Beantwoorden
MattiVdp
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your third party!

Genoodzaakt 2 afstandsbedieningen te gebruiken

Heb net de overstap gemaakt naar de nieuwe tv box redelijk tevreden maar toch weer een achteruitgang .

De afstandsbediening kan de tv bedienen maar als je dan een app op de tv will gebruiken dan staat de afstandsbediening reeds terug op de box (rf) en zend deze geen signaal meer naar de tv (ir).

 

Dus ben ik terug verplicht van met 2 afstandsbedieningen te werken wat dus achteruitgang is .

 

En voor zover ik weet is er geen cec ondersteuning op de box want met de afstandsbediening van men tv reageert de box ook niet .

 

Iemand dit ook ondervonden en eventueel een oplossing voor .(cec aanzetten , afstandsbediening forceren op ir te blijven ) 

 

Vb . tv box aan het kijken  duw op source de tv reageert en kan met pijltjes een ander medium kiezen maar als ik dan back of ok duw stuurt de afstandsbediening geen ir meer naar de tv maar terug rf naar de tv box .

15 reacties
Ex-Netweter
 

Genoodzaakt 2 afstandsbedieningen te gebruiken

Mijn oplossing was om mijn “oude” Harmony AB te gebruiken, alles werkt met één bakje.

🙂

0 Likes
ppeter
Freshman Meerweter
Berichten: 61
Goed bezig! π-DAY! Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Genoodzaakt 2 afstandsbedieningen te gebruiken

Hallo Matti,

Met de ab van de tv-box, bedien ik ook de tv voor de volume en aan/off te zetten.

Al mijn toestellen gaan via de receiver, en deze selecteert automatisch de bronnen (HDMI).

Ik heb CEC uitstaan bij zowel de tv-box als de Shield en de receiver, omdat anders alles aan/uit gaat en dat wil ik niet, ik schakel regelmatig tussen de tv/beamer en de tv-box/Shield.

Gebruik steeds de originele ab van de Shield, dus deze problemen zijn ons niet bekend.

Iets met passie voor beeld en geluid.
Movie - Serie - Concert - Music
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Genoodzaakt 2 afstandsbedieningen te gebruiken

@MattiVdp Het lijkt er op dat je TV niet goed gekoppeld is met je TV box afstandsbediening. Je kan bij de instellingen van de TV box je TV ook manueel proberen te koppelen.

Never trust in Dust
0 Likes
MattiVdp
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your third party!

Genoodzaakt 2 afstandsbedieningen te gebruiken

link is wel degelijk in orde want het werkt als ik bv source duw en dan met de tv ab op back dan blijft de box ab in ir modus staan en kan ik de tv bedienen 

0 Likes
MattiVdp
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your third party!

Genoodzaakt 2 afstandsbedieningen te gebruiken

Ben ik nu echt de enige die hier problemen mee ondervind ?

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Genoodzaakt 2 afstandsbedieningen te gebruiken

IK heb bijna nooit mijn TV ab nodig. De box ab stuurt rf naar de box en ir naar TV (volumeregeling).

Soms vergeet mijn TV dat hij moet opstarten op digitale kanalen, dan zoek ik mijn TVab en zet hem met source terug op HDMI. Wanneer ik met beeldinstellingen en klankkleur wil spelen heb ik TVab nodig maar dat doe ik bijna nooit. Ergens heb je gelijk, je moet je TVab wel bijhouden.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Genoodzaakt 2 afstandsbedieningen te gebruiken

Neen @MattiVdp , ik ook, maar heb wel een oplossing 🙂

0 Likes
MattiVdp
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your third party!

Genoodzaakt 2 afstandsbedieningen te gebruiken

Een oplossing is het in mijn geval niet echt .

Ja als ik er nog eens een dure afstandsbediening bijkoop .

Snap niet goed waarom de afstandsbediening zo snel terug naar rf overschakelt , hopelijk kunnen ze dit nog oplossen met een fw update want is toch weer een grote stap achteruit . Nu werkte alles eindelijk eens samen. Zit hier niemand van telenet zelf die weet of dit A mogelijk is en B in de to do list staat ? 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Genoodzaakt 2 afstandsbedieningen te gebruiken


@MattiVdp  schreef:

De afstandsbediening kan de tv bedienen maar als je dan een app op de tv will gebruiken dan staat de afstandsbediening reeds terug op de box (rf) en zend deze geen signaal meer naar de tv (ir). 


@MattiVdp, deze bevinding is correct. De TV-box afstandsbediening beschikt over een tijdelijke IR mode die geschikt is om (snel) de input bron te kiezen. Het is zeker niet zoals op de digibox/digicorder een mode switch tussen TV/decoder bediening. Voor de TV-box is dit normaal gedrag, hier zijn er geen veranderingen voor gepland. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Genoodzaakt 2 afstandsbedieningen te gebruiken


@Suzy  schreef:

 

@MattiVdp, deze bevinding is correct. De TV-box afstandsbediening beschikt over een tijdelijke IR mode die geschikt is om (snel) de input bron te kiezen.

Kan ik hiermee dan de input van de TV kiezen ? of forceren ?

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5295
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Genoodzaakt 2 afstandsbedieningen te gebruiken

ja probeer eens de knop helemaal onder rechts in te drukken 😉 je zal je bronnen op tv kunnen kiezen voor de input (HDMI,SCART,enz)


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Genoodzaakt 2 afstandsbedieningen te gebruiken

Prachtig, dat gaan we proberen....

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Genoodzaakt 2 afstandsbedieningen te gebruiken

Na proberen wil ik het vorige antwoord als oplossing "dopen" maar dat gaat dan niet meer ?

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Genoodzaakt 2 afstandsbedieningen te gebruiken


@Theo2  schreef:

Na proberen wil ik het vorige antwoord als oplossing "dopen" maar dat gaat dan niet meer ?


Je kan enkel iets als oplossing aanduiden als je de vraagsteller bent, vandaar 🙂


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.