Beantwoorden
Geert_
Professional Beetjesweter
Berichten: 16
Twee handen vol! Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi!

Geluid Telenet TV app streamen naar Sonos via airplay

Hey,

 

Sinds de laatste update van de Telenet TV app valt het beeld op de iPad weg wanneer ik het geluid stream naar men Sonos via airplay. Dit werkte voordien perfect en doet het nog steeds met andere apps, maar bij de Telenet TV app geen beeld als airplay actief is. Wanneer ik de verbinding verbreek is het beeld dan terug.

 

Iemand een idee wat het probleem kan zijn? Ik veronderstel de app zelf aangezien het sinds de update is, terwijl Telenet beweert dat het aan Sonos ligt, welke steeds up to date is.

 

Edit: Net geprobeerd op de iPhone via de website telenettv.be en daar lukt het wel, zal dus toch aan de app liggen?

0 Likes
9 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geluid Telenet TV app streamen naar Sonos via airplay

@Geert_  ook al eens geprobeerd de app eraf te halen en terug te erop te zetten? Dat kan ook wel eens bepaalde problemen oplossen dus misschien dat eens proberen. 

Je kan natuurlijk , als dat niet de oplossing is , de klantendienst bellen en dit door geven. Dan kunnen er nog mensen zijn met hetzelfde probleem. Als je daar dan een melding van maakt  en er wordt een case opgemaakt dan kan de backoffice er naar zien wat er juist mis gaat. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Geert_
Professional Beetjesweter
Berichten: 16
Twee handen vol! Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi!

Geluid Telenet TV app streamen naar Sonos via airplay

Heb ik al meerdere malen geprobeerd, is het eerste wat ik doe trouwens als iets niet werkt.

Klantendienst heb ik al meerdere malen geïnformeerd, maar het ligt aan mijn Sonos volgens hun... en uiteindelijk zeiden ze zelf van mijn vraag hier is te stellen...

 

Maar heb nu is getest en met de firefox app op de telenettv website werkt het wel, google chrome werkt enkel op de iPhone, om de een of andere reden wil chrome op de tablet niet volledig scherm gaan waardoor de optie niet beschikbaar is. Firefox doet dit wel. Rare toestanden allemaal!!

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geluid Telenet TV app streamen naar Sonos via airplay

@Geert_  dan zou ik er toch eens op aandringen bij de klantendienst voor een case op te maken. Dit moet bekeken worden door de backoffice waar het fout kan gaan. Hun zijn verantwoordelijk voor de app niet voor je Sonos. Je geeft ook aan dat het via andere kanalen geen probleem is om via airplay naar je Sonos te luisteren anders had je daar ook wel een probleem mee.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Geluid Telenet TV app streamen naar Sonos via airplay

Hier hetzelfde gedrag op een Iphone 11 Pro, laatste IOS 13.6 en laatste versie van Telenet TV app 2.3.50.
Het lijkt erop dat de app ook het beeld wil verzenden via Airplay, maar Sonos is een Audio only device. Alhoewel, dat zou Airplay zelf moeten opvangen. Het zou ook kunnen dat de Telenet app het beeld gewoon uitzet zodra Airplay geactiveerd wordt.  Alleszins lijkt het me sowieso een probleem met de Telenet app. @Suzy zou jij dit intern kunnen melden? 

IMG_955C5489CF31-1.jpeg


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Geert_
Professional Beetjesweter
Berichten: 16
Twee handen vol! Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi!

Geluid Telenet TV app streamen naar Sonos via airplay

Idd Steven! Dit is het probleem dat ik ook heb sinds de laatste update van de telenettv app!

Voorlopig gebruik ik dus nu Firefox app op de iPad en daarmee lukt het wel.

 

Mvg,

 

Geert

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Geluid Telenet TV app streamen naar Sonos via airplay

@Steven-E @Geert_ ik heb dit trouwens eens doorgestuurd. Hou jullie op de hoogte! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Geluid Telenet TV app streamen naar Sonos via airplay

@Geert_ @Steven-E merken jullie dit nog steeds op?

 

Zo ja, ga ik de engineers nog eens om een update moeten vragen. Er werd in augustus een ticket voor aangemaakt achterliggend ter onderzoek, maar heb er sinds niets meer over vernomen (omdat er ook geen andere meldingen zijn binnen gekomen). 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Geluid Telenet TV app streamen naar Sonos via airplay


@Suzy  schreef:

@Geert_ @Steven-E merken jullie dit nog steeds op?

 

Zo ja, ga ik de engineers nog eens om een update moeten vragen. Er werd in augustus een ticket voor aangemaakt achterliggend ter onderzoek, maar heb er sinds niets meer over vernomen (omdat er ook geen andere meldingen zijn binnen gekomen). 



Hey @Suzy ,

Ja, net getest met de laatste versie van de app. De Sonos toestellen staan er nog steeds tussen.

Ik kan dan enkel geluid streamen natuurlijk, maar op de Iphone is er dan geluid noch beeld.

Dus dat heeft niet veel zin 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Geert_
Professional Beetjesweter
Berichten: 16
Twee handen vol! Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi!

Geluid Telenet TV app streamen naar Sonos via airplay

@Suzy 

Hey, wij hebben inmiddels Yugo en met deze app hebben we dit probleem niet.

 

Groetjes Geert.