Beantwoorden
Ree
Freshman Meerweter
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. It's your ninth party!

Brief Telenet TV Box

Zojuist mail gekregen van Telenet dat ik ten laatste op 13 februari zou moeten beslissen om over te stappen op de TV Box.
Wij kijken nu TV (geen streamingdiensten) via 1 gehuurde Digicorder in de living waar enkel een coaxkabel ligt
                                                                  via 1 gekochte Digicorder in de keuken met enkel coax.
                                                                  via 1 gekochte Digibox in het bureel waar coax ligt + UTP. Omdat ik met twee computerschermen werk gebruik ik hier veel Telenet.tv zodat ik TV kan kijken op een klein deel van mijn tweede scherm.
Als ik nu overschakel krijg ik een jaar 11.26 € gratis TV box huur en maak ik kans op het winnen van een TV.
Ik weet dat ik voor het einde van het jaar toch naar een TV box moet overschakelen maar dat betekent boren en kappen om de internetkabel in de living en de keuken te krijgen en daar ben ik nog niet klaar voor.
Wat is jullie inschatting ? Ik had verwacht tot einde 2026 gerust te zijn maar als ik binnenkort (februari ?) niet meer Telenet.tv kan gebruiken vind ik dat een probleem.
Bedankt alvast.

81 reacties
luc55
Professional Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Netweters’ orakel!

Brief Telenet TV Box

Dat zijn nogal  bedragen voor  de ouderen waar veel lager en een  beter bundel die bij hun profiel past moeten krijgen

Is mooie dat je deze mensen wil helpen , maar eigenlijk zijn er mensen voor dat we betalen  op de gemeente en de overheid 

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

Brief Telenet TV Box

@luc55 nog nooit gehoord dat Telenet in de gemeente staat om te helpen, dit was enkel even toen analoog werd afgeschakeld en toen Telenet digitale tv ging aanbieden jaren terug.

en van tv Vlaanderen kan het wel zijn dat ze satelliet afbouwen maar de zenders van nickelodeon en Nick jr en mtv vragen meer geld en willen van de app bij tv Vlaanderen omdat ze minder betalen en deze zenders op hun eigen app willen enkel beschikbaar zijn omdat ze meer aan verdienen dan nu.

het pakket wordt alsmaar kleiner via die app en de prijs gaat omhoog, de sport zenders zijn ook verdwenen en je betaald nog altijd even veel voor minder zenders en er zullen nog zenders verdwijnen.

denk je nu echt dat ze zoveel klanten hebben in België en Nederland, in Nederland gaat de prijs van riant pakket ook weer 2€ omhoog en zijn op een jaar tijd al heel veel zenders verdwenen.

klanten blijven dit niet pikken hoor.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
luc55
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Netweters’ orakel!

Brief Telenet TV Box

Neen gaat over internet en tv en stroom en gas en stookolie 

Ze hebben mensen geholpen raar dat niemand dat gezien heeft is uitvoerig in de media geweest 

Er zijn in sommige provincie  nog altijd van die groepsaankopen die ze doen voor stroom en gas 

En de prijs van de tv app ligt nog altijd de zelfde (sport is er niet bij kon ook niet meer als eigenlijk 25 euro meer moet vragen voor de volledige sport bundel ) 

De zenders zijn er nog altijd  (nickelodeon en Nick jr en mtv) via de tv app en de jeugd kent de tv app nog goed 

Genoeg gebruikers en de kosten blijven laag 

Zeker na een test periode blijven klanten toch hangen 

Wat we wel weten dat de satelliet enkel de tv zenders met hoge kijkcijfers nog zal uitzenden 

M7 Group zet de kleinere  zender over naar internet bij ons maar ook in de andere landen daar zijn ze mee gestart 

maar stap per stap niet bruusk anders jaag je klanten weg 

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

Brief Telenet TV Box

@luc55 die nickelodeon en nick jr en mtv zal verdwijnen via de app ook, ze zijn bezig van alle apps aan het gaan omdat ze moeten besparen en alles via hun eigen app gaan aanbieden.

het kost hen allemaal veel geld voor wat ze maar zien aan inkomsten.

Master-Magic | Krak

WG94
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! Jij Netweters wikipedia! De nieuwe Einstein!

Brief Telenet TV Box

@Master-Magic  schreef:

@luc55 die nickelodeon en nick jr en mtv zal verdwijnen via de app ook, ze zijn bezig van alle apps aan het gaan omdat ze moeten besparen en alles via hun eigen app gaan aanbieden.

het kost hen allemaal veel geld voor wat ze maar zien aan inkomsten.

Die zenders hadden eigen apps, die ze stopgezet hebben om te focussen op Paramount+ & SkyShowtime.

Aangezien geen van beide beschikbaar is in België (slechts beperkt via Streamz en Netflix) zou die content dus gewoon niet meer beschikbaar zijn als men vandaag die zenders weghaalt.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
Master-Magic
Professional Superweter

Brief Telenet TV Box

@WG94 als die zenders weg gaan zullen die apps hier wel komen en zal dit niet meer via Streamz komen.

als ze zelf kunnen aan verdienen via hun app zal dit hen meer opbrengen.

