Beantwoorden
alien51
Freshman Meerweter
Berichten: 77
De vernieuwde WIGO? De vlam zit erin. Goed bezig! Complimentendag

CNN niet meer in HD

Gaat dit zo blijven? 

Tags (1)
0 Likes
26 reacties
alien51
Freshman Meerweter
Berichten: 77
De vernieuwde WIGO? De vlam zit erin. Goed bezig! Complimentendag

CNN niet meer in HD

Plots is CNBC (waar niemand naar kijkt) in HD en CNN niet meer... 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

CNN niet meer in HD

Die zat al een tijdje in HD CNBC
en zitten op dezelfde MUX ook (freq)

https://tv-digitaal.website/330-mhz/


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ostberg
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

CNN niet meer in HD


@Suzy  schreef:

Ik heb al een update voor jullie! Het probleem is blijkbaar gekend, er is momenteel een issue met de HD-aanlevering via satelliet. Deze is niet stabiel genoeg en geeft blocking/onderbrekingen. Daarom dat Telenet is overgeschakeld naar de SD-aanlevering via satelliet als workaround. Een idee over wanneer dit opgelost gaat zijn, hebben ze helaas niet. Maar zodra in orde, zullen je het sowieso merken op jullie tv. 😉


@Suzy We zijn nu 5 weken verder en nog steeds in SD. Heb jij een update wanneer dit terug in HD verandert? Of kan jij nog eens polsen bij je collegas?

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

CNN niet meer in HD

@Ostberg CNN is bezig met hun diensten online aan te bieden in de UK bv en verdwijnt daar via de kabel, de aanvoer kwam uit de UK maar daar zit CNN achter de betaalmuur (gecodeerd via sky uk) zodat er een andere aanvoer moest gekozen worden, andere landen volgen, dus we moeten afwachten wat er nog volgt voor ons in belgie.

is nog wat afwachten allemaal.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ostberg
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

CNN niet meer in HD


@Master-Magic  schreef:

@Ostberg CNN is bezig met hun diensten online aan te bieden in de UK bv en verdwijnt daar via de kabel, de aanvoer kwam uit de UK maar daar zit CNN achter de betaalmuur (gecodeerd via sky uk) zodat er een andere aanvoer moest gekozen worden, andere landen volgen, dus we moeten afwachten wat er nog volgt voor ons in belgie.

is nog wat afwachten allemaal.


Ah daarmee. Wist ik niet. Thanks for the heads up:-)

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

CNN niet meer in HD

we gaan na een tijdje  ook moeten volgen  een abo voor 1 jaar gaat 25 euro kosten voor de streamingdienst ik vind dat nieuws gratis moet blijven

natuurlijk nieuws brengen kost veel geld en nieuws verkoop je niet gemakkelijk na een paar uur is nieuws gedeeld en gedeeld ...

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

CNN niet meer in HD

Het is goed mogelijk dat Telenet het signaal verkrijgt via de Astra 1 satellieten (19.2 oost) waar deze enkel nog in SD gratis (FTA, Free To Air) beschikbaar is (op transponder 28). Een ongecodeerde versie van CNN is op deze satelliet niet meer beschikbaar.

 

Op de Astra 2 satellieten, die met name op de UK gericht zijn is het signaal van CNN HD nog wel FTA beschikbaar (transponder 103). Ik weet niet waarom Telenet niet dat signaal gebruikt.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

CNN niet meer in HD


@Arnie  schreef:

Het is goed mogelijk dat Telenet het signaal verkrijgt via de Astra 1 satellieten (19.2 oost) waar deze enkel nog in SD gratis (FTA, Free To Air) beschikbaar is (op transponder 28). Een ongecodeerde versie van CNN is op deze satelliet niet meer beschikbaar.

 

Op de Astra 2 satellieten, die met name op de UK gericht zijn is het signaal van CNN HD nog wel FTA beschikbaar (transponder 103). Ik weet niet waarom Telenet niet dat signaal gebruikt.


Ik ken niet veel van satelliet, maar is het niet zo dat er bij een zeer zwaar wolkendek geen ontvangst is?

Of heeft enkel consumer apparatuur hier last van?

Ik kan me voorstellen dat Telenet een IP verbinding om deze reden verkiest boven een satellietverbinding. 
Maar als ze nu ook al het SD signaal via satelliet capteren, dan heeft dat ook risico's.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

CNN niet meer in HD


@Steven-E  schreef:
Ik ken niet veel van satelliet, maar is het niet zo dat er bij een zeer zwaar wolkendek geen ontvangst is?

De ontvangstkwaliteit van het signaal wordt inderdaad slechter bij een zwaar wolkendek. Voor een krap bemeten schotel-grootte kan dit dan tot problemen leiden.

Een proffesionele opstelling zal gebruik maken van een (veel) grotere schotel, waardoor er voldoende marge is.

 

Ik heb inderdaad zelf dat probleem wel thuis. Tussen de Astra 2 satelliet en mijn schotel bevinden zich bomen. In de winter (zonder bladeren) is de signaal sterkte beter dan nu wanneer de bomen vol bladeren zijn (die zelf soms nat kunnen zijn). Nu kan het soms wel eens tot signaal-uitval leiden. Ik heb echter geen andere lokatie kunnen vinden om mijn schotel te plaatsen....of toch wel, maar die lokatie kreeg niet de goedkeuring van mijn vrouw 😉. Een niet technisch aspect waar ook rekening mee gehouden moet worden.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

CNN niet meer in HD

@ArnieDie HD versie gaat gecodeerd worden voor de uk en enkel met een sky uk kaart gedecodeerd worden, daarom dat die niet meer wordt gebruikt en de ontvangst is ook minder sterk dan de BBC zenders bv.

is vanaf 1 september, officieel bericht zie ---> 

https://www.broadbandtvnews.com/2021/08/26/cnn-international-to-end-virgin-bt-and-freesat-distributi...


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

CNN niet meer in HD

CNN is precies terug in HD. 🤓

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

CNN niet meer in HD

Een update: het online abbo van cnn+ stopt al eind april wegens de lage aantal leden die het hebben aangekocht.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes