24604
netweters
|
151132
antwoorden
|
20563
vragen
|
Beste leden,
Ik had graag indien mogelijk hier wat extra info bekomen ivb met mijn probleem.
Sinds het plaatsen van een nieuwe tv merkte ik dat ik minder scherp beeld had op mijn nieuwe samsung.
Ik belde daardoor naar de klantendienst op en vroeg wat het probleem kon zijn ( hun uitleg digibox van 3 jaar oud vervangen wat we toen ook deden zonder enige verbetering)
Na terug contact deze keer in een Telenet punt werd er een afspraak gepland op vorige week vrijdag.
Vrijdag komt technieker ter plaatse en installeerde een gloednieuwe decorder die net iets groter dan een bankkaart is ik kan n geen naam van dit toestel.
Technieker zegt kan aan de coaxkabel liggen en dit toestel gebruikt deze niet meer.
Tijdens de installatie van het bakje was er een probleem met de activate.
We kregen de foutcode CS1011 op het scherm met daaronder de melding "het lijkt er op dat je geen abonnement hebt. Contacteer de klantendienst.
De technieker zei binnen het uur zal het geactiveerd worden maar tot op vandaag is het probleem nog steeds niet opgelost en zitten we. Bijna 1 week al zonder televisie.
Wat mij het meeste stoort is alle dagen terug de klantendienst Bellen en te horen krijgen dat het bij IT zit en ze verder niets kunnen doen.
Ik vind dit persoonlijk toch echt niet kunnen naar de klant toe.
Nu zitten we in het ongewisse en weten dus niet wanneer we weer tv zullen hebben.
Zijn hier mensen die tips hebben of weten hoelang dit zo kan duren?
Bedankt alvast om dit even te willen bekijken.
Grt kristof
Titel gewijzigd door Anissa (mod) | Vorige titel: Code CD1011
@kristof2705 Kijk zeker eens uw internetconnectie na. Soms helpt het om je wifi van je Tv device (streambox van Telenet) terug in te stellen.
Als je naar de helpdesk belt vraag zeker eens of je toestel goed gekoppeld is aan uw gebruiker. (geprovisioneerd).
De internetconnectie werkt allezins deze zijn ook getest geweest door de technieker dus zou ok moeten zijn en was voordien ook geen probleem.
Uitleg is telkens dat het vastliep tijdens de activatie en dat ze in backoffice het niet opgelost kregen waardoor het naar IT gegaan is.
Mijn frustratie is gewoon dat ze niets kunnen zeggen wanneer het euvel opgelost zal worden.
zowel internet als tv staan in de app al de ganse tijd op verwerking.
Volgend voorstel is geen oplossing voor uw probleem maar je kan er wel mee TV kijken.
Coax aansluiten op je TV en de TV afstemmen op het compacte signaal, zie link onderaan. Je krijgt dan een paar zenders in HD en de rest in SD in totaal ongeveer 22 zenders.
Dit onder het moto beter iets dan niets.
Bedankt alvast voor de tip.
Zou ook eens de modem eens veranderen dit komt af en toe voor na de wissel werkt het
je kan het proberen hou de oude nog even bij moest het niet werken
Wat je nu eigenlijk zegt is dat je activatie niet doorlopen is , deze is dus nog in verwerking. Dit probleem dient dus door de achterliggende dienst te worden opgelost daar kan je zelf niet veel aan doen.
Wat je wel zou kunnen proberen is eens via Whatsapp of Messenger te sturen op Facebook en daar eens vragen of er een versnelde procedure is. Want je zit al immers een week zonder tv op dit moment.
Modem is reeds de nieuwste en nooit iets mis mee geweest.
Tis gewoon blijkbaar de activatie die vastzit en daardoor geen tv heb.
Het is vooral frustrerend dat het allemaal zolang duurt op IT.
Ik belde al alle dagen terug naar de klantendienst voor opvolging.
Na men laatste telefoon die ik deed gisteren wist de klantendienst te melden iedere keer zei een nieuwe melding aanmaken en doorsturen je helemaal achteraan komt te staan in de wachtrij.
Dit is toch echt te zot voor woorden.