Beantwoorden
Amazone
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. A born reader!

Combinatie TV-Box Digicorder

Ik heb via de promotie gratis thuis bezorgen een nieuwe TV-Box besteld.

Ik moest dan mijn oude digicorder naar de winkel terugbrengen.

Gedurende een paar weken kon ik zowel oude digicorder als nieuwe TV box gebruiken.

Ik ben een paar weken in het buitenland geweest en nu werkt oude digicorder alleen voor Een en Canvas.

Voor de rest van de zenders krijg ik melding dat ik geen abonnement heb.

 Ik heb die digicorder al meer dan 10 jaar. Destijds (toen het afzonderlijk vermeld werd) betaalde ik 8€ huur per maand. Ik heb voor dat toestel dus al meer dan 960€ betaald.

Ik zou die digicorder willen blijven gebruiken. Gezien het 2 weken samen gewerkt heeft moet dat toch mogelijk zijn?

Heb met helpdesk gebeld maar die zeggen dat het onmogelijk is.

 

Wij wilden de digicorder gebruiken bij de kinderen zodat ze hun eigen filmpjes kunnen opnemen.

Bij de helpdesk beweren ze dat wij met een tweede TVBox en een aparte gebruiker elk ons eigen opnamebestand zouden hebben.

We hebben dat geprobeerd maar dat werkt niet. De filmen van beide gebruikers komen in hetzelfde bestand terecht.

 

Heeft iemand hier een oplossing voor?

 

0 Likes
15 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Combinatie TV-Box Digicorder

@Amazone 

De oplossing die jij wil is er niet je kan geen tv box en digicorder gebruiken samen. 

Dat het die twee weken gewerkt heeft is doordat je tv box waarschijnlijk de activering heeft doorlopen maar eenmaal er door is er geen weg terug om ze samen te gebruiken. Je digicorder wordt ook gedeactiveerd. 

Technisch gezien werkt de tv box op een ander platform dan de digicorder en die kunnen dus niet samen op de platform geactiveerd worden. Enkel kan je wel de digicorder nog gebruiken om je opnames te bekijken maar daar blijft het ook bij. In dit geval heeft de helpdesk je de juiste informatie gegeven. 

Je kan dan of wel terug gaan naar de digicorder en de tv box terug binnen brengen of wel de digicorder terug binnen brengen en de tv box behouden andere opties zijn er niet. 

Ik durf niet direct te zeggen als je nog een gebruiker aanmaakt op de tv box of er dan een apart opname bestand is , ik heb enkel één profiel op de tv box. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Amazone
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. A born reader!

Combinatie TV-Box Digicorder

Bedankt @patrick37 . Ik had intussen al dezelfde vraag teruggevonden en het lijkt dus inderdaad niet te gaan.

 

Blijft nu dus alleen de vraag hoe we de opnames voor 2 gebruikers apart kunnen houden

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Combinatie TV-Box Digicorder

@Amazone 

Volgens mij gaat dat niet omdat je alles opneemt in de cloud. Dus neem je bijvoorbeeld iets op in de living dan zal dit ook zichtbaar zijn in bijvoorbeeld de slaapkamer , moest je daar een tweede tv box hebben. Dus het komt er op neer wat je opneemt op de ene tv box is zichtbaar op de andere tv box. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Combinatie TV-Box Digicorder

@patrick37 

Tegenwoordig wel veel onjuiste info van helpdesk in de laatste topics zo te lezen.

Zeggen dat iets kan wat totaal niet kan, of zeggen iets wat niet kan maar juist wel kan..

Ze moeten er is dringend een nieuwe cursus uitdelen, want degene die er nu zitten en een bladje aflezen, hebben blijkbaar verkeerde boeken gekregen 🫤

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Combinatie TV-Box Digicorder

@DeLLiAnO 

Ik wil niet afwijken op dit topic dat vindt ik een andere discussie waard. Moest je dit soort dingen willen bespreken open een nieuw topic aub. Er worden te veel topics vervuild met onderwerpen of bepaalde afslagen die er niet in horen. Dus er wordt wat gezegd en meteen wordt er ergens op door gegaan maar men blijft niet bij het originele onderwerp.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Combinatie TV-Box Digicorder

@patrick37 

True.. excuses hiervoor. Zal er in de toekomst op letten. 👍

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Flip19
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Combinatie TV-Box Digicorder


@patrick37  schreef:

Technisch gezien werkt de tv box op een ander platform dan de digicorder en die kunnen dus niet samen op de platform geactiveerd worden. Enkel kan je wel de digicorder nog gebruiken om je opnames te bekijken maar daar blijft het ook bij. In dit geval heeft de helpdesk je de juiste informatie gegeven. 


Dat is pure marketing zever van Telenet, en geen technische reden. Technisch gezien kan Telenet perfect de CAM module in de digicorder geactiveerd laten, zodat DVB-C blijft werken. Net zoals de CI+ modules die je in gebruik hebt, blijven werken nadat je overgeschakeld bent op de TV-Box

Dat beide systemen op een "ander platform" werken, kan wel goed zijn, maar dat gaat over het inter-actieve gedeelte van de TV-Box en digicorder, en niet het coax gedeelte (beide gebruiken dezelfde DVB-C versleuteling standard).

Indien Telenet dit zou willen, zou je perfect de digcorder (niet-intercatief) kunnen blijven gebruiken ...

Meer nog ... met een gedeactiveerde digicoder/digibox zou je perfect de 20 onversleutelde zenders van het Compact Signaal kunnen ontvangen (en opnemen). Maar Telenet heeft het instelmenu van de digicorder/digibox zo vergrendeld, dat het voor de gebruiker niet mogelijk is de kanalen van het Compact Signaal te scannen 😫. Zelfs met een aangekochte digibox/digicorder - die dus jouw eigendom is - blijft dit menu vergrendeld (hoewel er blijkbaar wel truukjes bestaan om dit te omzeilen).

 

 

 

 

net zoals

 

 

 

 

Dat beide

 

 

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Combinatie TV-Box Digicorder

@Flip19 

Het kan best zijn dat je dit marketing zever vindt maar het is nu eenmaal zo en nee technisch is het ook niet mogelijk. 

Dit is nu eenmaal een onderwerp wat al in verschillende topics is aangegeven en daar moet men zich bij neerleggen. Er verder over uitwijken heeft jammer genoeg geen zin. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Combinatie TV-Box Digicorder

Ik volg Filip19 volledig.  Als de digicorder 14 dagen samen kan werken met de TV-box dan kan dat ook langer.

Dat de interactiviteit van de digicorder wegvalt is aanvaardbaar.

Dat ze niet gelijktijdig kunnen werken is gewoon slechte wil en geen marketting. 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Amazone
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. A born reader!

Combinatie TV-Box Digicorder

Volledig akkoord dat:

1. Helpdesk tegenwoordig vaak verkeerd antwoordt. Zal een nieuwe topic starten.

2 Dat het inderdaad mogelijk moet zijn digicorder en TV-Box samen te gebruiken maar dat het slechte wil van Telenet is.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Combinatie TV-Box Digicorder

@Amazone 

Het intern systeem bij Telenet kan maar 1 soort hoofd box invoeren per digitale klant (digibox/corder of tv box) dat dit 14 dagen werkte is omdat de digicorder nog niet de update puls had gekregen om de digicorder uit te zetten zodat je enkel opnames kan bekijken en de open zenders van VRT, 

je krijgt een maand tijd om de digicorder binnen te doen en alle opnames te bekijken, 

vanaf dat de tv box actief is.

is vrees ik enkel puur toeval dat het wat langer werkte op je kabel digitale lijn.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Combinatie TV-Box Digicorder

Dat telenet maar één type interactieve box kan activeren kan ik geloven. Maar een digicoder activeren zodat deze de basis zenders kan ontvangen en opnemen is mogelijk (digicorder heeft nog 14 dagen gewerkt maar werkt nu niet meer omdat hij geen decodeer sleutels meer krijgt). De digicorder werkt nog want de niet gecodeerde zenders werken nog dus Telenet wil geen decodeer sleutels meer leveren aan de digicorder. Een CI kaartje kan wel sammenwerken met een TV-box, leg dan eens uit waarop de digicorder niet kan gebruikt worden zoals een CI kaartje. Een CI kaartje en een digicorder werken op iedere Telenet aansluiting. De interactieve functies van de digicorder werken wel niet een andere Telenet aansluiting.

Dat de interactieve functie niet meer werken zoals terugkijkTV, opnames met PC programmeren, ... kan ik nog verstaan.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Combinatie TV-Box Digicorder

Ik wil nog een argument bijvoegen dat het kan.

Een Digicorder die niet met het netwerk verbonden is, blijft de basiszenders weergeven, zelfs na maanden maar het toestel is uiteraard niet meer interactief. Zolang die verbonden is met de coax en Telenet die niet op de black list gezet heeft, blijft het toestel de nieuwe decodeersleutels ontvangen.

Met een gehuurd toestel kan Telenet uiteraard beslissen om de combinatie Digicorder (of Digibox) met TV-Box niet toe te laten.

Met een eigen toestel heeft Telenet het recht niet om de CI+ niet meer te verversen. Heb je ook een TV-Box dan zijn dat uiteraard ook twee verschillende lijnen, net zoals een box van Telenet en een tv met CI+. Mensen met een eigen Digicorder en een gehuurde TV-Box moeten zich niet laten doen door Telenet.

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Combinatie TV-Box Digicorder

Spijtig dat je Digicorder of digibox  zelf niet kan laten zoeken naar zenders anders kon je de sd zenders installeren

de oude toestellen met enkel sd ging het wel ,enkel bij veranderen van zender komt rood vak in beeld dat je elke keer moet weg klikken

https://tweakers.net/nieuws/95177/telenet-stopt-in-september-met-ondersteuning-van-sd-digiboxen-en-d...

Natuurlijk gaat nu alles vlug  de veranderingen zijn niet te volgen

0 Likes