Beantwoorden
bartmen
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Afstandsbediening tv zet ook TV Box uit

Als ik met mijn afstandsbediening van de tv mijn tv uitzet dan gaat mijn digibox ook uit wat op zich vervelend is als er nog een opname gepland of bezig is. "De knoppen van de afstandsbedieningen worden doorgestuurd naar het hdmi toestel zolang dat u op deze hdmi bron bent" dit gaf mijn tv aan nadat de nieuwe digibox was geïnstalleerd. Hoe kan ik dit probleem oplossen?

0 Likes
9 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Afstandsbediening tv zet ook TV Box uit

@bartmen  het is iets van de tv box en de AB wat automatisch gebeurd. Ik zie niet helemaal in waarom je dat zou willen uitzetten want het werkt heel fijn , je zet je tv box uit en je tv is ook uit en je volume is ook geregeld. Ik heb een link gevonden maar die gaat je niet echt helpen kijk maar eens :

 

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/je-telenet-tv-afstandsbediening

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Afstandsbediening tv zet ook TV Box uit

@bartmen 

Als je de tv uitzet, gaat je Digicorder in stand-by. De opname die bezig is, blijft bezig.

Als dit niet zo is, is er effectief een probleem.

 

Er is wel enige spraakverwarring rond je toestel:

- Digibox: toestel waarmee je niet kan opnemen

- Digicorder: toestel waarmee je op het toestel kan opnemen. Als je de stekker uittrekt tijdens een opname, dan is die opname minstens niet volledig.

- TV-Box: toestel waarmee je opneemt in de cloud. Als je de stekker uittrekt tijdens de opname, maakt dit niets uit: de opname gebeurt op de servers van Telenet (in de cloud).

bartmen
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Afstandsbediening tv zet ook TV Box uit

Oké, dat had ik bij de vorige digicorder niet. Dus als ik het goed begrijp maakt het niet uit of de digicorder actief is of niet de opnames gaan gewoon door, ook diegene die nog gepland staan na het uitzetten (stand-by) van de digicorder.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Afstandsbediening tv zet ook TV Box uit

@bartmen 


@bartmen  schreef:

Oké, dat had ik bij de vorige digicorder niet. Dus als ik het goed begrijp maakt het niet uit of de digicorder actief is of niet de opnames gaan gewoon door, ook diegene die nog gepland staan na het uitzetten (stand-by) van de digicorder.


Mogelijk is er een verstoring als je uw Digicorder in slimme energiestand zet. Normaal zou het echter daar ook moeten werken. Als dat niet zo is, neem dan contact op met Telenet.

 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Afstandsbediening tv zet ook TV Box uit

@bartmen is me nog altijd niet echt duidelijk welk type van decoder je hebt. Anders moet je hier eens kijken, daar kan je ze allemaal zien staan. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

bartmen
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Afstandsbediening tv zet ook TV Box uit

HD DIGICORDER DC-AD2200

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Afstandsbediening tv zet ook TV Box uit

@bartmenZolang de digicorder stroom krijgt zal hij ingestelde opnames opnemen. Ook als hij in de slimme energiestand staat, zal hij vanzelf terug uit die slaapstand komen om de opnames uit te voeren.

 

Als het voor jou eigenlijk goed is dat de digicorder samen met je tv uit gaat, dan laat je het best zo. Zoals ik zei: voor je opnames moet je alvast geen schrik hebben, deze gaan gewoon door.

 

Vind je het vervelend dat je digcorder samen met je tv uit gaat, dan kan je CEC op de digicoder uitschakelen.

 

Hier vind je meer info over CEC en hoe je dit kan aan- en uitschakelen. Kort gezegd is CEC een manier om via hdmi te communiceren tussen je tv en je digicorder.

 

"Ga naar instellingen (tandwieltje)  > Digibox/Digicorder  > Aansluitingen > CEC om die optie aan of uit te zetten."

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
bartmen
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Afstandsbediening tv zet ook TV Box uit

Dank je wel voor de info.

bartmen
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Afstandsbediening tv zet ook TV Box uit

Dank je wel.