Beantwoorden
VDPJ
Professional Beetjesweter
Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. Netjes! Primeur!

750 GB lijkt veel, maar is het NIET.

750 GB is de limiet van Telenet hun 'Unlimited Internet'

Deze post heb ik hier gezet omdat het nu door de nieuwe TVbox is, dat ik regelmatig aan mijn limiet zit. Maar eigenlijk is dit een algemene vraag.

Waarom heeft Telenet nu nog steeds een limiet gezet op hun abonnementen met 'Unlimited' verbruik?

Telenet verplicht mij of meer internet te verbruiken omdat ik nu enkel TV kan kijken via het internet, en niet meer met de kabel. Ik was verplicht om de Digicorder om te ruilen naar een TVbox en verbruik hierdoor ineens veel meer dan normaal. 750 GB lijkt veel, maar is het niet. Als je met een gezin van 4, waarbij iedereen regelmatig Netflix gebruikt, er regelmatig door iedereen internet gebruikt wordt én er nog TV gezien wordt, gaat de teller snel. Zeker omdat het vanaf 18u, dat iedereen thuis is en het gebruikt, piekuren zijn. We leven nu in een tijd dat HD streamen de norm is geworden.

TELENET AUB, doe de limiet eraf en laat jullie 'Unlimited' echt Unlimited zijn.

We betalen er genoeg voor, ik al 25 jaar ondertussen.

8 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Ik meen dat 'onbeperkt' in realiteit 3 TB was? (En dat het TV verkeer van de TV Box niet werd meegeteld?)

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@VDPJ  schreef:

750 GB is de limiet van Telenet hun 'Unlimited Internet'

Neen, dat is niet waar. De huidige Telenet "unlimited" abonnemenetn (ONE, ONEUp, All Internet) hebben een download volume van 3TB (3000 GB).

Tenzij je nog een oude formule hebt (ik meen mij te herinneren dat bepaalde oude formules nog 750GB zijn?)

Oplossing: Kontroleer jouw abonnement eens, en wellicht kan je overstappen naar een nieuwer abonnement (die meer biedt aan een lagere prijs).

@VDPJ  schreef:

Telenet verplicht mij of meer internet te verbruiken omdat ik nu enkel TV kan kijken via het internet, en niet meer met de kabel. 

Dat is ook niet waar

Het is niet omdat jouw TV-Box verbonden is met jouw internet (in plaats van de kabel), dat je nu meer internet verbruikt.

TV kjken via de TV-Box wordt niet meegerekend. Verbruik van Apps op de TV Box (vb Netflix, Disney+, VRT Max, VTMGo) wordt natuurlijk wel meegerekend, gezien dit via het internet gaat ...

@VDPJ  schreef:

We betalen er genoeg voor, ik al 25 jaar ondertussen.

Je bent 25 jaar klant gebleven, je hebt dus gedurende 25 jaar gekregen waarvoor je betaalde, en je was hiermee tevreden (anders was je toch veranderd van provider) ? 🤔

Arnie
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

Ik heb "onbeperkt internet" in mijn one-up abonnement, en zie inderdaad 3TB vermeld staan in My Telenet:

Screenshot from 2025-10-22 13-16-54.png

Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
StefaanH
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster!

@VDPJ 

Welk abonnement heb je?

Ben je al eens effectief tegen de limiet aangekomen en dus op smalband geplaatst?

Hoe ben je verplicht geweest om uw digicorder om te ruilen? Ik heb nog steeds mijn twee digicorders. Ja, ik heb al vele berichten gekregen om de switch te doen, maar ik negeer die gewoon. Zo lang als het kan.

Wanneer je echt een ernstig probleem hebt, dan graag alle mogelijk nuttige randinformatie (dus geen privé gegevens, om duidelijk te zijn) meegeven om correct te kunnen oordelen en raad geven. Zoniet heeft hier komen klagen echt geen zin ...

StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
WG94
Experienced Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen!

@flip1953  schreef:
De huidige Telenet "unlimited" abonnemenetn (ONE, ONEUp, All Internet) hebben een download volume van 3TB (3000 GB).

Tenzij je nog een oude formule hebt (ik meen mij te herinneren dat bepaalde oude formules nog 750GB zijn?)

Klopt, zie Wanneer surf ik aan verlaagde snelheid? | MyTelenet  

ONE(up), All-Internet & Giga Internet hebben de huidige FUP van 3TB tijdens de piekuren. Oudere 'onbeperkte' abonnementen hebben de oude  FUP van 750GB tijdens de piekuren

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
Janneke_Dust
Experienced Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 Vraagbaakkampioen!

Gewoon TV kijken met de nieuwe box wordt niet aangerekend in het verbruik.

Netflix, Disney+ wordt wel aangerekend maar dat was ook het geval met de digicorder.

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

@flip1953 

3 TB = 3.072 GB

Telenet telt correct, in tegenstelling tot de producten van harde schijven, USB sticks, ...

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
Arnie
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

@sb  schreef:

@flip1953 

3 TB = 3.072 GB

Telenet telt correct, in tegenstelling tot de producten van harde schijven, USB sticks, ...

Dat is niet juist.  Dat zijn de oude benamingen, die tegenwoordig GiB en TiB genoemd worden
De huidige namen
1 TB = 1000 GB

1 TiB = 1024 GiB

Zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Terabyte

Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.