Beantwoorden
Voordeke
Freshman Meerweter
Berichten: 64
Warming up? De vlam zit erin. Say what?! On a roll...

Geen automatische ondertiteling meer

Bij volgende zenders is er geen automatische ondertiteling meer: BBC Entertainment; BBC First; Shorts TV in tegenstelling tot zoals Discovery Channel en een rist Engelstalige zenders. Via instellingen moet ondertiteling aangezet worden. Waarom voor sommige Engelstalige zenders wel en andere niet automatisch?

0 Likes
13 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen automatische ondertiteling meer

@Voordeke  wat gebruik je een Digibox / Digicorder of een tv box ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Geen automatische ondertiteling meer

@Voordeke 

Naargelang wat de zenders aanbieden heb je vaste/ ingebrander ondertiteling, die je moet zien of ondertiteling die je kan in en uitschakelen.

Het hangt dus echt van de zenders af.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Voordeke
Freshman Meerweter
Berichten: 64
Warming up? De vlam zit erin. Say what?! On a roll...

Geen automatische ondertiteling meer

TV Box.

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen automatische ondertiteling meer

@Voordeke  kijk dan eens of je op die programma's de ondertiteling kan aanzetten :

 

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/instellingen-van-de-telenet-tv-box

 

In de link staat hoe je dit kan doen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Voordeke
Freshman Meerweter
Berichten: 64
Warming up? De vlam zit erin. Say what?! On a roll...

Geen automatische ondertiteling meer

Bedankt voor jouw antwoord.

Als ik me goed herinner (maar ik weet het niet zeker) kan je met een digicorder via instellingen ondertitels aan/uit niet toepassen. En toen waren die zenders wel automatisch ondertiteld.

Met de TV-box en "Ondertitels aan" is het probleem ook opgelost

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen automatische ondertiteling meer

@Voordeke  daar durf ik zo direct geen antwoord op te geven want ik gebruik de digicorder al lang niet meer. Dat antwoord moet ik je dus schuldig blijven. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Voordeke
Freshman Meerweter
Berichten: 64
Warming up? De vlam zit erin. Say what?! On a roll...

Geen automatische ondertiteling meer

Bedankt voor je antwoord. Met "ondertitels aan" lukt het wel. Ik wilde eigenlijk weten waarom bij sommige zenders de ondertitels automatisch aan staan en sommige niet. Ik heb vroeger met de digicorder nooit deze instelling moeten toepassen, als die al bestond.

Voordeke
Freshman Meerweter
Berichten: 64
Warming up? De vlam zit erin. Say what?! On a roll...

Geen automatische ondertiteling meer

Dat is ook mijn probleem, ik weet het ook niet meer!

Groetjes

0 Likes
danchrista
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Geen automatische ondertiteling meer

Bij de digicorder & digibox is dit standaard ingeschakeld. Bij de TV-Box & TV met een kaartje moet je dit instellen.

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Geen automatische ondertiteling meer

Volgens mij is er nog een afwijking bij de TV box kun je aangeven in welke taal je de ondertiteling wil.

Wordt die niet aangeboden komt er niets en moet je zelf iets kiezen.

Kies je "Nederlands voor gehoorgestoorden" krijg je niets op BBC one of ARD, maar weer wel op BBC Entertainment of NPO.

Ten minste zo begrijp ik het, maar soms ben ik ook de tel kwijt.

Voordeke
Freshman Meerweter
Berichten: 64
Warming up? De vlam zit erin. Say what?! On a roll...

Geen automatische ondertiteling meer

Dat heb ik ook al opgemerkt. Wat soms ook kan is keuzemogelijkheid van originele klankband of Franse of Duitse klankband (gedubde Franse of Duitse films op deze buitenlandse zenders, ook op Arte dat een gezamenlijk Frans-Duits project is).

Mvg

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Geen automatische ondertiteling meer

Daarvoor is het volgens mij gemaakt, maar is slechts bij de minderheid van de kanalen beschikbaar.

Ik zou graag nog de taalkeuze hebben: "geef maar wat je hebt"......Dan krijg je bij de meerderheid tenminste de plaatselijke taal...... Maar ja.

Voordeke
Freshman Meerweter
Berichten: 64
Warming up? De vlam zit erin. Say what?! On a roll...

Geen automatische ondertiteling meer

Dat klopt. Die zenders zijn nu ook ondertiteld. Als ik nu rechtstreeks naar het Journaal van Een of      " De afspraak" op Canvas kijk, logisch hier geen ondertiteling.  Neem ik die programma's op en bekijk ik die later dan ligt de ondertiteling aan en moet ik die via instellingen afzetten. Maar bekijk ik deze uitzendingen later nog eens, dan ligt die ondertitelingen weer aan.

M.a.w. als de ondertiteling via instellingen op "Aan" staat zijn de zenders BBC Entertainment en BBC First ondertiteld, de rechtstreekse uitzendingen van Nederlandstalige programma's van Een en Canvas logischer wijze niet. Neem je die programma's op en bekijk je die via "Mijn TV" dan zijn ze wel ondertiteld. Eenmalig uitzetten kan, maar de volgende keer is de ondertiteling weer aan. Je moet dus via instellingen de ondertiteling weer op "uit" zetten als je niet permanent ondertiteling wil hebben op je opgenomen programma's. Kijk je dan weer naar de 2 Engelstalige BBC zenders, moet je via instellingen weer ondertiteling op "aan" zetten en als je dan weer naar opgenomen Nederlandstalige programma's keer weer op "uitzetten" enz.............

0 Likes