Beantwoorden
christopheg
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Foutmelding TV-box 100:70

Sinds het inruilen van een digicorder met een tv box, lijken enkel VRT en Canvas te werken. Alle andere zenders geven volgende foutmelding:

Even geduld...

Deze zender is zo meteen beschikbaar

Verdwijnt deze melding niet vanzel? Zap naar een andere zender.

Na 15 minuten niet opgelost? Contacteer ons.

IMG_7276.jpg

De tvbox geeft aan deze de verbinding uitstekend is. Volgens de Telenet-helpdesk moet er hiervoor een technieker langskomen.
Dit lijkt me eerder een provisioneringsprobleem. Mogelijk een probleem met de decryptiesleutels voor de kanalen die een DRM-beveiliging hebben.

Heeft er nog iemand dit probleem gehad?

 

 

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Deze zender is zo meteen beschikbaar

18 reacties
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 3009
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Foutmelding TV-box 100:70

De tv box zal nog niet activeert zijn

Dit is niet nieuw en zit je nog oude systeem kan het een paar dagen duren

maar komt goed

De vrt zijn zenders zijn vrij te ontvangen

Als je tv wil zien kan je via deze wel tv zien

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/tv-en-entertainment/installatie/compact-signaa...

 

christopheg
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Foutmelding TV-box 100:70

De tvbox staat zo al 2 weken....

 

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 3009
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Foutmelding TV-box 100:70

Is nu ook vakantie vroeger duurde af toe 2,5 week

valt te zien je moet geluk hebben

WG94
Experienced Allesweter
Berichten: 1429
De nieuwe Einstein! Krak Applaus voor jezelf! Champagne, lezer van het jaar!

Foutmelding TV-box 100:70


@christopheg  schreef:

De tvbox geeft aan deze de verbinding uitstekend is. Volgens de Telenet-helpdesk moet er hiervoor een technieker langskomen.
Dit lijkt me eerder een provisioneringsprobleem. Mogelijk een probleem met de decryptiesleutels voor de kanalen die een DRM-beveiliging hebben.


Dat klinkt inderdaad als een activatie probleem. Maar normaal moet daar geen technieker voor langskomen.


@christopheg  schreef:

De tvbox staat zo al 2 weken....


En wanneer komt de technieker dan langs?


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
christopheg
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Foutmelding TV-box 100:70

Ik heb nog geen afspraak kunnen maken. Er moet immers iemand een halve dag thuis kunnen blijven en dat is niet altijd makkelijk te regelen....

Bovendien vraag ik me af wat een technieker precies gaat doen om dit probleem op te lossen. In het slechtste geval lijkt dit me een probleem met de tv box en moet deze ingewisseld worden door een nieuwe. In dat geval kan ik dat ook even inruilen bij een verdeler.

 

WG94
Experienced Allesweter
Berichten: 1429
De nieuwe Einstein! Krak Applaus voor jezelf! Champagne, lezer van het jaar!

Foutmelding TV-box 100:70

Ik zou eerder nog eens terugbellen naar de klantendienst en eens vragen of de activatie wel goed gelukt is. Ze kunnen hiervoor een dossier aanmaken bij de achterliggende dienst. Maak ook duidelijk dat het probleem intussen al enkele weken aansleept.

Een omruiling kan ook werken; of het kan de boel vertragen (afhankelijk van waar het probleem zit)


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
christopheg
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Foutmelding TV-box 100:70

Dat heb ik jammer genoeg al verschillende keren geprobeerd. Niemand van de helpdesk kan me uitleggen wat het probleem is, enkel dat er een technieker moet langskomen.

Het toestel zou correct geregistreerd staan in het systeem, dus een activatieprobleem is het niet volgens de helpdesk...

Hopelijk leest hier iemand van Telenet mee zodat dit intern even bekeken kan worden.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5455
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Foutmelding TV-box 100:70

@christopheg activatie gebeurt via internet op de tv box, misschien is er daar een connectie probleem tussen het internet en de tv box voor de activatie te kunnen doen.

als dit opgelost wordt dan kan je na enkele minuten of uren na activatie en door komen van het activatie signaal in de tv box kijken naar je zenders.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
christopheg
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Foutmelding TV-box 100:70

de connectie is helemaal in orde!

