Beantwoorden
youtoo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Apple Pay

Waarom kan ik Apple Pay niet installeren op mijn iPhone ?

0 Likes
27 reacties
youtoo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Apple Pay

Heb zeker al honderd maal de juiste procedure gevolgd via de app en via de wallet zelfs begeleid en door de bank en door Apple Support. Ik er dacht even aan het feit dat bij Telenet

misschien de oplossing lag.

Heb nu na maanden besloten het op te geven. Jullie waren mijn laatste hoop. Bedankt allemaal voor jullie bereidwillige hulp en misschien tot een ander onderwerp.

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Apple Pay

off topic

@BillyX 

 

De Maestro kaart wordt vervangen door de Master debit kaart.

Dat de grote bank en haar dochterondernemingen nu overstappen naar Visa is allicht onder invloed van de Parijse moeder. In Frankrijk is immers sinds jaar en dag de carte bleu de meest gebruikte kaart.

In onder andere dit artikel kan je de overstap naar Master debit lezen.

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Apple Pay


@janne_man  schreef:

off topic

@BillyX 

 

De Maestro kaart wordt vervangen door de Master debit kaart.

Dat de grote bank en haar dochterondernemingen nu overstappen naar Visa is allicht onder invloed van de Parijse moeder. In Frankrijk is immers sinds jaar en dag de carte bleu de meest gebruikte kaart.

In onder andere dit artikel kan je de overstap naar Master debit lezen.


Mja...ik ken het verhaal wel heel goed. Momenteel is het al iets beter maar toen ik voor het eerst een nieuwe kaart kreeg zonder het Maestro logo maar dan één of ander vervanger hiervan (Visa Debit en/of Master Debit) kon ik op héél veel plaatsen niet meer met Apple Pay betalen. Veel terminals waren nog niet voorzien dat Visa of Mastercard een debit functie kregen. Die terminals zaten nog steeds in het gedachte van een kredietkaart. Dat is of was vooral een probleem bij het contactloos betalen aangezien mijn bank Visa Debit gebruikt voor Apple Pay. Traditioneel betalen met de kaart werkt overigens perfect want dan gebruik je de Bancontact functie. Maar hey...dat is een stap terug. Ik betaal al jaren met mijn Apple Watch en soms heb ik helemaal niets anders bij me.

In Nederland is het al helemaal een ramp. Daar begin ik nu pas een verbetering op te merken. De Albert Heijns zowel in Nederland als België werken nog steeds niet op die debit functie, dus geen Apple Pay voor mij daar. Bij Carrefour & Delhaize (waar ik kom) zijn sommige terminals geüpdatet en sommige dan weer niet. 

 

Enfin...Maestro werkte goed maar er is beslist om dit uit te faseren. De nieuwe technologie wordt langzaam maar zeker beter ondersteunt in de winkels en in het buitenland. Maar toch is het niet zo leuk wanneer je steeds ligt te sukkelen met deze (nieuwe) betaalmethode. De banken hadden beter eerst de ondersteuning veel beter uitgebreid en dan pas de klanten overgezet. 

 

@youtoo Jammer dat je het al opgeeft. Het was voor ons al moeilijk om te zoeken waar het probleem zich situeert aangezien je karig bent met de informatie. We weten nog steeds niet waar exact het fout loopt. Dat het voor vele wel probleemloos werkt mag ondertussen wel duidelijk zijn.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Apple Pay

@youtoo 

Probeer eens met de bonsai app als tussenstap en het is nog goed voor het milieu

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Apple Pay

@BillyX 

Hoe moet ik dat interpreteren? Wil dat zeggen dat ik vanaf juli 2023 mijn Mastercard niet meer kan gebruiken? En omzetten naar een Visa debetkaart, wat heeft dat voor zin? Ik heb al een debetkaart, ik hoef er geen twee ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
youtoo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Apple Pay

Bedankt BillyX, vreemd, op mijn iPad lukt het wel en op de iPhone van mijn partner ook !

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Apple Pay

@janne_man 

Die link kan ik enkel de hoofding lezen, maar dat was genoeg. Daar stonden twee logo's afgebeeld, dat van Maestro en dat van Mastercard. Er staat bij dat Maestro verdwijnt, niet Mastercard ...

Op mijn debet kaart staat het Maestro logo, op mijn kredietkaart staat het Mastercard logo.

Nu volg ik niet meer ... Die materie is sowieso niet mijn specialiteit ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Apple Pay


@StefaanH  schreef:

@BillyX 

Hoe moet ik dat interpreteren? Wil dat zeggen dat ik vanaf juli 2023 mijn Mastercard niet meer kan gebruiken? En omzetten naar een Visa debetkaart, wat heeft dat voor zin? Ik heb al een debetkaart, ik hoef er geen twee ...


