lukt niet meer.

Ik zal dit eens moeten nakijken via Google of andere mensen hier ook problemen mee hebben.

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

eSIM voor smartphones komt eraan!


@dipesh  schreef:

Alvast bedankt

Telenet One number is geluk voor mijn horloge Samsung Smartwatch 6 LTE..


Fijn te horen. Maar moest je problemen ondervinden en verdere vragen hebben open dan gerust een nieuw onderwerp ervoor. Je zal daar sneller geholpen worden. 
Dit draadje is bedoelt voor de eSIM van smartphones. Op die manier blijft alles ordelijk en worden niet diverse andere problemen onnodig hier vermeld. 😉


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.