IMG_7277.jpgIMG_7278.jpg

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 6002
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Foutmelding TV-box 100:70

@christopheg 

Is toch ergens een activatie probleem. 
Van Telenet is er niemand die mee leest we hebben enkel de moderatoren hier maar die gaan niet heel veel kunnen om dit op te lossen. 

Beste is terug te bellen en daar een case maken voor de achterliggende dienst. Deze gaan achterliggend je probleem moeten oplossen daar kan je weinig aan doen. Een technieker gaat niks kunnen doen enkel misschien een andere tv box plaatsen maar goed die moet ook geactiveerd worden en misschien geeft dat hetzelfde probleem. 

Er gaat niet veel andere keus zijn dat terug te bellen , vragen eventueel de activering door de medewerker zelf er uit te halen en dan de tv box opnieuw laten activeren zodat dit in orde komt. Als de medewerker het niet en of mag dan een case voor de achterliggende dienst om dit op te lossen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 3009
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Foutmelding TV-box 100:70

Zit er geen serie nr op de tv box trek een foto stuur eens door via whatsapp

https://www2.telenet.be/residential/nl/contact/mytelenet-help/chat-via-whatsapp.html

Telenet WhatsApp-nummer, +32 468 00 10 98

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1777
Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis!

Foutmelding TV-box 100:70


@christopheg  schreef:

de connectie is helemaal in orde!

(foto)


Bij mijn weten krijgt een TV-box normaal een lokaal IP adres van de Telenet router, met andere woorden een 192.168.0.x/24 adres

Deze TV-Box heeft een 172.23.84.x/23 IPv4 adres gekregen. Is dat correct ?

 


@Master-Magic  schreef:

activatie gebeurt via internet op de tv box, misschien is er daar een connectie probleem tussen het internet en de tv box voor de activatie te kunnen doen.


Volgens mij gebeurt de activatie van de TV-Box (met coax) nog altijd via het DVB-C signaal?

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5455
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Foutmelding TV-box 100:70

@flip1953 gebeurt via het internet, je kan een tv box gebruiken zonder coax ook waardoor je enkel op aanvraag kan doen en terug kijk tv en opnames kan kijken, telenet checkt om de zoveel tijd (2 of meerdere keren per maand) of je internet kabel nog verbonden is met de modem, zo niet wordt de tv box niet meer geactiveerd en moet je bellen voor een activatie terug waarbij je internet kabel moet inzitten.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1777
Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis!

Foutmelding TV-box 100:70


@Master-Magic  schreef:

@flip1953 gebeurt via het internet, je kan een tv box gebruiken zonder coax ook waardoor je enkel op aanvraag kan doen en terug kijk tv en opnames kan kijken, telenet checkt om de zoveel tijd (2 of meerdere keren per maand) of je internet kabel nog verbonden is met de modem, zo niet wordt de tv box niet meer geactiveerd en moet je bellen voor een activatie terug waarbij je internet kabel moet inzitten.


Bij het gebruik van je de TV-Box zonder coax gaat het over de interactiviteit (terugkijk tv, opnames kijken, videos op aanvraag).

Maar de activatie van de ingebouwde CI module voor het ontvangen van de versleutelde zenders gebeurt volgens mij nog altijd via een actiavtiesignaal op de coax. Dat zijn 2 verschillende zaken ...

Soit, het maakt eigenlijk niets uit of de activatie gebeurt via DVB-C of via ethernet. Feit is dat het hier duidelijk over een activatie probleem gaat. ..

Ik zou de topic starter aanraden om de TV-Box terug in te leveren, en een nieuwe te halen in een (goede) Telenet shop. Daar kunnen ze de nieuwe TV-Box ter plaatse provisioneren / activeren.

Persoonlijk heb ik héél goede ervaringen met Telenet shops. Er zijn er die echt goed weten wat ze doen en de systemen door en door kennen. Zij kunnen héél veel, en ook direct naar de juiste dienst bellen indien nodig.

Ik heb ook mijn bedenkingen bij het IP adres van deze TV-Box (Diagnose scherm). Kan iemand die een TV-Box (v1 of v2) heeft dat eens nakijken?