Beantwoorden
Nesta
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
YEAH! CAPSLOCK DAY! De 3 wijzen! TV-box / TV-app / telenttv.be Jij bent af!

Geluid en beeld niet synchroon

Hallo,

 

Sinds ongeveer een week lopen het beeld en geluid niet meer synchroon. Dit is enkel bij de apps van Netflix en Youtube, waarbij de laatste er het meeste last van heeft. Het is ook alleen maar op de TV.

Our nationality, race and sex are a coincidence; Our life stance is a choice.
0 Likes
7 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5310
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geluid en beeld niet synchroon

staat dolby aan op de telenet box ???

Zo ja, deze eens uitzetten, helpt het niet eens de box herstarten.

merk persoonlijk bij opnames op de cloud problemen dat er soms een hick up is in het beeld dat het geluid een seconde even weg valt.

denk dat er weer afspeel problemen zijn met de player van de telenet box of internet problemen bij het afspelen van bestanden op de telenet box, kan ook samenhangen dit probleem.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
XiaoShiZi2
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Alles op zijn plek! Tien op tien! Hoort wie klopt daar? Dat loopt vlotjes.

Geluid en beeld niet synchroon

@Master-Magicverwonderd dat U al in de toekomst leeft. Blijkbaar poste je jouw antwoord reeds op 23/12/2018 terwijl we ondertussen net 22/12/2018 zijn geworden 😉

Deze avond ook gemerkt dat plots een hickup was. Dit gebeurde wel op t moment dat de afstandsbediening bewogen werd. (gezien de verlichting van de afstandsbediening activeert bij het ter hand nemen kan er een andere functie geactiveerd worden ook waardoor die hickup zich voordeed vermoed ik.

We controleren verder of dit zich nog voordoet hier.

Greetz XSZ

Prettig eindejaarsfeesten!

 

[Blijkbaar leef ik ook al in de toekomst 😄 De klok van de site staat dus reeds op morgen.]

@Suzykan je de klok laten nazien van de server?

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5310
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geluid en beeld niet synchroon

ja ik heb dit soms eens zelf als ik niet de afstandsbediening aanraak die ligt dan op tafel en het licht gaat ook niet even aan er van, dus moet iets zijn met internet verbinding en verbinding met de cloud en speler op de box.

is er al een tijdje dus is niet sinds kort.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Geluid en beeld niet synchroon

Gisteren gezien met opnames van BBC 2, stem beeld en ondertitels zitten niet synchroon.

 

Heen en terugspoelen helpt slechts beperkt en voor een  beperkte tijd....pover

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Geluid en beeld niet synchroon

Ik had dit soms ook (voornamelijk bij 4K video’s) op YouTube. Is na recente update wel grotendeels opgelost (geen last meer van gehad). 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Geluid en beeld niet synchroon


@XiaoShiZi2  schreef:

 

[Blijkbaar leef ik ook al in de toekomst 😄 De klok van de site staat dus reeds op morgen.]

@Suzykan je de klok laten nazien van de server?


@XiaoShiZi2, merci om me even aan te spreken hiervoor! Dit is helaas een gekend probleem dat we al een tijdje geleden aangekaart hebben bij de aanbieder van het platform. We hopen dat dit snel opgelost kan worden. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Nesta
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
YEAH! CAPSLOCK DAY! De 3 wijzen! TV-box / TV-app / telenttv.be Jij bent af!

Geluid en beeld niet synchroon

Bedankt voor de reactie.

 

Ik merk het niet synchroon lopen vooral bij YouTube. Bij Netflix gaat het weer goed.

 

Maar wat jij aankaartte, zou dat ook kunnen verklaren dat vooral tv terugkijken of opnames bekijken meestal problemen hebben met het verwerken van hoge contrasten die snel(ler) bewegen. Het lijkt dan of het beeld niet goed beweegt en het ziet er dan heel verwarrend uit.

 

Daarnaast is er bij Netflix vaak een moment dat er een tiende van het beeld en geluid mist. Waardoor het schokkend overkomt.

Our nationality, race and sex are a coincidence; Our life stance is a choice.
0 Likes