24748
netweters
|
152263
antwoorden
|
20686
vragen
|
Dag allen,
ik heb sinds kort de Telenet TV box en dat werkt ok maar ik probeerde nu op op mijn
"chromecast met google TV" de Telenet app aan de praat te krijgen (met de bedoeling
op vakantie zo TV te kunnen kijken) maar krijg bij het invoeren van de 6-cijferige code steeds de melding
"Aanmelden is mislukt. De code is niet geldig. Kijk de zescijferige code van op je tv na en geef ze opnieuw in."
I
emand een idee ?
Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Telenet App op Chromecast met google TV probleem
Ik zal zelf maar een aanzet geven : een week geleden heb ik het gigantisch domme idee gehad om mijn oude decoder om te ruilen voor een TV-box omdat ik dan de TV app op mijn chromecast zou kunnen gebruiken en op vakantie TV zou kunnen kijken. Gaf de brave man in de winkel ook ineens een nieuwe modem mee, "is op 30 min up & running", dit was vanzelfsprekend niet het geval en een uur later bleek : "het hangt vast op de laatste stap vd activatie meneer, nieuw systeem meneer, ik maak een case meneer, duurt 2 tot 5 werkdagen meneer".
Je hoort dit goed : 2 tot 5 werkdagen zonder TV, internet of vast telefonie, in deze tijd van quasi fulltime thuiswerk (ik heb geen werkgever met "bureau om naartoe te gaan").
Gelukkig had ik de oude modem nog en heb ik die de volgende dag gewoon terug aangesloten waarop de TV box en internet terug tot leven kwam. Ik heb net (we zijn een week verder) de nieuwe modem nog eens aangesloten maar vanzelfsprekend is er nog niks gebeurd aan Telenet kant, ik las op Twitter een reactie van iemand die zo al 7 weken wacht op activatie. Telenet is goed bezig en vooral de klantvriendelijkheid spat er vanaf.
De reden waarom ik de TV app niet kan gebruiken (met foutboodschap "verkeerde code") ligt dus waarschijnlijk aan het feit dat de nieuwe modem niet geactiveerd is en de TV-box dus ook niet volledig geactiveerd zal zijn. En ja ook vandaag heb ik de helpdesk gebeld maar die komen niet verder dan "u zal toch de nieuwe modem moeten aansluiten" maw die weten niets.
Zelfde hier. App werkte nog 4 uur geleden nu vraagt ze om aan te melden en dan foutieve code..
Geen nieuwe modem, geen wijzigingen aan de installatie.
Idem hier, heb 3 x Google tv hier, op geen enkele kan ik aanmelden, krijg steeds de fout dat de 6 cijfers verkeerd zijn... Echt vreselijk, en dan zo veel geld betalen hiervoor...
In het begin ging het nog, dan moest je bijna iedere dag aanmelden, nu is het zelfs erger geworden
Lijkt idd algemeen probleem te zijn sinds vandaag.
Het constant moeten aanmelden is de laatste tijd al stukken beter geworden maar dit niet kunnen aanmelden is dus nieuw sinds vandaag.
Workaround voorlopig is casten vanaf de telenet tv app op de phone
Zeer vervelend , het gaat alleen maar de slechtere kant op
Hier zelfde probleem.
Gebruik de NOKIA Streaming box 8000 op de camping.
Sinds gisteren is het niet meer mogelijk om in te loggen telkens verkeerde code. Wat wel raar is dat dit wel werkte via android telefoon.
De box naar fabrieksinstellingen gebracht nog steeds zelfde probleem. Dit is niet op mijn account ik heb dezelfde box maar blijft voorlopig ingelogd vrees het ergste als die zal uitloggen.
Gisteren nog met Telenet Tech dienst probleem volledig uitgelegd, als het zolang zal duren of het telkens te moeten inloggen zijn we nog niet aan de nieuwe pattatjes.
Hopelijk lezen ze dit forum maar betwijfel het.
Ik heb daarnet het probleem waarbij jullie telkens de boodschap krijgen dat de 6-cijferige code niet juist is, eens intern doorgestuurd.
We houden jullie op de hoogte zodra we iets van info krijgen hierover.
Update: er is ondertussen een ticket gecreëerd om dit te onderzoeken, ook via andere kanalen hebben we meldingen binnen gekregen.
Ik heb al 1 jaar een google tv, gebruik dit overal in binnen en buitenland. Regelmatig moet ik de qcode scannen om terug aan te melden als ik die terug aansluit Nu krijg ik telkens de fout ongeldige code als ik het nummer bevestig...???? Whats wrong telenet?
Beste Geert, bij mij juist het zelfde.. heb ook chroomcast met google tv Heb reeds regelmatig kunnen inloggen met de QR-code, maar deze werkt sedert 30/03 nu niet meer..
Mensen van Telenet => graag dit probleem opzoeken en oplossen aub.
Hier sinds gisterenavond hetzelfde probleem. Dan bel je naar de klantendienst en daar krijg je te horen dat ze Chromecast niet ondersteunen.
Dit lijkt mij geen Chromecast issue maar een Telenet issue en als ik dan vroeg waarom ze het dan verkopen, bleef het stil!
ik ben duidelijk niet de enigste met dit probleem!
ja, die helpdesk is echt waardeloos, die weten nog eens niet wat een google tv is
vreselijk
@Suzy misschien eens rondvraag doen of de mensen die problemen hebben een Telenet gsm nummer hebben of een andere provider.
De Telenet nummers zijn gekend in de database, maar die van de andere providers waarschijnlijk niet .
Ikzelf gebruik een Telenet gsm nummer en heb geen problemen met deze authenticatie.
Meestal is het iets in de backend van het systeem dat linken niet mogelijk maakt.
Ik weet natuurlijk niet welke linken bij Telenet gemaakt zijn voor deze qr code authenticatie.
Soms zoeken ze het te ver 😁
Ik heb hetzelfde probleem sinds gisteren. Is er al meer nieuws ondertussen?
Komaan Telenet!!! We betalen GVD genoeg geld hiervooe, zorg dan ook het werkt!!
Probleem met de ongeldige 6 nummers is er al van gisteren, geen tv kijken meer mogelijk dus....
Een antwoord of feedback is welkom, maar dat doen jullie zelfs niet