Je Mastercard die op het principe is van een kredietkaart kan je gerust verder blijven gebruiken. Daar zal niets aan veranderen. Het gaat hierover Maestro, dit is een internationale betaaldienst dat gekoppeld kan zijn aan jouw debetkaart. Het logo van Maestro kan je dan terugvinden op de betaalkaart. Maestro wordt uitgegeven door Mastercard. Maar dat bedrijf gaat vanaf 1 juli 2023 stoppen met het uitgeven van Maestro. De Maestro betaaldienst wordt eigenlijk vervangen door een compleet nieuwe Master debetkaart. Het bedrijf zegt dit te doen zodat hun klanten in de toekomst eenvoudiger digitaal kunnen betalen. Dat is iets waar bij het ontwerp van Maestro zo'n 30 jaar geleden geen rekening mee gehouden is. Ook het bedrijf Visa heeft nu een Visa debetkaart in hun gamma.

Jij hoeft helemaal niets te doen. Je bankinstelling zal je op tijd een nieuwe bankkaart opsturen. Veel banken onderhandelen nu al nieuwe contracten met Mastercard of Visa om deze debetkaarten aan te bieden aan hun klanten. Hello Bank! en BNP Paribas Fortis zijn één van de eerste banken die hiermee gestart zijn. Ze hebben momenteel gekozen voor Visa. De klanten krijgen nu allemaal een nieuwe bankkaart waarbij de betaalmethode Maestro ontbreekt. Als vervanging is hier gekozen voor Visa Debit. In de toekomst zou je dus overal kunnen betalen waar je het logo van Visa aantreft. Het doet er dan niet meer toe of je een debetkaart of een kredietkaart hebt.

Maar...een kleine tip: Je hoeft echt niet zelf achter een nieuwe kaart te gaan vragen. Momenteel zijn die nieuwe debetkaarten (Visa en Master) nog niet overal goed ingeburgerd. Zoals ik eerder aangaf kom je toch nog plekken tegen die deze nieuwe betaalmethode nog niet ondersteunt. Die terminals denken nog steeds dat Visa alleen een kredietkaart kan zijn. Al deze terminals moeten dus geüpdatet worden. Je kan dan wel terugvallen op de betaalmethode 'Bancontact' waarbij je de kaart fysiek in de betaalterminal steekt. Want Apple Pay (contactloos) gebruikt bij de meeste financiële bankinstellingen de Visa/Master functionaliteit van de bankkaart. Het wordt langzaam maar zeker beter...maar toch. Die nieuwe betaalmethode moet eerst (wereldwijd) nog degelijk uitgerold worden.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Apple Pay

@StefaanH 

 

@BillyXheeft het goed uitgelegd.

Banken kunnen altijd, om het even wanneer (vanuit het standpunt van de klant) van debit kaart leverancier veranderen.

Wat nuttig is in het artikel naar waar ik verwees is het volgende (in eigen verwoordingen):

Vervalt uw huidige Maestrokaart na 1 juli 2023 ga je automatisch tegen deze datum een nieuwe Master debitkaart krijgen.

Vervalt uw Maestrokaart vóór die datum, dan is het uw bank die beslist of je nog een Maestrokaart krijgt of reeds Master debitkaart. In dit laatste geval zal ook de regel van 1 juli 2023 ook toegepast worden (dus op minder dan één jaar twee keer een nieuwe kaart.

Voor zij die een betaalterminal hebben en daarmee vandaag Maestrobetalingen aanvaarden, zullen wel moeten zien dat ze tijdig hun toestel laten bijwerken zodat het ook overweg kan met de Maestro debitkaart.

 

 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Apple Pay

@janne_man  en @BillyX 

Guys, hartelijk bedankt voor deze verhelderende uitleg. Nu ben ik mee in het verhaal 😀

 

EDIT: ik ga jullie post jammer genoeg niet als "oplossing" kunnen/mogen aanduiden omdat we hier even off topic gegaan zijn. Met excuses aan TS voor deze zijsprong.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Apple Pay

Ik zou nog eens off topic willen gaan, Ik heb net een nieuwe imac M1 geinstalleerd bij mijn ouders, Nu werkt belfius net banking niet meer via het kabeltje, heb reeds de software en eid software geinstalleerd maar nog ziet hij het bakje niet.

 

iemand met dezelfde problemen of die een oplossing weet?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Apple Pay

Eerste test (als het mogelijk is): test eens met een ander bakje.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Apple Pay

@StefaanH 

Reeds een ander bakje geprobeerd, zou het kunnen komen doordat die M1 geen gewone usb meer heeft maar enkel usbc? die vraag stel ik mij

0 Likes