Beantwoorden
karel3012
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
De vernieuwde WIGO? All I want for X-mas is YOU Follow the reader, reader! Leesbeest!

2de tvbox gewoon terug binnen

2 maand geleden 2 tv boxen gaan halen , 35€ voor betaald. 

Na instaleren problemen met 2de box, telenet gebeld en na veel problemen werkte deze.

Weekje later terug problemen......starte niet meer op, telenet gebeld.......oei deze is stuk je mag die gaan omwisselen .

Omgewisseld......werkte weer niet weer maar gebeld......oei ik denk dat de modem te zwak is moet veranderd worden, na een beetje kwaad te zijn geworden gi gen ze een technieker sturen.

Nadat deze geweest is werkte het een week. Maar nu weer het probleem opstarten welkomst scherm en dan maar wachten tot hij wil opstarten.

Ik heb het gehad....afgebroken en deze gaat straks terug naar telenet, 35 € betaald voor niks dit is wel een winstgevende zaak voor telenet.

Heb een offerte gekregen van orange en deze is liefst 35€ goedkoper dan telenet, ik ga zie hoe dit hier afloopt en anders weet ik wat ik moet doen

0 Likes
13 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

2de tvbox gewoon terug binnen

@karel3012 als het altijd dezelfde TV-box is die problemen geeft (die wat op dezelfde plaats aangesloten en geïnstalleerd stond), lijkt het me eerder een probleem te zijn met de interactiviteit, dus met de bekabeling of aansluitingen.


Een TV-box zou absoluut niet zo vaak defect mogen gaan, lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk dat dit hardware problemen zijn. Heeft de technicus de bekabeling nagekeken? Heb je de TV-boxen al eens van plaats gewisseld? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

2de tvbox gewoon terug binnen

Die conclusie lijk ik ook te willen maken.

 

Als ik me niet vergis blijft een TV-box max een tweetal weken geactiveerd als hij zonder interactiviteit zit.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

2de tvbox gewoon terug binnen

Ik test de TV-Box al sinds het prille begin, en werkt hier per-fect! 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
karel3012
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
De vernieuwde WIGO? All I want for X-mas is YOU Follow the reader, reader! Leesbeest!

2de tvbox gewoon terug binnen

Suzy,

 

Bekabeling is met korte originele kabel rechtstreeks op aansluiting van zowel modem al tv aansluiting verbonden, deze staan op max. 1m verwijderd.

De tv box die werkt is met veel langere kabel in andere plaats verbonden en geeft geen problemen. Heb de box gisteren terug binnen gedaan en chromecast gekocht. Ik ben er sterk over aan het nadenken om naar orange over te stappen. Ik heb een offerte gekregen voor bijna juist hetzelfde maar wel 34€ goedkoper.

Ik ben klant van het eerste uur maar de laatste tijd verre van tevreden.

Oh ja....telenet ging wel de 35 € die ik betaalde teruggeven.....

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

2de tvbox gewoon terug binnen

@karel3012 

Heb je het voorstel van @Suzy al eens geprobeerd? Het is niet omdat de kabel korter en origineel is dat er niets kan aan mankeren. Toch eens testen.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
karel3012
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
De vernieuwde WIGO? All I want for X-mas is YOU Follow the reader, reader! Leesbeest!

2de tvbox gewoon terug binnen

Tv box gisteren terug binnen gedaan. Als de technieker het niet in orde kreeg hoeft het voor mij ook niet meer kan dit dus niet meer proberen. 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

2de tvbox gewoon terug binnen

In ‘t vervolg misschien de foutcodes meegeven. Dan kunnen we meedenken. Dikwijls kan je hier al uit afleiden of het probleem lokaal is of aan de Telenet backend ligt.

Persoonlijk had ik niet zo snel opgegeven en het probleem tot op het bot uitgespit.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5204
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

2de tvbox gewoon terug binnen

Alvorens je beslist om naar een andere leverancier over te stappen, denk ik dat je toch eens je werkend toestel (enkel toestel en voedingskabel) voor test even te installeren waar het niet werkend toestel stond. Als je werkend toestel op die plaats ook niet werkt mag je uiteraard nog altijd van leverancier veranderen, maar dan vrees ik dat je van de regen in de drop komt.

0 Likes
karel3012
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
De vernieuwde WIGO? All I want for X-mas is YOU Follow the reader, reader! Leesbeest!

2de tvbox gewoon terug binnen

Er kwam geen foutcode....welkom........even geduld......en dat was het.

Na een keer of twee terug op en af gezet was het ok.

Het is niet de bedoeling dat ik de problemen zelf moet oplossen.

Technieker is hier geweest .....maar een paar dagen later probleem terug.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5204
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

2de tvbox gewoon terug binnen


@karel3012  schreef:

Er kwam geen foutcode....welkom........even geduld......en dat was het.

Na een keer of twee terug op en af gezet was het ok.

Het is niet de bedoeling dat ik de problemen zelf moet oplossen.

Technieker is hier geweest .....maar een paar dagen later probleem terug.


Daarin heb je gelijk. Het punt is echter dat jij mogelijk met een probleem zit. Stel dat het probleem te maken heeft met uw bekabeling. Ik beweer niet dat het zo is, maar stel. Als je dan van leverancier verandert, kan je daarmee terug geconfronteerd worden. Je kan dan uiteraard opnieuw beslissen om naar een derde leverancier over te stappen. 

Uiteraard bestaat er een kans dat je zeer veel pech hebt gehad met opeenvolgende boxen, een kans vergelijkbaar met deze om de Lotto te winnen.

 

0 Likes
karel3012
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
De vernieuwde WIGO? All I want for X-mas is YOU Follow the reader, reader! Leesbeest!

2de tvbox gewoon terug binnen

Beide vertrokken van hetzelfde aansluit punt tv en modem, dus denk niet dat dat de fout was. Technieker zou dat volgens mij dan toch moeten gezien hebben veronderstel ik.

Tv box is binnen en heb chromecast gekocht, betaal nu niet meer extra maandelijks voor iets dat niet of slecht werkte.

Als de telenet technieker het niet kan lossen of de fout vinden moet ik toch het werk van telenet niet doen denk ik of zie ik dat verkeerd, andere kabel aanschaffen weer maar eens rijden om andere box e.d.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

2de tvbox gewoon terug binnen

Hiervoor moet je gewoon de tv-box effe losloppelen, naar de tweede tv lopen, aansluiten, en in ‘t slechtste geval een paar trappen doen 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
karel3012
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
De vernieuwde WIGO? All I want for X-mas is YOU Follow the reader, reader! Leesbeest!

2de tvbox gewoon terug binnen

Voor mij is het opgelost chromecast werkt perfect en ik betaal 4 a 5 € minder maandelijks.

0 Likes