Beantwoorden
Stef101
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Aansluiten hoofdtelefoon op TV Box (laatste versie)

Beste, ik heb de nieuwste TV box maar ik zit nog met 1 probleempje. Op de oude digicorder had ik via een Bleutooth zender een hoofdtelefoon aangesloten zodat ik TV kon kijken terwijl mijn vrouw in stilte een boek kon lezen. Dat was heel handig. De nieuwe TV box heeft enkel nog een D Audio en USB uitgang. Ik zoek nu een oplossing om de TV box aan te sluiten op de Bleutooth zender. Deze heeft een Stereo Jack als ingang. Ik heb al geprobeerd met een d audio Toslink kabel naar een jack maar ik krijg deze precies niet goed in de TV Box. Ik durf ook niet goed forceren. Kan de USB poort gebruikt worden of nog iets anders? Via de TV uitgang werkt het niet. 

13 reacties
thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 241
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Aansluiten hoofdtelefoon op TV Box (laatste versie)

was dateen bleutooth zender zonder 0.5 seconde vertraging dewelke was dat ik zoek nog zoiets hier. of was het een  866 mhz analoge hoofdtelefoon

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Aansluiten hoofdtelefoon op TV Box (laatste versie)


@Stef101  schreef:

De nieuwe TV box heeft enkel nog een D Audio en USB uitgang. Ik zoek nu een oplossing om de TV box aan te sluiten op de Bleutooth zender. Deze heeft een Stereo Jack als ingang. Ik heb al geprobeerd met een d audio Toslink kabel naar een jack maar ik krijg deze precies niet goed in de TV Box. Ik durf ook niet goed forceren. 

Een kabel zal niet volstaan, je zal dan ook een DAC moeten kopen die Toslink ingang omzet naar stereo uitgang. Iets zoals dit: Swissonic DA-192-24 Digital Analog Converter 


@Stef101  schreef:

Kan de USB poort gebruikt worden of nog iets anders? 


Neen

  schreef:

Via de TV uitgang werkt het niet. 

Je zal waarschijnlijk ergens in de instellingen van je TV dit moeten inschakelen. Aangezien dit per toestel verschilt kunnen we hier moeilijk bij helpen zonder extra info


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Stef101
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Aansluiten hoofdtelefoon op TV Box (laatste versie)

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Aansluiten hoofdtelefoon op TV Box (laatste versie)

Dit kan je ook nemen maar dan moet je ook nog een extra HDMI kabel kopen.

TV-box => HDMI => omvormer ==> HDMI => TV

                                                 ==> 3,5mm kabel => Hoofdtelefoon

 

Daarnaast moet je er rekening mee houden dat dit toestel beperkt is tot 4K@30Hz. Stel dat je de Netflix app gebruikt, die heeft een beperkt aanbod van 50 & 60 fps content. Dat zal dan beperkt worden naar 30.

 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Stef101
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Aansluiten hoofdtelefoon op TV Box (laatste versie)

Bedankt voor de goede info. Ik heb zo een oplossing voorzien voor mijn bejaarde vader die via Bluetooth kan verbinden met zijn hoorapparaat maar die kijkt uiteraard geen Netflix. Ik zal eerst eens proberen om een oplossing te zoeken via de televisie. 

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Aansluiten hoofdtelefoon op TV Box (laatste versie)

@Stef101 Heeft je tv toevallig geen bluetooth ingebouwd? Dan kan je uw bluetooth hoofdtelefoon direct koppelen via de TV. 

Zo heb je ook geen vertraging (of toch niet waarneembaar). 

Indien je geen bluetooth zou hebben op je tv kan je altijd kiezen om uw hoofdtelefoon aansluiting om te zetten naar bluetooth :

https://www.bol.com/be/nl/p/wiseq-bluetooth-transmitter-receiver-2-in-1-audio-adapter-tv-pc-auto/920...

De bluetooth zender en ontvanger worden met AUX, USB en SPDIF kabels geleverd, zodat je direct elk audioapparaat snel kunt aansluiten.

Het toestel zal ontvangen maar ook zenden, dus je kan kiezen hoe je deze gebruikt en aansluit.

De Tv box heeft ook een spdif uitgang om dit toestel aan te hangen.

De meeste tv 's hebben deze uitgang ook , zo heb je de audio voor al je toestellen die aangesloten zijn op je tv ipv alleen je tvbox.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Stef101
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Aansluiten hoofdtelefoon op TV Box (laatste versie)

Dag Kristof, 

mijn TV heeft geen bleutooth maar ik heb het toestelletje in je link. Dat gebriukt ik met een cinch to jack vanop de oude digicorder. Ik zie wel dat het toestelltje in je link een optische aansluiting heeft. Ik heb dit kabeltje gekocht (optisch naar jack) maar ik durfde het niet goed in de d audio aansluiting steken. Het haperde wat. Dat bedoel je toch met spdif 

Stef101_0-1707483108127.png

Kan dit in deze poort ?

Stef101_1-1707483196395.png

 

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Aansluiten hoofdtelefoon op TV Box (laatste versie)


@Stef101  schreef:

Kan dit in deze poort ?


Ja dat kan, je moet misschien even draaien want er zitten inkepingen in de poort die overeenkomen met de "uitstekende" stukjes op de kabel


@Stef101  schreef:

Ik heb dit kabeltje gekocht (optisch naar jack)


Dit is een toslink naar mini toslink kabel; dat is niet hetzelfde. Hoewel de grote er uit ziet als een jack, is de functie anders. Hier komt gewoon opnieuw een digitaal signaal uit; terwijl ik er redelijk zeker van ben dat je Bluetooth zender enkel ondersteuning zal hebben voor analoog; vandaar dat ik je doorverwees naar de DAC uit m'n eerste reactie.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Stef101
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Aansluiten hoofdtelefoon op TV Box (laatste versie)

Oei ja. Dan moet ik deze kabel terugsturen. Een Toslink naar Jack bestaat precies niet. Niet simpel allemaal. Bedankt

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aansluiten hoofdtelefoon op TV Box (laatste versie)

Een Toslink werkt met  een lichtsignaal en de jack met een elektrisch.

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Aansluiten hoofdtelefoon op TV Box (laatste versie)

@Stef101 het gedeelte van je kabel dat je aanduidt is juist. Dat is de aansluiting voor je tv box. Je moet alleen het topje dat er opstaat eraf nemen en op de juiste manier erin steken. Het andere gedeelte van je kabel is verkeerd. Dus moet je eerst een nieuwe kabel bestellen.

Het toestelletje dat ik voorstelde werkt perfect. Voordat ik een nieuwe tv had gebruikte ik dit zelf om mijn hoofdtelefoon aan te sluiten. 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Stef101
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Aansluiten hoofdtelefoon op TV Box (laatste versie)

Kristof, ik heb het bakje van Bol.com laten komen. Het werkt perfect. Bedankt 😉

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Aansluiten hoofdtelefoon op TV Box (laatste versie)

@Stef101 super. 😉


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.