24767
netweters
|
152540
antwoorden
|
20718
vragen
|
Heb een tv box en een laptop, beide met netwerkkabel naar de modem. Als de laptop aan staat geeft de tv box voortdurend de melding "geen verbinding met internet" fout CS9996.
Titel gewijzigd door: Daan (mod) | Originele titel: Geen verbinding met internet
Inderdaad zelfde melding, maar 'mijn probleem' is toch anders.
Het is echt reproduceerbaar. Zelfs als de tv box al een hele tijd aanstaat zonder probleem en laptop komt uit standby krijg ik onmiddellijk deze melding.
Zie geen enkel verband met opstart van tv box of van modem.
Zelfs al vind je uw probleem verschillend, denk je niet dat die kleine inspanning niet de moeite waard is om te proberen? Baat het niet, schaadt het niet.
De oplossing uit de vermelde post heeft het probleem opgelost. Telenet heeft terug gebeld. Heel vriendelijk, nemen hun tijd en zijn blij dat het opgelost is. Hebben de oplossing vlijtig genoteerd, zeggen ze. Blijkbaar zou ik de eerste zijn die dit meldt. Ze verstaan niet waar het vandaan komt. Toch wel heel raar.
Dus, de oplossing is eigenlijk heel simpel (waarschijnlijk los je daarmee elk probleem op zijn minst tijdelijk op): modem en tv box volledig uit zetten. Dan modem terug aan en lang wachten (tot wanneer alle wifi netwerken weet stabiel beschikbaar zijn, was bij mij meer dan een kwartier). Pas daarna de tv box weer aan zetten en weer geduldig wachten. Daarna heb ik het probleem (dat ik daarvoor perfect kon reproduceren) niet meer gezien.
@eversp dat is meestal de oplossing dat we hier altijd geven als je problemen hebt op de Telenet box, alles eens herstarten, vrees dat niet alle medewerkers aan de telefoon deze werkwijze kennen....
Dat is zowat het meest gehoorde antwoord dat ik de afgelopen weken/maanden van Telenet gehoord heb...
Meermaals per week alles afzetten en opnieuw opstarten om te "resetten".
Gelukkig werkt het vliegverkeer niet op Telenet... "Zet uwe vlieger maar ff uit en probeer het daarna nog eens opnieuw..."
Inderdaad, door alles te resetten los je zelf gebruiker waarschijnlijk de meeste problemen minstens tijdelijk op en dan is het voor Telenet toch niet de moeite om de oorzaak te zoeken of het probleem ten gronde aan te pakken.
Zoals ik al vreesde is het probleem niet ten gronde opgelost. Na de reset is het een tijd verdwenen maar vandaag is het opnieuw opgetreden: laptop aan en de melding op de tv box is er weer.
@Suzy: kan dit eens aangepakt worden aub.
Geen probleem als ik op de laptop wifi gebruik.
Is dat nu de oplossing: geen bedraad internet gebruiken in combinatie met de tvbox?
Dan wil ik wel de comfort installatie terug betaald krijgen, want die was er enkel om de UTP verbindingen aan te sluiten.
@eversp , gebruik je soms een vast IP adres op je laptop uit de DHCP range (dynamisch toe te wijzen IP adres range) ? Als er meerdere toestellen met hetzelfde IP adres proberen communiceren komt dat typisch niet echt goed. Je wifi op je laptop is een andere adapter en zal sowieso een ander adres hebben (al dan niet DHCP), wat zou kunnen verklaren waarom dat wel werkt.
Neen, geen vast IP adres.
Als ik met bedrade verbinding werk op mijn laptop heb ik op de laptop trouwens ook geen last van de tv box. Bij een conflict in de ip adressen zou ik ook daar problemen verwachten.