Beantwoorden
fred67
Freshman Meerweter
Berichten: 54
De vlam zit erin. Alles op zijn plek! Wereld gedichtendag On a roll...

Compressie van opnames TV-box

Wanneer gaat Telenet de kwaliteit van de opnames eens verbeteren.

 

Tijdens sommige opnames is de compressie echt ondermaats. Compressiefouten, zeker in beelden met snelle veranderingen of veel details. (Bv the masked singer).


Bij de digicorder vroeger was dit nooit een probleem. Dus wellicht is de compressie van de cloud opnames veel te zwaar of zo.

 

Als je dat vergelijkt met bv Netflix kan dat toch een pak beter?

 

Titel gewijzigd door Jolien5 (mod) | Vorige titel: Compressie opnames

0 Likes
22 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Compressie van opnames TV-box

@Cru zelf met goeie internet verbinding komt dit voor, heeft wel degelijk iets met de cloud servers en telenet te maken.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Compressie van opnames TV-box


@Master-Magic  schreef:

@Cru zelf met goeie internet verbinding komt dit voor, heeft wel degelijk iets met de cloud servers en telenet te maken.


Hoe komt het dan dat dat probleem zich hier niet voordoet??

Het is niet dat wij dit niet willen/kunnen zien. Topklasse TV en 20/20 vision.

 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Compressie van opnames TV-box

Ik merk toch ook een verschil hoor.  Het kwaliteitsverschil hang af van de zender, maar er is altijd een minimum aan verschil in kwaliteit tussen live kijken (via coax) en uitgesteld kijken (Terugkijk TV of opnames).
Zelfs als ik een live uitzending enkele seconden op pauze zet, en weer op Play druk, dan zie ik een kwaliteitsverschil: artefacten veroorzaakt door compressie, soms echte blokjes. 
Niet dat ik klaag over de kwaliteit, soms wel (the masked singer eens getest: inderdaad niet goed), maar doorgaans is die meer dan aanvaardbaar (in tegenstelling tot de series op Streamz, de kwaliteit ervan vind ik erbarmelijk).  

 

Ook een top klasse TV LG Oled 55CX


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Compressie van opnames TV-box

Inderdaad ,ook ik heb een Top tv : LG 55 Oled HDR. en merk ook verschil tussen live en opgenomen.

Vooral bij de ondertiteling merk je dit het hardst: gekartelde ondertiteling soms.

En ook iets onzuiverder beeld.

0 Likes
fred67
Freshman Meerweter
Berichten: 54
De vlam zit erin. Alles op zijn plek! Wereld gedichtendag On a roll...

Compressie van opnames TV-box

We gaan hier geen discussie voeren over wie de beste tv of oog heeft :). Aan mijn ogen ligt het niet dat er soms wel degelijk een compressie issue is. Idd is dit vaak zichtbaar rond de ingesloten ondertitels of snelle complexe waar compressie artefacten zichtbaar worden. Dan zou ik denken aan een compressie met variable bitrate of zo.

 

Hoe groter de tv, hoe beter dit zichtbaar is natuurlijk. Maar laten we aannemen dat een 55 inch tv anno 2020 niet zo een speciale meer is. Natuurlijk doet de "hd / 1080i" er ook weinig goed aan.

 

En ik merk dit idd op in de on demand ook. Soms is de kwaliteit echt ondermaats. Dus ik hoop dat telenet dit opneemt en kijkt waar ze kunnen verbeteren indien nodig.

 

(samen met dat irritant gezoem van die fan van de nieuwe tv box 😅

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Compressie van opnames TV-box

@fred67 

Het terloops vermelde "irritant gezoem" wordt meestal verholpen door de tv-box om te wisselen.

Dat zou dus het gemakkelijkst op te lossen zijn.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
neox387
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
Topicwurm! π-DAY! Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Compressie van opnames TV-box

Zeer spuitig dat dit nog steeds niet opgelost is, vorig jaar na halve dag die tv box terug binnen gedaan omdat het onmiddellijk zichtbaar was.

 

Oplossing had gelijk in England met harde schijf kunnen zijn: virgin tv6

 

Buiten die 2 opnames tergelijkertijd lang leven de Digicorder 😋

0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Compressie van opnames TV-box


@Ex-Netweter  schreef:

@Master-Magic  schreef:

@Cru zelf met goeie internet verbinding komt dit voor, heeft wel degelijk iets met de cloud servers en telenet te maken.


Hoe komt het dan dat dat probleem zich hier niet voordoet??

Het is niet dat wij dit niet willen/kunnen zien. Topklasse TV en 20/20 vision.

 


idd hier ook geen problemen 🙂 

 

on topic: diagnose via tv box is een gewone speedtest

moet 30mbit zijn, zit je boven de 20 of 25 (weer het niet van buiten) dan toont hij goede verbinding

via utp zal je dus altijd goed zitten, je ziet wel niet de package errors, onderbrekingen & time-outs, die je wel via een modemtest ziet...