Beantwoorden
axer_be
Freshman Beetjesweter
It's your ninth party! Leesbeest! Goed gevonden! It's your eighth party!

Casten van de TV-app lukt niet meer

Het casten van de app stopt nadat logo en “draaiend wieltje” op het tv-scherm verschenen:

foutcode op tv 321

foutcode op iPhone 905

casten van VTM GO en youtube verloopt zonder probleem, dus blijkbaar een probleem met de ge-update app van telenet

tot voor enkele weken verliep dit vlekkeloos…

Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: Probleem casten

24 reacties
axer_be
Freshman Beetjesweter

Ik heb de app geïnstalleerd op de cast en krijg melding dat er geen verbinding mogelijk is met de server!?

ik woon in Portugal en heb een fiberaansluiting en supersnelle bekabelde verbinding

axer_be
Freshman Beetjesweter

Ik geef nog even mee dat ik het ganse menu van de telenet-app beschikbaar heb op tv, maar zodra ik een programma wil starten krijg ik de foutmelding.

de andere apps werken feilloos: VRTmax, VTMgo,…

patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@axer_be 

Je woont in Portugal ...,? En je hebt je vaste diensten in België dan ..? 

Of wil je gewoon de Telenet app gebruiken maar dan via iemand anders ? 

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

@axer_be Omdat de andere apps goed werken, heb je waarschijnlijk een stabiele internetverbinding, dus het probleem lijkt daar niet te liggen.

Het zou kunnen dat je een VPN gebruikt naar een locatie buiten Europa, wat geoblocking kan veroorzaken op de app. Probeer de app eerst te verwijderen en opnieuw te installeren.

KristofDW | Krak
  carpé diem.
axer_be
Freshman Beetjesweter

Ik gebruik mijn eigen Belgische telenet-login…

axer_be
Freshman Beetjesweter

De VPN is ingesteld op Belgïe

zonder VPN werkt de app bovendien niet…

marcel3X
Freshman Meerweter
Topicwurm! Goed bezig! Say what?! On a roll...

Het zal alleen werken met een mobiele Telenet verbinding, VPN geeft ook foutmelding...

itt de VTM app, hebben Telenet apps 

Geoblock en VPN block 

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Telenet blokkeert sinds kort verschillende VPN diensten (oa Cloudflare) meer info:  Telenet TV app werkt niet meer via VPN - De Netweters  

Werkt het zonder VPN misschien wel?

@marcel3X  schreef:

Het zal alleen werken met een mobiele Telenet verbinding.

Dat is onjuist. Telenet TV app is beschikbaar in heel de EU (met mogelijke content beperkingen) ook met een lokale internetverbinding (vast of mobiel) van een EU land zou het dus moeten werken.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
marcel3X
Freshman Meerweter

Ik werk in de UK, en daar werkt 't via mijn UK abbo idd niet, geen EU, ondanks dat mijn Telenet data daar wel geldig is? Logisch...

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@marcel3X de zenders hebben geen rechten in belgie voor de UK daar deze geen Europees land is, dat data wel werkt is een andere zaak, heeft niks met tv kijkrechten te maken.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
axer_be
Freshman Beetjesweter

Wat ik raar vind: ik woon in Portugal en heb buiten mijn Portugees pakket nog een telenet abonnement (one) voor het occasioneel verblijf in Belgïe. Dit is identiek als in Portugal maar kost meer dan dubbel zoveel voor zelfs een lagere downloadsnelheid dan in Portugal (500Mbps)

1: wanneer ik in Portugal op mijn iPhone de app telenettv open werkt dit perfect met VPN ingesteld op Belgïe. Enkel wanneer ik wil casten lukt dit niet.

2: wanneer ik VPN uitschakel kan ik op NIET op de app telenet-tv naar programma’s kijken, terwijl men perfect kan zien dat ik in Portugal ben. Volgens mijn info nog steeds lid van de europese economische zone?

Daarenboven moet dit buitenlands gebruik on Europa toch voor een gewone mens vanzelfsprekend zijn!? Vraag op straat eens aan iemand wat VPN is, laat staan dat die weet hoe dit terug te vinden en in te stellen….

marcel3X
Freshman Meerweter

Maar 't werkt wel als je Telenet als data bron gebruikt?

Dus niet via WiFi...

axer_be
Freshman Beetjesweter

Neen, het casten werkt helemaal niet…

flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@axer_be  schreef:

Wat ik raar vind: ik woon in Portugal en heb buiten mijn Portugees pakket nog een telenet abonnement (one) voor het occasioneel verblijf in Belgïe.

Een kleine tip: als je hier hulp zoekt, kan je dan aub ALLE info geven die nuttig is in je eerste post?

Nu heeft het 5 posts geduurd voor we weten dat je in Portugal bent, en dat je een VPN gebruikt. Maar we weten nog altijd niet:

• welke VPN provider ..
  • jouw Portugese provider (en de gebruikte IP range).

Terug naar het probleem zelf:

• Dat het niet werkt met een VPN is zeer goed mogelijk. Telenet heeft recent een aantal VPN providers geblokkeerd wegens misbruik. De VPN dienst die jij gebruikt is misschien een daarvan 🤔.
  • Zoals je terecht opmerkt, het zou moeten werken zonder VPN (met uitzondering van bepaalde content waarvoor een geoblocking bestaat wegens rechten). Een mogelijk probleem is dat Telenet jouw IP Portugees adres of provider niet herkent als Europees. Alleen Telenet kan dit oplossen >> Melden aan de Helpdesk.

Een mogelijke betere oplossing van je probleem is thuis (in België) een VPN servertje opzetten, en als je in Portugal bent TV kijken via de thuis VPN? Dan ziet Telenet niet het IP adres van jouw VPN provider, maar van jouw Telenet aansluiting thuis.

Enige nadeel: dit verbruik wordt meegerekend bij jouw verbruik thuis (maar gezien een onbeperkt One abonnement is dat geen probleem).

Ikzelf gebruik een Fritz!Box als router. Mijn GSM is altijd via VPN verbonden met mijn F!Box thuis, ik kan zelfs in het buitenland bellen via mijn telefoon thuis.

@axer_be  schreef:

wanneer ik in Portugal op mijn iPhone de app telenettv open werkt dit perfect met VPN ingesteld op Belgïe. Enkel wanneer ik wil casten lukt dit niet.

Als je met de iPhone op een VPN verbinding zit, en je begint te casten naar bijvoorbeeld je TV of een Google Chromecast, dan stuur je het signaal niet door vanaf jouw i-phone naar de TV.

In werkelijkheid stuur je de ID van de stream door naar je toestel, die deze stream dan overneemt. Vanaf dat ogenblik zit je niet meer via de VPN te kijken, maar via de lokale WiFi.

Als je bijvoorbeeld een Chromecast met Google TV zou gebruiken, dan zou je hierop ook een VPN Client kunnen installeren (ik gebruik hiervoor Wireguard), en de Chromecast de VPN verbinding laten maken.

Dan moet je niet meer "casten vanaf de Iphone" maar kan je Telenet TV App installeren op de Chromecast.