Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Geluid uit tv en soundbar is onmogelijk

Sinds enkele jaren heb ik een bescheiden Samsung soundbar met als functie het ondersteunen van het geluid dat uit mijn tv komt.

Zo kon ik met mijn tv afstandbediening en digicorder afstandbediening beide afzonderlijk afstellen om te komen tot het ideale geluid.

Er kwam op hetzelfde moment geluid uit mijn tv en soundbar

 

Sinds gisteren heb ik een Telenet tv box waarbij ik één afstandbediening heb om zowel mijn soundbar als tv geluid te regelen (dit heb ik ingesteld via beeld en geluid). Alleen wat ik ook doe, ik kan alleen het geluid van de soundbar regelen. Na contact met 3 personen van de Telenet klantendienst kreeg ik van 3 mensen de identieke boodschap: “Met de nieuwe Telenet box moet u kiezen of er komt geluid uit de tv of er komt geluid uit de soundbar. Beide samen kan NIET”. Ik kan dit echter niet geloven. 

Zijn hier mensen die wel te gelijk geluid uit hun tv en soundbar kunnen krijgen??De opzet van mijn soundbar is namelijk de tv ondersteunen. Enkel geluid van de soundbar is niet voldoende.Het ontkoppelen van mijn instelling bij beeld en geluid is trouwens onmogelijk. Indien twee afstandbedieningen gebruiken een oplossing is werkt dit perfect voor mij.

Als dit niet kan installeer ik mijn digicorder opnieuw.

 

 

 

 

0 Likes
6 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geluid uit tv en soundbar is onmogelijk

@Ex-Netweter 

Je kan de tv box eens resetten dan op die manier ontkoppel je de afstandsbediening ook weer. 

Als je dan je soundbar hebt aangesloten met een HDMi kabel en je koppelt de tv box NIET aan je tv box dan zou je de twee kunnen bedienen , probeer dat eens. Moest het op die manier niet werken met een HDMI dan kan je een optische kabel proberen tussen tv box en soundbar. 

Ik heb een soundbar van Sonos met een optische kabel op die manier kan ik geluid uit de tv en soundbar krijgen. Maar ik heb op de tv toen het geluid op mute moeten zetten want ik heb een hele Sonos installatie , denk aan de Sonos one met de soundbar. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Geluid uit tv en soundbar is onmogelijk

@patrick37  Bedankt voor de reactie en uw tijd!

Ik heb de tv box reeds 2x teruggezet naar de fabrieksinstellingen maar helaas blijft mijn soundbar verbonden met de tv box (ik kan deze instellingen niet terugzetten).

Ik heb de optische kabel van mijn soundbar eens gekoppeld met de tv en met tv box maar dit heeft geen effect.

Het resultaat blijft dat ik ofwel geluid heb uit de tv ofwel uit de soundbar maar nooit uit beide! Ik heb telenet nogmaals gebeld maar zij geven aan: “het klopt meneer, met de digicorder kon dit wel maar met de tv box kan dit niet”. Ik heb de test gedaan en als ik mijn oude digicorder terug aansluit werkt dit wel perfect! 

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Geluid uit tv en soundbar is onmogelijk

Voor zo ver ik weet is het sowieso niet de bedoeling om het geluid van televisie én soundbar te gebruiken. Mijn moeder heeft er ook eentje en als je ze samen gebruikt, dan krijg je een hinderlijke echo.

Als de soundbar alleen niet voldoende is, en zou ik investeren in een betere soundbar.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geluid uit tv en soundbar is onmogelijk

@Ex-Netweter 

Als het niet werkt is er geen andere optie meer. 

Of wel dan via de tv of wel via je soundbar meer keus is er dan niet om te proberen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Geluid uit tv en soundbar is onmogelijk

@Ex-Netweter Je zal moeten kiezen tussen de soundbar of het geluid van de tv. De tv box heeft geen sync die ervoor zorgt dat je soundbar aanvullend geluid geeft op de tv. 

Indien je de 2 gebruikt zal je een echo merken, dus zeker niet aan te raden 😉

Je kan ze eventueel beiden gebruiken door een versterker tussen te zetten maar waar ben je dan mee bezig.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Geluid uit tv en soundbar is onmogelijk

@Ex-Netweter 

Hey,

Ik heb eens voorgehad dat beide gingen, vraag me niet hoe of wat maar streste me kapot omdat het niet weg kreeg lol. (Iets met optical kabel, geluidsinstellingen bij tv speakers aan/uit/HDMI, en iets van 

Je zult zelf eens moeten testen, normaal gezien als ik iets maar half weet, en wil perse weten hoe het me lukte zou ik nu al bezig zijn. Maar hierbijmij is dat zoon joekel van tv, kabels, Wegwerpking enz enz. Moest ik nu nog losse soundbar staan probeerde ik het, maar heb enkel nog een smart tv over die 100% werkt maar image burn heeft.

bij indeling digitale uitvoer kun je kiezen tussen meerkanaals, meerkanaals bypass, stereo (ongecomprimeerde)

Ik moet wel zeggen dat ik dit NIET meer met 100% kan zeggen meer. Ik weet dat ik alle instellingen uren lag af te zoeken om het uit te zetten

Ik dacht dat dat kwam omdat ik zowel HDMI 2.1 e-arc aansluiting deed van tv naar soundbar, als ook optical had gestoken. 

Mag ik vragen waarom de speaker van je tv zo belangrijk is, behalve dan voor beetje extra geluid?

Iedereen weet dat bv bij tv's het geluid bar slecht is. En je echt een soundbar nodig hebt. Je moet toch standaard zeker klein beetje kwaliteit kunnen horen?

Ook (hoe goed je het afstemt) zit er er een lin vertraging tussen het geluid van de tv speaker en de soundbar. Ook hoor je langs voor de soundbar een rijker geluid en ergens achter de tv ook wat geluid, maar dat is het.

Als je nu net graag dat extra dimensie achter de tv zoekt, raad ik je aan een soundbar te kopen met omhoog gerichte speakers bovenaan. 

Ik heb bv een 5.1.2 soundbar 1xl, 1r, 2x bovenaan, 3x vooraan 1x subwoofer(liefst ene waar de speaker naar gericht is). Met voordeel ik zoveel draadloze speakers als Subwoofers kan aansluiten.

Geluid is fenomenaal, geloof me als ik je zeg dat "als" je ooit de overstap maakt je geen spijt zal hebben

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes