Beantwoorden
Willidee
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Aangekochte Telenet TV-box gebruiken?

Ik kocht op Tweedehands.be een TV box, helemaal nieuw en nog nooit geïnstalleerd volgens de eigenaar. Ik sluit de TV box aan (in plaats van onze huidige box, om te testen) maar na het ‘Welkom’ scherm verschijnt er na ongeveer een minuut een foutmelding dat de servers niet gecontacteerd kunnen worden… Wat nu? Ik geraak niet verder.

Titel gewijzigd door Caro (mod) | Vorige titel: Tweede TV box installeren

Tags (1)
0 Likes
5 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aangekochte Telenet TV-box gebruiken?

@Willidee 

Vindt het een beetje een vreemd verhaal dat je een tv box koopt via tweedehands site. De tv box is niet te koop die kan je enkel huren dus daar klopt al iets niet. Moest je de diensten bij Telenet stop zetten dien je ook alles binnen te brengen dus ook de tv box. 

Daarnaast is het ook niet zomaar even de tv box aansluiten maar ook bij Telenet zelf laten activeren want anders werkt die sowieso al niet. Maar ik betwijfel of dit gaat lukken maar je kan het proberen om de helpdesk te contacteren. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Willidee
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Aangekochte Telenet TV-box gebruiken?

Tja, ik vond het eerst ook vreemd een TV-box op Tweedehands te zien (voor 50€) maar ik dacht dat de allereerste TV-boxen bij Telenet gekocht konden worden en nadien niet meer. Ik dacht dus dat dit een buitenkans was voor onze TV op zolder. Ik zal er eens mee langsgaan in de Telenet shop.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aangekochte Telenet TV-box gebruiken?

@Willidee 

Nee geen enkele tv box is te koop geweest dus ook de eerste generatie niet. Ik heb de eerste generatie tv box die ik toen ooit heb gevraagd en die is ook enkel huur. 

Vraag het of de mogelijkheid er is om die te activeren maar daar kan ik niet direct op antwoorden. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aangekochte Telenet TV-box gebruiken?

Ben je zeker dat het een TV-Box is? Een TV-Box is een zeer klein bakje. Ik vermoed eerder dat het een Digicorder (heeft een interne schijf voor opnames) of Digibox (is ook klein) is dat je tweedehands gekocht hebt.

Je moet dat toestel eerst laten registreren bij Telenet. Zie dat je alle gegevens hebt van het toestel, die staan op een sticker op het toestel (achteraan of vanonder), neem dan contact met Telenet. Kan je gemakkelijk naar een Telenet center gaan, neem een duidelijk foto van die sticker. Als het effectief een gekocht toestel is, zal er geen enkel probleem zijn voor de registratie en dit is gratis.

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Aangekochte Telenet TV-box gebruiken?

Af en toe kom je hem  tegen op 2dehands winkels (tv box )

ofwel niet binnen gedaan of bij overlijden

betaald en toch zonder te weten proberen te verkopen

kopen van tv box is voor de vuilbak de rest kan je gebruiken

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/de-telenet-decoders-overzicht-technische-specificaties/

 

0 Likes