Master-Magic | Krak

Bart2
Freshman Beetjesweter
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Brief Telenet TV Box

Beste,

Mijn ouders kregen bericht dat ze moeten overschakelen op de nieuwe TV Box vanaf april.

Vandaag kijken zij op 2 TV's met een (aangekochte) digicorder en digibox. 

Hun digicorder is aangesloten met een powerline omdat er geen internet toekomt bij hun TV. Dat is enkel om deze interactief te maken (TV gids) en dat werkt prima.

Hoe zit dat nu precies met de TV box? Wat ik hier vind is niet in lijn met wat de helpdesk me zei noch met hetgeen een installateur mij zei.

Mijn vragen:

1. Volstaat een powerline ook voor de TV box? Ik weet dat je deze ook kan aansluiten via wifi, maar waar de TV staat is er maar een snelheid van +/- 40 mbps (gemeten via speedtest telenet)

2. Wat met de data? Hier vind ik dat de data van TV niet meetelt voor het volume, maar de helpdesk zei van wel.

Zij hebben momenteen een Wigo Home S met 200 GB data. Dat volstaat ruimschoots (ongeveer een verbruik van 15GB/maand), maar ze kijken wel veel TV. Als dat volume meetelt omdat het via streaming werkt, dan veronderstel ik dat dit helemaal niet meer zal volstaan.

Alvast bedankt om mij te helpen om klaarheid in de situatie te brengen.

Groeten,

Bart

WG94
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! Jij Netweters wikipedia! De nieuwe Einstein!

Brief Telenet TV Box

@Bart2  schreef:

1. Volstaat een powerline ook voor de TV box? Ik weet dat je deze ook kan aansluiten via wifi, maar waar de TV staat is er maar een snelheid van +/- 40 mbps (gemeten via speedtest telenet)

Meestal wel. Heb je al eens een speedtest gedaan op de powerline?

@Bart2  schreef:

2. Wat met de data? Hier vind ik dat de data van TV niet meetelt voor het volume, maar de helpdesk zei van wel.

Zij hebben momenteen een Wigo Home S met 200 GB data. Dat volstaat ruimschoots (ongeveer een verbruik van 15GB/maand), maar ze kijken wel veel TV. Als dat volume meetelt omdat het via streaming werkt, dan veronderstel ik dat dit helemaal niet meer zal volstaan.

TV kijken, opnames, Terugkijk TV & films en series op aanvraag (eg. Play Kinepolis via het menu van je TV-box) tellen NIET mee voor je dataverbruik als je de TV-box gebruikt*. Apps zoals Netflix, Streamz, HBO Max, VRT MAX, VTM Go, Play, DAZN tellen wél mee.

* Gebruik je de TV-app of -website dan telt alles mee.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
Noahtv
Professional Beetjesweter
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Brief Telenet TV Box

@Bart2  schreef:

Mijn ouders kregen bericht dat ze moeten overschakelen op de nieuwe TV Box vanaf april.

Ik heb die brief ook gehad. Dat was voor alle duidelijkheid behoorlijk agressieve reclame.
Maar ik heb dit bericht voorgelegd bij de FOD Economie.
Overstappen op de TV-box is niet verplicht!

Bart2
Freshman Beetjesweter
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Brief Telenet TV Box

Nee, misschien niet. Maar als ze de coax uitschakelen zal je geen TV meer kunnen kijken.

En mijn ouders zijn 80+. Het laatste wat ik wil doen is ze dat nog afnemen.

Ik vind het ook niet zo klantvriendelijk, maar dat is mijn eigen mening (en uiteraard subjectief).

Noahtv
Professional Beetjesweter
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Brief Telenet TV Box

Ik ga sowieso tot de laatste dag met mijn Digicorder kijken.

Die laatste dag zal zeker niet in het jaar 2026 of 2027 zijn.

Als het zover is, zal ik meteen mijn Telenet-abonnement definitief opzeggen.

luc55

Brief Telenet TV Box

Bij de tv box wordt live tv kijken en zaken opvragen uit de tv  gids niet meegeteld in verbruik 

Al de rest wel en dan heb je best  onbeperkt internet nodig 

Anders heb je niet veel aan de tv box als gewoon tv kijken is en zaken uitgesteld opvragen via de tv gids 

Dan is soms beter dat je  de tv app gebruikt 

De brief blijft nog altijd een voorstel , vanaf de moment dat niet meer werkt kan je nog altijd beslissen wat je doet 

Dat kies je zelf 

waterrat1978
Professional Meerweter
Jij #DTV. Goed bezig! Lees je nog iets anders? ;-) WOW! Full speed writing!

Brief Telenet TV Box

ik ben eens benieuwd wat ze dan in die brief schrijven.

ChristofM
Expert Moderator
Jij alziend oog. ;-) Champagne, lezer van het jaar! Waar zijn die handjes? De race is begonnen!

Brief Telenet TV Box

@Bart2 We hebben jouw topic naar dit bestaande topic verplaatst omdat dit hiermee gelinkt is. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngChristof
Expert Moderator

Ex-Netweter

Brief Telenet TV Box

Hou nog maar even je digicorder.  Ik heb na installatie van tv box al 12 dagen!! géén TV meer omdat ze het niet in orde krijgen.

Technieker weer geweest...systeem overbelast omdat iedereen overschakelt...

Tags (1)