Beantwoorden
MarcN
Professional Weetjesweter
Berichten: 48
WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Alles op zijn plek! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Afstandsbediening verbruikt veel batterij!

De nieuwe Telenet tv-box is fantastisch. Op enkele kinderziektes na (voornamelijk in de startfase augustus 2018) is het een zeer interessant toestel. Gebruiksvriendelijk, strak design en subtiel aanwezig in de woonkamer.

 

De afstandsbediening heeft ook enkele leuke nieuwigheden. Echter één ding stoort me eraan: het is een energievreter. Ik weet dat met de verschillende features het toestel meer verbruikt dan de voorgaande afstandsbedieningen, vandaar de vier batterijen. Ik werk gelukkig met oplaadbare batterijen, maar aan het tempo dat ze er door gejaagd worden...

 

Ik hoop dan ook oprecht dat Telenet aan een energievriendelijker exemplaar werkt.

Tags (2)
14 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Afstandsbediening verbruikt veel batterij!

@MarcN 

De reden dat, als je met oplaadbare batterijen werkt de beginspanning  slechts 1,4 V bedraagt. De nominale spanning is slechts 1,2V.

Deze afstandbediening stopt met werken bij een spanning van 1,38V. Dat betekend dat je met een oplaadbare batterij slechts 0,02V spanningsverlies mag hebben. Bij een niet oplaadbare bat. is dat snel al  0,2V. 

De beginspanning van uw oplaadbare batterij is dus nauwelijks hoger dan de min. spanning. Hierdoor krijg je dus de indruk dat het een energievreter is, maar dat valt bij gebruik van de juiste batterij wel mee.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Afstandsbediening verbruikt veel batterij!

@MarcN  kijk ook na of ze juist zitten ze moeten alle 4 in de zelfde richting (kijk naar de stikker in de afstandbediening) doe je dat niet lopen de 2 andere gewoon leeg.

Jos

0 Likes
MarcN
Professional Weetjesweter
Berichten: 48
WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Alles op zijn plek! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Afstandsbediening verbruikt veel batterij!

Duhu. Ik weet wel hoe ik een batterij moet plaatsen in een toestel. Als ze er verkeerd in geplaatst zaten, werkte het inmiddels niet.

Ex-Netweter
 

Afstandsbediening verbruikt veel batterij!

@MarcN  hier stopt het voor mij schelden moet u op facebook doen.

0 Likes

Afstandsbediening verbruikt veel batterij!

@MarcN  mij vernederen hebt u 1 maal kunnen doen , maar steek 2 in de andere richting dan werkt de afstandbed nog steeds.

het is genoeg geweest salu.

 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Afstandsbediening verbruikt veel batterij!

@MarcN, ik herinner me dat @Ex-Netweter ook een probleem/voorval heeft gehad met zijn afstandsbediening. Bij hem zaten er één of twee batterijen niet juist, maar toch werkte de afstandsbediening. Vermoedelijk heeft hij jou daarom die suggestie gegeven. 

 

Laten we er even aan denken dat men in posts (geschreven tekst) moeilijk intonatie of nuance kan leggen. Ben er zeker van dat er hier een miscommunicatie is gebeurd. Smiley Knipoog


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Stregalina
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
YEAH! CAPSLOCK DAY! Jij bent af! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Afstandsbediening verbruikt veel batterij!

Heb de nieuwe TV-box nu zo’n 6 maanden en kreeg daarnet een melding op mijn tv dat de batterijen zo goed als leeg zijn. Het zijn de batterijen die er oorspronkelijk bij zaten... vind ik toch ook wel snel voor een afstandsbediening...

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Afstandsbediening verbruikt veel batterij!

Nee, dat is niet snel bij deze AB.

Dat was bij mij net even lang en anderen hebben het ook 6 maanden uitgehouden.

Van deze AB wordt ook wel iets meer verwacht dan van de meeste anderen.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Afstandsbediening verbruikt veel batterij!

Hoeveel weegt ie danwel niet?

 

6 batterijen?

DOUBLE-A? Baksteen tegenover de oude? Ik ben geen tester. Wil het wel graag weten.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Afstandsbediening verbruikt veel batterij!

@Ex-Netweter 

 

Er werd niet gesproken over 6 batterijen, maar 6 maanden.

Het zijn er slechts 4. Dus nog net draagbaar.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Afstandsbediening verbruikt veel batterij!

Ik heb er ook geen, maar ik vermoed dat het om AAA gaat,  niet?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Afstandsbediening verbruikt veel batterij!

@sb 

yep. 4x AAA


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ivoraes
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
π-DAY! De 3 wijzen! Tien op tien! Hoort wie klopt daar?

Afstandsbediening verbruikt veel batterij!

Suzy,

Op 1 jaar tijd zit ik al aan de 3de set batterijen. De nieuwe afstandsbediening is een echte energie-vreter. Oplaadbare houden het 1 dag uit (te lage spanning). Klassieke batterijen géén 6 maanden. Is er een mogelijkheid om de automatische verlichting van de toetsen (en bijhorende bewegingsdetector) met toetscombinatie uit te schakelen?

Dank bij voorbaat

Ivo

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Afstandsbediening verbruikt veel batterij!

Als je oplaadbare batterijen gebruikt, raad ik u aan om batterijen te gebruiken die de technologie van Eneloop gebruiken. 

0 Likes