Beantwoorden
Ree
Experienced Weetjesweter
It's your ninth party! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Abonnement zonder mobiel

Heb nog altijd een pack Wigo 6 Gb (voor 2 GSM's !) en ben daar, zacht gezegd, niet gelukkig mee.
Het enige dat Telenet mij kan voorstellen is een One aan een hogere prijs natuurlijk en dat wil ik zeker niet.
Gisteren aan Telenet gevraagd hoeveel ik zou betalen voor een abonnement ZONDER mobiele data.
Ik zou de mobiele data dan bij een andere provider nemen.
Chat met Telenet opgestart maar krijg geen reactie waar ik iets aan heb. Online opzoeken gaat blijkbaar ook niet zonder al je persoonlijke gegevens in te vullen.
Kan me hier iemand helpen ?

Bedankt. 

10 reacties
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Abonnement zonder mobiel

Wat heb je nodig? Enkel Internet (welke snelheid?) of ook TV en/of vaste lijn?

Bekijk zeker eens de producten:

Internet

Internet + TV

Vaste telefonlijn is altijd beschikbaar als optie aan €27,75. (Bij ONE en ONEup is vaste telefoonlijn inbegrepen, dus afhankelijk van je keuzes kan je inderdaad goedkoper af zijn met ONE zelfs als je dat GSM abonnement dan niet gebruikt)

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ree
Experienced Weetjesweter

Abonnement zonder mobiel

Ik denk All internet + TV.
Probleem is dat die nieuwe abonnementen alle met TV Box zijn terwijl ik nu 2 digicorders en 1 digibox heb. Eén digicorder moest ik huren, de andere heb ik gekocht.
Daarnaast heb ik ook nog een vaste lijn maar die moet niet blijven wegens zeer weinig gebruik.
Ik wil wel bij Telenet blijven maar ik vind ze te duur voor hetgeen ik heb met mijn schamele 6 Gb mobiele data.
Blijkbaar is het onmogelijk om mijn huidig abonnement op te splitsen in een abonnement zonder mobiele data (die ik dan elders neem)

Santa
Experienced Bijna Allesweter
Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen!

Abonnement zonder mobiel

Is er 1 smartphone bij die je nauwelijks gebruikt om zelf te bellen?

Neem dan One for 1 10GB. € 70,38/maand.

De SIM steek je in de smartphone die je wel gebruikt om te bellen.

De gratis (onbeperkte) Data-SIM steek je in de Smartphone die je weinig/niet gebruikt om te bellen samen met een SIM "prijs volgens verbruik".

Je moet dan wel een DUAL-SIM Smartphone hebben. Je kan ook gratis bellen met Whatsapp (= data).

Met de Smartphone met "prijs volgens verbruik" moet je (minstens) 1 keer om de 3 maanden naar je voice-mail luisteren (5555/gratis) om je nummer niet de verliezen.

En je kan vaste lijn (gratis) behouden.

Zo doen wij het hier! (goedkoper kan echt niet!)

Ik denk zelfs dat je die (verplichte) TV-box kan vervangen door je gehuurde Digicorder.

Ga naar een Telenet Center en vraag of dit kan? (en laat het ons weten).

Ree
Experienced Weetjesweter

Abonnement zonder mobiel

Goed idee. Met die oplossing betaal ik 94 € per maand. Ik ga dan voor mijn vrouw wel een nieuwe GSM moeten kopen want beide toestellen hebben maar plaats voor 1 SIM.
Ik heb een chatbericht gestuurd naar Telenet en wacht op antwoord. Zou liefst alles behouden wat ik nu heb (3 digicorders/boxen) en de vaste lijn, dus zonder mobiele data.
Ben vorige week bij Telenetcenter geweest en ik heb de indruk dat die niet meer kunnen dan hetgeen we zelf hier simuleren. Enige oplossing was een One volgens de dame.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Abonnement zonder mobiel

Easy Internet + TV Iconic?

