24785
netweters
|
152662
antwoorden
|
20729
vragen
|
We zijn bijna 2 maanden na de laatste software update van de tv box.
Is er enige progressie in het vinden van een oplossing voor de enorme lijst aan gekende problemen hieronder?
Deze lijst komt van Telenet zelf na de vorige update eind september.
Dit is toch echt geen promotie om een tv box aan te schaffen...
*********
Gekende problemen
Zoals bij elke update vermeld, blijft Telenet werken aan oplossingen en verbeteringen op de TV-box. Ik geef jullie bij deze een overzicht van de grootst gekende problemen waaraan men werkt.
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Gekende problemen tv box - enige progressie?
@Ex-Netweter
Wat is hier de bedoeling van?
Je doet alsof iedere TV-box last heeft van al deze problemen.
Zo schets je een wel heel scheef getrokken beeld van de TV-box.
Veel van deze problemen treden op als er "exotische" toestellen worden aangesloten op de TV-box.
Ik heb de TV-box ondertussen 3 jaar en heb van (bijna 😀) GEEN ENKELE van deze problemen last.
Met mijn Samsung TV en Samsung Soundbar gaat alles zoals het moet.
En nee ik werk niet voor Telenet.
Hier komt nooit geen Digicorder meer binnen...
Edit: Ik zou liegen, een zapbalk die bij het zappen nog informatie toont van het vorige kanaal heb ik al voorgehad, maar daar kan ik mee leven...
Waar de klanten het meeste last mee hebben wordt eerst aangepakt.
Waar maar een enkele klant last van heeft wordt misschien nooit aangepakt.
Kosten/baten hé...
En als je wacht om een TV-box aan te schaffen tot deze lijst er niet meer is zal je er nooit eentje hebben....
@Ex-Netweter ik heb van geen elke van deze problemen last, en ben super tevreden, en nee ik werk ook niet voor Telenet. 😉
Als je een beetje gewoon bent om release notes te lezen van apparatuur, dan zou je dit niet zo abnormaal vinden. Het gaat hier allemaal over zaken die ofwel banaal zijn, ofwel heel zelden voorkomen. Nog eens: ik heb nog nooit enig euvel ondervonden met mijn TV box en dit sinds het laatste jaar. Voordien moest ik hem wel eens herstarten, maar nu dus nooit meer.
Als ik vergelijk met de digicorder die ik vroeger had, ik wil nooit meer terug.
Dus een tip: ga er ook eentje halen, het is die 70 euro meer dan waard!
Je kan dan ook uit eigen ervaring spreken ipv je te moeten baseren op een droge lijst van potentiële problemen.
Een TV box halen voor 70 Euro ? Is dat dan opgeslagen ? Ik dacht toch dat het om 50 Euro ging (ook al vind ik dàt niet normaal vermits nieuwe klanten voor die TV box niets hoeven te betalen behalve de maandelijkse huur).
)
En wat is er dan zo magisch aan die TV box? Is de beeldkwaliteit beter? Of is het het feit dat je tegen je afstandsbediening kunt spreken...
Als er stukken ontbreken in opnames of het geluid niet synchroon loopt met de beelden... dan zou je zo'n bakje toch tegen de muur kloppen...
En Netflix heb ik zonder enig probleem op mijn smart TV van Samsung.
Ik ben al heel lang een supertevreden klant bij Telenet (producten en klantenservice).
ik wil graag de TV box (vnl voor ongelimiteerd opnemen) maar ik wil er me niet aan doodergeren...
Ik had ook One Plus genomen met de nieuwe modem. Maar toen die in mijn kleine flat constant lawaai maakte ben ik ermee terug geweest en heb terug het geruisloze model genomen.
Ik vind het alleen jammer dat hun 2 topproducten, de TV box en de nieuwe modem, nog technische mankementen vertonen.
Als je twijfelt om over te schakelen naar de nieuwe TV Box, dan doe je dat gewoon niet? Of ga hem eens proberen in een shop. Qua mankementen: een support forum zal altijd een fout beeld geven over de frequentie hiervan 🙂 Ondertussen staat de TV Box toch al meer als 2 jaar in de markt en zijn de kinderziektes eruit.
ps: het is ONEup en niet "One Plus"
@Ex-Netweter schreef:En wat is er dan zo magisch aan die TV box? Is de beeldkwaliteit beter? Of is het het feit dat je tegen je afstandsbediening kunt spreken...
Als er stukken ontbreken in opnames of het geluid niet synchroon loopt met de beelden... dan zou je zo'n bakje toch tegen de muur kloppen...
En Netflix heb ik zonder enig probleem op mijn smart TV van Samsung.
Ikzelf vindt de beeldkwaliteit beter als bij een Digicorder.
In het begin sprak ik tegen de TV-box maar hoewel dit goed werkt vind ik de gewone manier toch makkelijker. Heeft misschien te maken met mijn leeftijd? (55)
Het grootste voordeel is het onbeperkt gelijktijdig opnemen.
Van stukken ontbrekende opnames en niet synchroon lopen van beeld een geluid is hier geen sprake anders zouden wij dat bakje toch ook niet houden hé?!?
Ik heb geen Netflix. Daarover kan ik niet oordelen.
Er is maar één ding dat ik mis t.o.v. een Digicorder en dat is 2 x vooruit spoelen met geluid.
Maar dat weegt niet op tegen alle voordelen van de TV-box.
Ik zou het riskeren als ik jou was. Het is zeker de moeite waard. Laat het ons weten!
@Ex-Netweter schreef:
Ik vind het alleen jammer dat hun 2 topproducten, de TV box en de nieuwe modem, nog technische mankementen vertonen.
Nog eens: er is hier geen sprake van enig technisch mankement aan de TV-box!
@Ex-Netweter schreef:... knip ...
ik wil graag de TV box (vnl voor ongelimiteerd opnemen) maar ik wil er me niet aan doodergeren...
... knip ...
Voor alle duidelijkheid: dat "ongelimiteerd" opnemen slaat op gelijktijdig verschillende programma's opnemen, niet op de totale opnameduur. De opslagruimte "in the cloud" is namelijk beperkt. Ik meen dat het 600 GB is, maar ben niet zeker.
En dat is steeds het maximum, meerdere boxen in huis halen geven geen recht op extra opslagruimte. Wat ik persoonlijk dan een nadeel vind. Haal je twee digicorders in huis heb je ook dubbele opslagcapaciteit.
Aan dat synchroon opnemen zal ook wel een limiet zitten, maar die ken ik niet.
@Ex-Netweter @StefaanH
Je kan 200 uur opnemen met de TV-box. (per adres).
In uur: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/opnemen-met-de-telenet-tv-box/
Als klant moet je je niet bekommeren over hoeveel opslagcapaciteit hiervoor nodig is bij Telenet.
OK, duidelijk. Weer bijgeleerd.
Ik heb dus zelf geen TV-Box, ik meende dat die 600 GB in "den beginne" vermeld werd tijdens de testfase alwaar ik wel alles/veel heb meegelezen.