24750
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
Ik ben testpersoon van de nieuwe TV Box bij de beeldinstellingen kan ik geen 4K selecteren terwijl ik wel een 4K UHD TV heb (Samsung UE65HU8500) ik kan maximaal 1080p of automatisch selecteren. Op mijn app binnen de TV zelf kan ik wel 4K bekijken (zowel op YouTube als Netflix). Ik heb mijn TV-Box al laten heropstarten naar fabrieksinstellingen en het HDMI kanaal gewijzigd maar niks lijkt te helpen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Ex-Netweter, gelieve het topic niet onnodig ingewikkelder te maken. @Master-Magic reageerde effectief op de vraag van Theo2. Zijn korte vraag ging ook over 4K, wat dus zonder problemen in deze thread thuishoort. Het klopt dat vragen stellen over compleet andere onderwerpen in hetzelfde topic beter niet gebeuren, maar in dit geval zie ik het probleem niet.
Door met @Master-Magic te discussiëren over het feit of hij nu op de juiste vraag reageerde ja of neen, zorgt ervoor dat het off topic gaat. Gelieve daar dus ook op te letten.
Mag ik nog voorzichtig een vraagje stellen over die resolutie instelling ?
Voor die keuze tabel haalt de TV-box dan de gegevens uit de TV ?
Ik heb TVs van verschillende generaties en toch stelt hij dezelfde lijst voor.
NOOIT 4K maar dat kan geen van de twee.
@Theo2 En @Ex-Netweter mijn TV staat automatisch ingesteld op 4K (poort HDMI op UHD Color) want ik kan wel 4K (2160p) bekijken in de YouTube app op de TV-Box. Het lukt bv. niet op de Netflix app in de TV-Box. Maar wel op de app geïnstalleerd op de TV zelf. Heb op advies van @Suzy mijn TV teruggezet op fabrieksinstellingen en dit ook gedaan met de TV-Box. Ook veranderen van HDMI kabel en poort helpt niet om de 4K beeldkeuze te kunnen selecteren. Ik heb ondertussen de technische dienst opgebeld om het probleem te melden.
@Ypsilon ok dan is het zeker een bug ik snap alleen niet waarom ik wel 4K kan selecteren, en veel mensen niet.
Jos
Ja hoor @Suzy ik heb een abonnement met 4K inbegrepen. Op mijn geïnstalleerde app van Samsung zelf kan ik wel Netflix 4K bekijken.
Ook bij mij kan ik geen 4k instellen. Max 1080p. Ik heb de tv box van gisteren in gebruik en heb een Sony 4k tv.
Misschien heeft het hier iets mee te maken, een verborgen functie die bij Telenet niet actief staat ...?
https://www.homecinemamagazine.nl/2018/11/ziggo-brengt-4k-ultra-hd-mediabox-begin-2019-op-de-markt/
@ppeter dat zou dus kunnen maar waarom kan ik het dan wel selecteren en andere niet, ik heb al eerder foto's gepost.
Jos
@Ex-Netweter That’s the question?
Voor ons een vraag, voor Telenet een weet. Hopelijk ontvangen we van Telenet nog een duidelijk antwoord?
Zou anders top zijn, mochten we eventueel binnenkort ook van 4K kunnen genieten...?
@ppeter ik zie niks staan in dat bericht die we nog niet weten en die hier nog niet actief is.
we hebben hier net hetzelfde als in Nederland, ze gebruiken beiden dezelfde cloud bv 😉
Ik heb ook een Samsung 4K televisie en kan ook de optie 4K niet selecteren. Ligt inderdaad NIET aan het feit dat geen enkele zender in 4K uitzend, want verschillende andere kunnen wel 4K kiezen als beeldkwaliteit. Bij mij is 1080p de maximum.