Voor mobiele abonnementen stap je over naar Yoin en als je met 1 van die mobiele abonnementen niet veel belt, dan neem je Prijs volgens verbruik bij Telenet.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Abonnement zonder mobiel

@Ree  schreef:

Goed idee. Met die oplossing betaal ik 94 € per maand. Ik ga dan voor mijn vrouw wel een nieuwe GSM moeten kopen want beide toestellen hebben maar plaats voor 1 SIM.
Ik heb een chatbericht gestuurd naar Telenet en wacht op antwoord. Zou liefst alles behouden wat ik nu heb (3 digicorders/boxen) en de vaste lijn, dus zonder mobiele data.
Ben vorige week bij Telenetcenter geweest en ik heb de indruk dat die niet meer kunnen dan hetgeen we zelf hier simuleren. Enige oplossing was een One volgens de dame.

Ja door die vaste telefoonlijn ben je snel goedkoper af met ONE, dus had die dame in het Telenet center geen ongelijk. Het enige dat goedkoper is is Easy Internet + TV + Telefoon aan 

Wat die digicorder betreft. Nieuwe klanten krijgen inderdaad een nieuwe TV-box. Bij een aanpassing van het abonnement van een bestaande klant betwijfel ik dat er vandaag een automatische omzetting is. Houd er wel rekening mee dat de Digibox en Digicorder er sowieso de komende jaren uit gaan. Je kan het misschien nog even uitstellen maar je zal er binnen enkele jaren sowieso moeten overstappen.

@Ree  schreef:

Gisteren aan Telenet gevraagd hoeveel ik zou betalen voor een abonnement ZONDER mobiele data.

Wat bedoel je daar eigenlijk mee? Een mobiele data abonnement bestaat bij Telenet niet. Je neemt een mobiel abonnement waarmee je kan bellen, sms'en en mobiele data gebruiken.

Wil je wel nog (sporadisch) kunnen blijven bellen en sms'en via een Telenet nummer? Dan wil je misschien een Prijs volgens verbruik?

@Ree  schreef:

Dat snap ik dan niet helemaal. Als je de Telenet simkaart wil gebruiken (aangezien je die in de telefoon van je vrouw wil steken) dan hoef je toch geen tweede simkaart van een andere provider te hebben?

@Ree  schreef:

Ik wil wel bij Telenet blijven maar ik vind ze te duur voor hetgeen ik heb met mijn schamele 6 Gb mobiele data.

Je zit dan ook op een oud abonnement. Nieuwe abonnementen zoals ONE hebben 10 GB of zelfs Onbeperkt (Fair Use Policy van 300GB)

WG94 | Krak
luc55
Freshman Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Abonnement zonder mobiel

Voor prijzen na te zien moet een Incognitomodus gebruiken 

https://www.consumentenbond.nl/internet-privacy/incognitomodus-browsen-zonder-sporen

De voorstellen van All-Internet + Telenet TV iconic voor 79,01  zijn juist 

Voor de mobile zal je moeten kijken wat je nu gebruikt van data en bellen aanbieders genoeg 

Dit is verschillend volgens wat je opgeeft en berekend hebt 

WG94
Freshman Meesterweter

Abonnement zonder mobiel

@luc55  schreef:

Voor prijzen na te zien moet een Incognitomodus gebruiken 

En waarom zou dat moeten?

Telenet heeft vaste prijzen (muv tijdelijke promoties)

WG94 | Krak
luc55
Freshman Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Abonnement zonder mobiel

Omdat hij ziet dat je klant bent geeft hij andere zaken ook waar je van af wild 

Een aanpassing doen werkt niet altijd of geef fout melding weer 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Abonnement zonder mobiel

@luc55 

Icognito of privémodus doet niet veel anders dan browsegeschiedenis en cookies niet bij te houden. Daarnaast is er genoeg 'fingerprinting' om een gebruiker te herkennen: de gebruikte browser en versie, gebruikte OS, resolutie, grootte van het geopende venster, IP-adres, ...

Een browser die zgn. fingerprinting zou tegengaan is Brave.

Probeer deze maar eens, als je uniek bent, dan is dat niet goed, want dan ben je herkenbaar: https://amiunique.org/fingerprint

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'